اخبار داغ

بازار سیاه‌ کارت‌ملی در حاشیه تبریز؛

اجاره‌بهای یک کارت ملی؛ ماهیانه بین 2 تا 10 میلیون‌!

اجاره‌بهای یک کارت ملی؛ ماهیانه بین 2 تا 10 میلیون‌!
محل خاصی در شهر برای خرید و فروش کارت‌ ملی وجود ندارد، ولی دلال‌ها روزانه بازاریابانی را راهی روستا‌های دور‌افتاده و حاشیه‌ای شهر تبریز می‌کنند تا کارت‌ ملی بخرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ کارت‌‌ملی نشانه هویت هر ایرانی، امروز در بازار سیاه‌ به قیمت‌های مختلفی خرید و فروش یا حتی اجاره داده می‌شود. سال‌گذشته‌ وقتی ایران‌خودرو و سایپا فروش خودرو براساس رقم آخر کارت ملی را آغاز کردند، اجاره‌ کارت‌ ملی در وب‌سایت‌های معروف مثل دیوار و شیپور آغاز شد و انتشار خبر آن واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت، غافل از اینکه اجاره و خرید و فروش کارت‌ملی نه فقط برای خودرو بلکه برای کار‌های مختلفی انجام می‌شود وسابقه‌ طولانی مدت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در تبریز روزانه‌ کارت‌‌های ملی زیادی یا با وعده‌ پول یا با فریب از صاحب واقعی به دست دلال می‌رسد. کارت‌ملی گاهی به تنهایی اجاره داده می‌شود، ولی برای بعضی از مشاغل فرد صاحب کارت‌ملی باید وکالت نامه‌ محضری به مستاجر بدهد. اجاره کارت‌ملی همراه با وکالت نامه‌ قیمت را بالاتر می‌برد، به صورتی که یک شخص با اجاره‌ چند سال کارت‌ملی خود، تا آخر عمر نیازی به کار کردن ندارد!

,

اجاره‌ کارت‌ملی به چه علت؟

, اجاره‌ کارت‌ملی به چه علت؟,

کارت‌ملی فقط برای ثبت‌نام خودرو کارایی ندارد، در‌واقع ثبت‌نام خودرو کوچک‌ترین کاربرد اجاره کارت‌ملی است، زیرا یک کارت‌ملی برای افتتاح و استفاده از حساب‌های بانکی، دریافت کارت‌ بازرگانی برای واردات و صادرات کالا و البته دور‌زدن اداره امور مالیاتی کاربرد دارد. هر‌چند اجاره‌ کارت‌ ملی برای ثبت‌نام‌خودرو مطبوعاتی شد، ولی اجاره کارت‌ملی برای افتتاح و استفاده از حساب‌ بانکی به مراتب بیشتر انجام می‌شود.

,

پول‌شویی با افتتاح حساب اصلی‌ترین هدف برای اجاره کارت ملی است که قوه‌ قضائیه بار‌ها به مردم هشدار داد. فرد صاحب کارت‌ملی در یک بانک‌ حساب باز می‌کند، سپس کارت عابر‌بانک، مشخصات آن همراه با کارت‌ملی را به فرد اجاره‌کننده‌ می‌دهد، روزانه مبالغ مشخصی به حساب واریز و سپس برداشت می‌شود. فرد اجاره کننده کارت ملی را برای برداشت و انتقال پول از حساب نیاز دارد، در نتیجه تا پایان قرارداد کارت‌ملی را به او باز نمی‌گرداند.

,

سو‌ءاستفاده از حساب‌های بانکی به این روش در کشور‌های متعددی انجام می‌شود و با وجود پروتکل‌های قدرتمند راحت‌ترین نوع پول‌شویی است. دریافت‌ کارت‌ بازرگانی و استفاده از کارت‌ملی برای واردات دیگر استفاده کارت‌ملی است که دلال‌ها برای دور‌زدن اداره امور مالیاتی از آن استفاده می‌کنند. به صورت کلی دلال‌ها با اجاره کارت‌ملی به روش‌های مختلف در تلاش‌اند تا از پرداخت مالیات فرار کنند.

,

کارت ملی چقدر می‌ارزد؟

, کارت ملی چقدر می‌ارزد؟,

کارت‌ملی توسط دلال‌ها قیمت‌گذاری می‌شود ولی امکان چانه‌زنی وجود دارد. در مسائل ساده‌ای مانند ثبت‌نام خودرو کارت ملی‌ با قیمتی کمتر از 10 میلیون‌ تومان اجاره می‌شد ولی برای پول‌شویی با افتتاح حساب دلال‌ها ابتدا بین 50 تا 100 میلیون‌ تومان به حساب فرد اجاره دهنده واریز می‌کنند و سپس ماهانه از 2 تا 20 میلیون‌ تومان اجاره می‌دهند، با این حساب، شخص اجاره دهنده برای یک سال اجاره کارت‌ملی دست‌ کم 62 میلیون‌تومان درآمد دارد.

,

واردات، صادرات یا سایر فعالیت‌های دور‌ زدن پرداخت مالیات‌ بسته به حجم مالیات، اجاره دارد. برای مثال اگر با استفاده از شماره‌ملی فردی یک میلیارد‌ تومان مالیات دور زده‌ شود بین 10 تا 50 میلیون‌ تومان به صاحب کارت‌ملی می‌رسد. حتی در مواردی دلال‌ها برای یک پروژه‌ تا 500 میلیون‌ تومان به فرد صاحب حساب‌ پول پرداخت کرده‌اند ولی صاحب کارت‌ملی دیگر امکان خروج‌ از کشور‌ یا استفاده از بخشی از خدمات کشور را ندارد، زیرا باید مالیات سنگینی را که به نام او ثبت ‌شده،‌ بپردازد.

,

جامعه‌ هدف برای خرید کارت ملی؟

, جامعه‌ هدف برای خرید کارت ملی؟,

محل خاصی در شهر برای خرید و فروش کارت‌ ملی وجود ندارد، ولی دلال‌ها روزانه بازاریابانی را راهی روستا‌های دور‌افتاده و حاشیه‌ای شهر تبریز می‌کنند تا کارت‌ ملی بخرند. زندگی در شهر و استفاده از خدمات مختلف مانند حساب‌‌بانکی باعث می‌شود از شهر‌نشینان کسی برای خرید کارت‌ملی انتخاب نشود، ضمن‌اینکه فریب افرادی که در شهر زندگی می‌کنند کار ساده‌‌ای نیست و شاید منجر به لو رفتن شود ولی پیر‌مرد یا پیرزن مسنی که در روستا‌های اطراف تبریز مانند باغ‌معروف زندگی می‌کنند، حتی حاضرند با چند تراول 50 هزار تومان کارت‌ملی خود را برای چند روز به یک بازاریاب بدهند.

,

بازاریابان در درجه‌ اول به روستا‌نشینان مسن اعداد کمی پیشنهاد می‌دهند و سپس آنها را با وعده‌های مختلفی فریب می‌دهند. مثل اینکه شما برنده یک سفر زیارتی خارج از کشور انتخاب شده‌اید و باید کارت‌ملی با وکالت‌نامه‌ای برای تهیه پاسپورت و بلیت هواپیما در اختیار فرد بگذارید. این وعده‌ها صحت دارد و دلال برای جذب اعتماد میان سایر افراد محل و دریافت کارت‌های ملی همه آنها را به سفر‌های زیارتی و تفریحی خارجی می‌فرستند و سپس مالک کارت ملی آنها خواهد‌شد.

,

گاهی دلال‌ها از افراد خود محل برای تهیه کارت ملی استفاده می‌کنند که مورد اعتماد باشند. دلال‌ها تلاش می‌کنند  با ترفند‌های مختلف بهای واقعی کارت‌ملی را نپردازند، ولی اگر فرد متوجه سو‌ءاستفاده از کارت‌ملی شد یا قرار بر فعالیت بلند‌مدت باشد با پرداخت پول‌های سنگین او را راضی خواهند ‌کرد. فردی که در یک روستا با درآمد ماهانه کمتر از 2 میلیون‌تومان زندگی می‌کند با 50 میلیون تومان به راحتی حاضر به فروش کارت‌ملی خود می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه