اخبار داغ

دانشمند اهل سنت ایران در سنندج عنوان کرد:

انقلاب اسلامی و اهل سنت هر دو در خدمت یکدیگرند/ سیستم آموزش و پرورش راهکاری برای مقابله با تفکرات انحرافی ندارد!

انقلاب اسلامی و اهل سنت هر دو در خدمت یکدیگرند/ سیستم آموزش و پرورش راهکاری برای مقابله با تفکرات انحرافی ندارد!
ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به سیستم آموزش و پرورش ایران و ناتوانی آن در مقابله با جریانات انحرافی، ادامه داد: سیستم آموزش و پرورش به بحث پرورش توجه ندارد و ضعیف عمل می کند و راهکاری برای مقابله با تفکرات انحرافی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، صبح امروز همایش نقش علماء و روحانیون در مقابله با افکار تکفیری که با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون شیعه و سنی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد. ماموستا ملا قادر قادری از دانشمندان اهل سنت ایران و امام جمعه پاوه مهمان ویژه این مراسم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

ماموستا قادری طی سخنانی عنوان کرد: بدون شک علما و روحانیون کردستان با اندیشه و باور خود از انقلاب اسلامی دفاع کرده و در ترویج احکام اسلامی و معروفات کوتاهی نکرده اند.

,

وی از سنندج به عنوان شهر علما، ادبا و دانشمندان دینی نام برد و گفت: از 15 قرن گذشته علمای کردستان با همراهی مردم آئین اسلام را در جامعه گسترش داده اند و همچنین از آن دفاع کرده و از راه پیامبر(ص) پاسداری کرده اند.

,

امام جمعه پاوه با بیان اینکه عصر کنونی با عصر گذشته متفاوت است، افزود: امروز انواع گروه های دینی و آئیین های مختلف که آلوده به انحراف هستند در جامعه بروز کرده اند و هر گروهی خود را حق می داند و دیگران را باطل! وی افزود: در این برهه از زمان سکوت علما جایز نیست و باید مردم را آگاهی و بصیرت دهند.

,

وی اهانت به مقدسات اسلام و مذاهب اسلامی از سوی تکفیری ها را نوعی لعن دانست و عنوان کرد: پرچم اسلام را هر کسی نمی تواند به دست بگیرد بلکه باید انسان های عادل، با اخلاق و آگاه برعهده بگیرند و باید اینها با جاهلیت، تندروی و اهانت کنندگان به پیروان اسلام مقابله کنند.

,

ماموستا قادری گفت: امروز دیگر دشمنان نظام اسلامی و داعشیان در کوهها با ما وارد جنگ نمی شوند بلکه جنگ را به داخل مساجد آورده اند  و از این راه ضربه های سنگینی هم به اسلام و از جمله اهل سنت زده اند.

,

این دانشمند اهل سنت ایران ادامه داد: امروز اثرات تندروی جریانات انحرافی به صفوف نمازهای جمعه در کردستان رسوخ کرده و جامعه طلبه ها را هم تحت تأثیر قرار داده است، چون می بینیم که هم جمعمیت طلبه ها نسبت به گذشته کم  شده و هم دانش آنها پایین است.

,

ماموستا قادری با طرح این سوال که داعش از کجا به وجود آمد؟، عنوان کرد: شکل گیری داعش به ضعف علما بر می گردد که به موقع نتوانستند جوانان را آگاه کنند.

,

وی با اشاره به سیستم آموزش و پرورش ایران و ناتوانی آن در مقابله با جریانات انحرافی، ادامه داد: سیستم آموزش و پرورش به بحث پرورش توجه ندارد و ضعیف عمل می کند و راهکاری برای مقابله با تفکرات انحرافی ندارد.

,

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه رسانه ها هم در آگاه سازی بر علیه تفکرات انحرافی ضعیف عمل کرده اند، گفت: جریانات انحرافی به حدی خطرناک هستند که دو جوان منحرف می توانند جماعت یک مسجد را به انحراف ببرند و دچار تردید کنند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دولت باید عینک تردید را از چشم خود بردارد و به روحانیون اهل سنت اعتماد کند. چون کردها 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند، برای نظام خون داده اند و باید به آنها بیشتر بها داده شود.

,

وی افزود: اهل سنت به نظام خدمت کرده و نظام هم به اهل سنت خدمت کرده است.

,

ماموستا قادری گفت: از قدیم گفته اند معامله با پول انجام می شود و جنگ هم با اسلحه اما متأسفانه ماموستاهای کردستان نه پول دارند و نه اسلحه! و به انواع مختلف هم مورد هجمه دشمن قرار می گیرند.

,

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه که در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد تنها یک بیانیه نیست و یک منشور راهبردی است که به همه جوانب توجه دارد و نقش راه تعیین می کند.

,

ماموستا قادری با اشاره به اهمیت اخلاق و معنویت در جامعه، ابراز داشت: در هر جامعه ای که اخلاق و معنویت حاکم باشد آن جامعه عزیز است. وی افزود: اخلاق و معنویت بقای یک دولت، ملت، دین، مساجد و جامعه را تضمین می کنند و اگر اخلاق از جامعه ای رخت بربندد باید برای آن تعزیه گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه