اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان :

گوشت "مرغ سبز" در کرمان وجود ندارد/ از این پس بسته بندی مواد غذایی گریدبندی می‌شود

گوشت "مرغ سبز" در کرمان وجود ندارد/ از این پس بسته بندی مواد غذایی گریدبندی می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : ما در سطح استان "مرغ سبز" نداریم و گرید بندی مبنای علمی دارد کسانی که دنبال گوشت با کیفیت هستند می توانند از این گریدبندی استفاده نمایند که گریدهای بالاتر کیفیت بهتری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان صبح امروز به مناسبت هفته دامپزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در توستعه استان و ارتباط خوبی بین مسئولین و مردم دارند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : هفته دامپزشکی از 14 مهر با مشارکت بخش های اجرایی، آموزشی و واکسن همه ساله در تالار دانشگاه برگزار می شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: در سال های اخیر دامپزشکی از جمله دستگاه های استانی است که از لحاظ عملکرد اختصاصی نقش موثری در استان داشته  و به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده است.

,

رشیدی به اقدامات شاخص دامپزشکی در سال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از وظایف دامپزشکی مبارزه با بیماری های دامی است که خوشبختانه با برنامه ریزی هایی  که در سطح استان انجام شده موفقیت آمیز بوده است تب برفکی یکی از موارد ی است که همواره باعث دغدغه ما ومردم بوده است.

,

وی با بیان اینکه  کانون این بیماری انگشت شمار شده است و تاکنون  مشکلی در این زمینه نداشته ایم، عنوان کرد: بیماری های مشترک تب مالت، سل گاوی که با اقداماتی در مبارزه صورت گرفته تحت کنترل است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: با تمهیداتی که در سطح استان  در خصوص واکسیناسیون دام هایی که راکتور بیماری ناقل هستند اندیشیده شده که بعد از شناسایی حذف می شوند و در این زمینه موفقیت های خوبی نیز داشته ایم.

,

رشیدی اذعان داشت: علاوه بر مبارزه با بیماری های دامی بحث نظارت بهداشتی بر فراورده ها و محصولات دامی نیز به عهده دامپزشکی است  چون نقش مهمی در سلامت جامعه دارند. بدین لحا ظ یک بخش وظایف حاکمیتی نظارت بر توزیع این مواد از تولید تا عرضه  در بازار هستیم.

,

وی تصریح کرد: نظارت بر پرورش دام در مزارع تا  زمانی که کشتار ونهایت زمانی که محصول وارد بازار می شود صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول به بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مراکز بسته بندی استاندارد در سطح استان تاسیس شده که مواد غذایی با منشا دامی با شرایط خوب و با دریافت کد رهگیری انجام می شود.

,

رشیدی اذعان داشت: در این ارتباط  کارهای شاخصی که در رابطه مواد بهداشتی انجام داده ایم مجهز کردن کشتارگاه ها به پیش سرد کن است که خوشبختانه به ثمر نشست و تمامی کشتارگاه های سطح استان مجهز به پیش سردکن شده اند.

,

وی همچنین عنوان کرد: در همین راستا بسیاری از کشتارگاه های سنتی که قابلیت پیش سرد کن را نداشتند تعطیل شدند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: این اداره کل اقدام به احداث کشتارگاههایی برای کشتار بوقلمون، بلدرچین و کبک نموده است.

,

رشیدی ادامه داد: طرح ارتقا کیفیت بهداشتی که از 14 مهرسال جاری  استارت آن خواهد خورد  خط دوم  احداث می شود که بسته بندی گوشت گرید بندی خواهد شد.

,

وی بیان داشت: ما در سطح استان "مرغ سبز" نداریم و گرید بندی مبنای علمی دارد  کسانی که دنبال گوشت با کیفیت هستند می توانند از این گریدبندی استفاده نمایند که گریدهای بالاتر کیفیت بهتری دارند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : از سال گذشته با کمبود اقلام دارو و واکسن روبرو بودیم که کمیته ای دراین زمینه تشکیل شده مبنی بر پایش دارو که تامین و به دست مصرف کننده برسد و با این نظارت توانستیم دارو مورد نیاز استان را تامین کنیم که دغادغه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

,

رشیدی اذعان داشت : در آزمایشگاه این اداره کل آزمایشات متفاوتی صورت می گیرد  از جمله پروسلوز، دارو سموم قارچی بیماری تب مالت در شیرهای عرضه شده که مورد پایش قرار می گیرد که مخاطره ای برای مصرف کننده نباشد.

,

وی ادامه داد: در ارتباط با مبارزه با بیماری ها علاوه بر تب برفکی و آنفولانزای مرغی با قرنطینه و مراقبتهایی که انجام شد اجازه ندادیم این بیماری وارد کرمان شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان به بیماری تب کریمه کنگو نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این بیماری از جمله بیماری هایی است که  از دام به انسان منتقل می شود و در 30 درصد منجر به مرگ شود که با اقداماتی که در سال های اخیر با مبارزه  با کنه ها صورت گرفته خوشبختانه موارد این بیماری در استان کرمان محدود شده و هیچگونه مرگ و میری در این رابطه نداشته ایم.

,

رشیدی خاطرنشان کرد: به هر حال تاکنون اقدامات ارزشمندی در زمینه بیماری و نظارت بر مواد غذایی صورت گرفته است.

,

 وی به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت : در این زمینه سامانه هایی تدارک دیده  شده که به صورت مکانیزه انجام می شود که این امر باعث شده تا فراینده های کاری کوتاه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه