اخبار داغ

واکنش‌ عضو شورای شهر تبریز به شکایت و جوابیه شاکی؛

صادق‌زاده: رسانه‌ای کردن موضوع برای شهرت است/ یوسف‌زاده: اگر می‌خواهید شکایت کنید

صادق‌زاده: رسانه‌ای کردن موضوع برای شهرت است/ یوسف‌زاده: اگر می‌خواهید شکایت کنید
حواشی انتشار تصاویر کودکان بی‌بضاعت برای عضو شورای شهر تبریز همچنان ادامه داشته و وارد مرحله جدیدی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، چند روز پیش، کریم صادق زاده عضو شورای شهر تبریز که حضور و اهدای وسایل به برخی از دانش آموزان بی بضاعت واکنش رسانه‌ای و همچنین شکایت وکیل دادگستری را در پی داشت با صدور جوابیه‌ای به این حواشی پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در این جوابیه گفته است: «اخیراً در فضای مجازی خبری با عنوان اعلام شکایت آقای احمد یوسف‌زاده، وکیل محترم پایه یک دادگستری از اینجانب مطرح شده و ادعا کرده‌اند که انتشار تصاویر کودکان موجب جریحه دار شدن احساسات همشهریان و ایجاد خطر برای سلامت روانی کودکان و ... شده است.

,

در این زمینه لازم دیدم جهت تنویر افکار عمومی مطالبی عرض کنم، در مورخه ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ در معیت آقای دکتر شربیانی (ریاست محترم کانون وکلای دادگستری آذربایجانشرقی)، آقای یوسف زاده (وکیل محترم دادگستری) و خانم مهندس خیرخواه از فعالان اجتماعی تبریز در دبستان پسرانه هادی روستای سفیدان شرکت کردیم و در بخشی از مراسم بسته های لوازم التحریر که از قبل تهیه شده بود، تقدیم دانش آموزان عزیز شد و عکس‌های مراسم نیز به صورتی که چهره دانش آموزان قابل تشخیص نبود در کانال تلگرامی بنده گذاشته شد که قابل مشاهده هست.

,

جای بسی تعجب و تأثر شدید است در جامعه برخی افراد که خود را استاد دانشگاه هم معرفی می کنند با برخی رفتارهایشان موجب می‌شوند تا حرکت‌های انسان دوستانه و نوع دوستانه از حالت ارزشی خارج شده و خدای ناکرده به یک هنجار ضد ارزشی تبدیل شود.

,

اگر عده‌ای می‌خواهند برای رسیدن به اهدافی خود را مطرح کنند و نام آنها در رسانه‌ها و فضای مجازی بدون صرف هزینه‌هایی و صرفاً با دستاویز قرار دادن احساسات پاک یک عده کودکان معصوم مطرح شوند، بایستی عرض کنم که واقعاً حرکت زشت ، ناشایست و مذمومی بوده که قطعاً نارضایتی خداوند متعال را نیز در پی خواهد داشت.

,

بنده به دلیل مسئولیتی که در خانه کارگر تبریز بر عهده دارم با تعداد زیادی از وکلای بزرگوار، سالهاست که در ارتباط هستم و اکثریت آنها را انسان‌هایی شریف، نجیب و قانون‌مدار می‌شناسم و به تک تک آنان ارادت دارم و در این مورد هم از آقای یوسف‌زاده می خواهم که هیچ چیز را فدای شرافت و اخلاق حرفه ای خود نکنند و اگر واقعاً نیت شان اصلاح بود و در حالیکه خود ایشان در مراسم حاضر بودند و شاهد کل برنامه‌های مراسم بودند، اگر می‌دیدند که به فرض محال خطایی رخ داده، بنا به اصل مترقی برائت و اصل مهم صداقت باید به صورت خصوصی به بنده گوشزد می کردند نه اینکه فضای مجازی را با این سخن سخیف و وهن آلودشان مشوش و مسموم می‌کردند.

,

امروز همه باید کمک کنیم تا به حرکت‌های نوع دوستانه و خداپسندانه، رنگ و بوی اغراض شخصی و منافع نازل شخصی ندهیم و البته بنده حق شکایت از ایشان را به دلیل تشویش اذهان عمومی و از همه مهمتر، خدشه دار کردن فضای اعتماد عمومی شهرمان بر خود محفوظ می دانم و در پایان اول خودم را و سپس این وکیل محترم را به عمل به تقوای الهی دعوت می کنم و از خداوند بزرگ عاجزانه می خواهم که همه ما را از شر هواهای شیطانی مصون دارد.»

,

یوسف زاده، وکیلی که پس از انتشار تصاویر کودکان بی بضاعت از صادق زاده شکایت کرده است پس از جوابیه عضو شورای شهر تبریز به این سخنان واکنش نشان داده در در بیانیه‌ای گفته است: جوابیه‌ای که در خصوص شکایت اینجانب منتشر نموده اید، واجد چندین مطلب خلاف واقع است که جسارتا جهت تنویر افکار حضرتعالی، این موارد را خدمت حضرتعالی عرض می نمایم.

,

1-  تصاویر منتشره مربوط به کودکان در بدو امر با وضوح چهره از کانال شما منتشر شده بود که با اعتراضات گسترده انجامی در فضای مجازی، تصاویر اولیه از کانال حذف و تصاویر پوشیده شده جایگزین آن گردید و مستندات انتشار اولیه نیز موجود است. لذا این مطلب شما که می فرمایید تصاویر با پوشیدن چهره کودکان منتشر شده اند، خلاف واقع است و امیدوار بودم که به جای خلاف واقع گویی در باره حقیقتی که مستندات آن نیز وجود دارد، با تنبه واقعی و نه مصلحتی از اشتباه انجام شده، مبادرت به عذرخواهی می نمودید که گویا امید بنده سرابی بیش نبوده است. 

,

2-  در اظهارنظر خلافی دیگر می فرمایید بنده در آن محفل حضور داشته ام و به شما اعتراضی نکرده ام که یقینا این نیز به نوبه خود خلاف واقع است ، چرا که بنده اساسا در محل مد نظر شما در حین پخش وسایل حضور نداشته ام و این نشان می دهد که مسائل مطروحه شما بدون علم و آگاهی بوده و قضاوتی نیز که در مورد بنده نموده اید، متکی به همین شناخت ناقص تان از بنده است. امیدوارم در شورای اسلامی شهر تبریز اینگونه تصمیم نگرفته و اینگونه رای ندهید که در این صورت خدا می داند چه مصیبتی بر سر شهر آوار خواهد شد.

,

3-  فرموده اید که رفتار شما از روی خیرخواهی بوده است و شکایت بنده لطمه ای اساسی به این خیرخواهی وارد نموده است. در این خصوص باید عرض شود که:

,

اولا: حضور حضرتعالی در آن محل با تصمیم شخصی خودتان و بدون دعوت زعمای کانون بوده است و اینکه در جایی که خود متولی امر نبوده اید و نقشی در تهیه اقلام نداشته اید و شهرداری و خانه کارگر نیز نقشی نداشته اند، چرا و به چه علت حضور داشته اید و چرا اصرار بر رسانه ای کردن این موضوع داشته اید، سئوالی است که باید بدان پاسخ دهید و افکار عمومی منتظر پاسخ شما به این مطلب است.

,

ثانیا: شکایت بنده به انتشار تصاویر کودکان معصوم کم بضاعت بوده است نه کار خیری که شما مشارکتی در آن نداشته اید. سعی نکنید با عوض کردن صورت مساله نقص اخلاقی موجود در انتشار تصاویر را پوشش دهید.

,

ثالثا: حسب استماع از دوستان حاضر در محفل، مسئولین کانون در محل مذکور بارها به شما توصیه نموده اند که از تهیه تصاویر و انتشار آن خودداری کنید که شما و تیم رسانه ای همراهتان این توصیه را نادیده گرفته اید و ملازمه ای بین این توصیه و خیرخواهی شما با انتشار این تصاویر مشاهده نمی شود.

,

4-  فرموده اید که قصد بنده از طرح شکایت مذکور اشتهار و مطرح شدن و .. بوده است. دوستانی که مرا می شناسند، سخن شما را تصدیق نخواهند کرد و می دانند نیازی به این مسائل ندارم، چرا که به فرموده خداوند حکیم در آیه 39 سوره غافر: (إِنَّمَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ: این زندگى دنیا تنها کالایى ناچیز است و در حقیقت، آن آخرت است که سراى پایدار است) و بنده هیچ علاقه ای به چیزهای ناپایدار مانند شهرت و ریاست ندارم. اما در این خصوص هرچند توهین ها و اتهام های شما در این پیام نیز از منظر قانونی قابل پیگیری است، ولی قضاوت را به یوم تبلی السرائر موکول می کنم که در آن روز پرده ها آشکار می شود و دیگر نمی توان تصاویر روتوش نشده را حذف کرد و تصاویر روتوش شده را جایگزین نمود تا از خود رفع اتهام نمود، چرا که آن کس که قاضی است، همانی است که خود شاهد است.

,

5-  اما در خصوص قسمت پایانی سخنان شما که بنده را تهدید به شکایت نموده اید، بایستی عرض کنم که یک وکیل وقتی اقدامی میکند، تبعات اقدامش را می سنجد و بنده با در نظر گرفتن فضاسازی ها و جو رسانه‌ای احتمالی علیه خویش، مبادرت به قبول مخاطرات این شکایت علیه شما نمودم و این مهم در راستای سوگندی بود که برای پاسداری از حق و حقیقت در حین تلبس به ردای وکالت اتیان نموده ام و یقین دارم این اقدام فصل الخطابی خواهد بود که کارهای مشابه در شهر تبریز جمع آوری شود و در این خصوص اقدامی خلاف قانون ننموده ام که از عواقبش ترسی داشته باشم و توصیه میکنم از حق محفوظ شده در خصوص شکایت بر علیه اینجانب که مدعی وجود آن هستید، در صورت صلاحدید استفاده فرموده و حقیر را از شمول عفو خود مستثنی کنید، چرا که با وجود خداوند غفار رحیم، نیازی به لطف و مرحمت هیچ احدی ندارم.

,

 در پایان از توصیه شما به تقوای الهی بی نهایت ممنونم، چرا که تنها توشه ای بود که بنده به عنوان یک شهروند، از دو سال حضور شما در شورای شهر از شما دریافت نموده ام.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه