اخبار داغ

اساتاندار اردبیل:

حمایت از کالای داخلی میزان کالاهای قاچاق را کاهش می دهد

حمایت از کالای داخلی میزان کالاهای قاچاق را کاهش می دهد
استاندار اردبیل گفت:رقابت در بازار جهانی، ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی در داخل کشور و حمایت از کالای داخلی می تواند میزان کالاهای قاچاق را کاهش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو شامگاه روز شنبه در جلسه مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان اردبیل اظهار داشت: برای کنترل قاچاق و مصرف کالاهای وارداتی غیرقانونی لازم است فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین مردم نیز برنامه داشته باشیم‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه و اقلام انبار شده باید شفاف سازی شود و دستگاه های کشف کننده کالاهای قاچاق نیز موظف هستند این کالاها را تحویل سازمان اموال تملیکی استان دهند.

,

بهنام جو پدیده قاچاق را به هم زننده سیستم اقتصادی جامعه بر شمرد و گفت: طبق آمار اعلام شده ۱۳۶۸ فقره پرونده در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد بارنامه هایی که از شرکت حمل و نقل ارسال می شود دارای کدپستی است، افزود: در بحث نظارت و بازرسی باید اکیپ ها بصورت تلفیقی تشکیل شده و در رابطه با افراد دانه درشت هیچگونه اغماض نکنند.

,

استاندار اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از پدیده قاچاق کالا و احتکار اقلام مورد نیاز مردم، شناسایی انبارهای رسمی و غیر رسمی موجود در استان ضرورت دارد.

,

وی بیان کرد: برای بازرسی و شناسایی انبارهای رسمی باید کارگروهی از دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده تا عمل پایش در مسایل قاچاق شروع شود.

,

بهنام جو با بیان اینکه کالاهای کشف شده باید تحویل سازمان اموال تملیکی شود گفت:معمولا کالاهای کشف شده خارجی مصرف خارجی دارند و باید با هدف صادرات به مزایده گذاشته شود.

,

استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق آمار۱۵۰۰ مورد انبار تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و ثبت شده است و در سایر بخش ها نیز به تفکیک باید بانک اطلاعاتی برای انبارها تشکیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه