اخبار داغ

کلیه هزینه‌های پیاده‌روی اربعین را در این خبر بخوانید

کلیه هزینه‌های پیاده‌روی اربعین را در این خبر بخوانید
کلیه هزینه‌هایی که برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین احتیاج دارید، در این خبر آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین بسیاری از مردم ایران خود را برای پیاده روی اربعین که یک حماسه و نمادی از عشق و ارادت به سالار شهیدان امام حسین(ع) است آماده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

سنت پیاده روی اربعین از عراقی ها به ایرانی ها رسیده، عراقی ها حدود دو هفته مانده به اربعین از شهرهای مختلف عراق به مقصد کربلا و زیارت امام حسین(ع) حرکت می کنند و در راه هم در موکب هایی که در روستاها و شهرها ایجاد شده استراحت می کنند.

,

راهپیمایی اربعین در زمان صدام با محدودیت هایی روبه رو و متوقف شده بود اما پس از سرنگونی حکومت بعث، عراقی ها این سنت دیرینه خود را پر رنگ تر ادامه دادند و در این میان ایرانی ها که در عشق به امام حسین(ع) بی نظیرند هم حضور پرشوری در این راهپیمایی پیدا کردند.

,

ایرانی ها و دیگر زائران که از کشورهای دیگر به عراق می آیند با احترام مورد استقبال مردم عراق قرار می گیرند و در طول این سفر در موکب ها پذیرایی می شوند؛ البته ایرانی ها در پذیرایی از زائران هم در کنار عراقی ها قرار گرفتند.

,

* زیارت قبر حسین، روزی را زیاد و بلاهای سخت را دفع می‌کند

, * زیارت قبر حسین، روزی را زیاد و بلاهای سخت را دفع می‌کند,

 

,

, ,

 

,

بنا به روایات متعدد، کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود، اولاً هزینه ای که صرف کرده برمی گردد، ثانیاً رزق و روزیش زیاد می شود. بنابراین با رفتن به زیارت حسین(ع)، بیشتر می توانیم به فقرا کمک کنیم.

,

امام صادق(ع) می فرمایند: زیارت حسین رزق را زیاد می کند، و آن چه برای زیارت هزینه کرده باشد، برمی گردد؛ همچنین امام باقر(ع) می فرمایند: شیعیان ما را به زیارت قبر حسین امر کنید. زیارت قبر حسین، روزی را زیاد و بلاهای سخت را دفع می کند.

,

در این میان روایتی از امام صادق(ع) در فضیلت زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده خواندنی است که فرمودند:«کسی که پیاده زیارت کند آن حضرت را، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته، و یک گناه از او محو می‌فرماید، و یک درجه مرتبه ‏اش را بالا می‌برد و وقتی به زیارت رفت، حق‌تعالی دو فرشته را موکّل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد هست را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند: ای ولی خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد نمود.» (کامل الزیارت ص ۱۳۴)

,

*هزینه دریافت گذرنامه 150 هزار تومان است

, *هزینه دریافت گذرنامه 150 هزار تومان است,

 

,

, ,

 

,

کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق را دارند باید در ابتدا برای دریافت گذر نامه اقدام کنند که هزینه دریافت گذرنامه  طبق آخرین اطلاعاتی که نیروی انتظامی منتشر کرده، حدود ۱۵۰ هزار تومان است که زنان متاهل حدود ۳۰ هزار تومان بابت اجازه‌نامه محضری از طرف همسر، اضافه بر این مبلغ پرداخت می‌کنند، البته می توان برای شرکت در پیاده روی اربعین از گذرنامه موقت استفاده کنید که رایگان و تا پایان ماه صفر اعتبار دارد (البته این گذرنامه موقت در روند جریان ثبت نام گذرنامه اصلی انجام می گیرد)، اگر دارای گذر نامه هم هستند باید به تاریخ آن توجه کنند که دارای اعتبار لازم برای انجام این سفر باشد.

,

*برای ثبت نام در سامانه سماح 25 هزار تومان لازم است

,

.یکی از اتفاقات خوبی که با توافقات به دست آمده از امسال شاهد آن هستیم این است که ویزای سفر به عراق برداشته شده است و زائران بدون هزینه می توانند به این سفر بروند، در این میان باید برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند که اگر از کافی نت ها و دفاتر صورت گیرد مبلغ 25 هزار تومان و اگر خود شخص در خانه انجام دهد مبلغ 22 هزار تومان باید پرداخت کنند این مبلغ برای بیمه و هلال احمر دریافت می شود.

,

*هزینه رسیدن به مرز با خودرو شخصی؟

, *هزینه رسیدن به مرز با خودرو شخصی؟,

 

,

, ,

 

,

بعد از فراهم کردن مقدمات سفر می توانید با خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مرز اقدام کنید، اگر بخواهید از خودرو شخصی استفاده کنید هزینه سوخت، عوارض اتوبان در طول مسیر و در شهرهای مرزی هم پارکینگ های مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها رایگان و برخی از 15 تا 70 هزار تومان برای استفاده از آن باید پرداخت کنید، برخی از شهروندان در شهرهای مرزی برای اینکه در ثواب این راهپیمایی شریک شوند حیاط خانه خود را به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می دهند تا آن ها برای پارکینگ از آن استفاده کنند.

,

با توجه به شلوغی مسیر و همچنین انبوه خودروهایی که به مرز می رسند پیشنهاد می شود برای این سفر از خودروهای شخصی استفاده نکنید و سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی رفاه و آسوده خاطری بیشتری را برای  شما به همراه خواهد داشت.

,

*کرایه اتوبوس از 90 تا 150 هزار تومان برای رسیدن به پایانه های مرزی

, *کرایه اتوبوس از 90 تا 150 هزار تومان برای رسیدن به پایانه های مرزی,

 

,

, ,

 

,

اگر برای رسیدن به مرز از اتوبوس استفاده کنید، برای مرز مهران از استان های مختلف بین 60 تا 200 هزار تومان و برای مرزهای چزابه و شلمچه 45 تا 140 هزار تومان حدوداً باید پرداخت کنید؛ در اصفهان نرخ کرایه ها در حال حاضر برای اتوبوس های معمولی حدود 57 هزار تومان و وی ای پی 90 هزار تومان است، اما از تاریخ 17 مهر مبالغ به 90 هزار تومان معمولی و 150 هزار تومان وی ای پی تغییر خواهد کرد.

,

* 350 نفر فقط فرصت دارند با قطار از اصفهان برای اربعین به کرمانشاه بروند

, * 350 نفر فقط فرصت دارند با قطار از اصفهان برای اربعین به کرمانشاه بروند,

اگر در نظر دارید با قطار خود را به شهرهای مرزی برسانید راه خیلی همواری در پیش ندارید و باید خود را به یکی از محل های نزدیک به پایانه های مرزی برسانید و یا به تهران بروید و از تهران به مقصد کرمانشاه حرکت کنید اما برای اولین بار یک رام قطار آزمایشی از اصفهان به مقصد کرمانشاه با هزینه 93 تا 114 هزار تومان در روز چهاردهم مهر حرکت خواهد کرد و فقط ظرفیت 350 نفری خواهد داشت.

,

قیمت بلیت قطار مشهد- کرمانشاه، چهارتخته ۱۹۵ هزار تومان و شش تخته ۱۸۵ هزار تومان است، قیمت بلیت قطار تهران-کرمانشاه چهارتخته ۹۵ هزار تومان، شش تخته ۷۰ هزار تومان و اتوبوسی ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ قیمت بلیت قطار چهارتخته همدان-مشهد ۲۰۰ هزار تومان و بلیت قطار اتوبوسی تهران-همدان ۴۷ هزار تومان است و قیمت دیگر مسیرها هم باید منطبق با نرخ‌های مصوب باشد.

,

شما خود را با هر وسیله ای که به شهرهای مرزی برسانید بعد از اینکه از وسیله حمل و نقل عمومی پیاده شدید باید خود را به پایانه های مرزی برسانید که باید از وسایل عمومی در نظر گرفته شده استفاده کنید؛ در سالیان گذشته این وسایل به صورت رایگان خدمات ارائه می دادند اما در سال گذشته تعدادی از آن ها مبالغی از دو هزار تومان تا 10 هزار تومان را دریافت می کردند.

,

با ورود به کشور عراق هزینه های کرایه در این کشور از هزینه های اصلی در راهپیمایی اربعین است که قیمت های زیر تقریباً محدوده قیمت ها را مشخص می کند، اما عرضه و تقاضا این قیمت را تحت شعاع خود قرار می دهد. نرخ هر هزار دینار در حال حاضر بین 9 تا 10 هزار تومان است.

,

*نرخ کرایه های شهرهای عراق برای یک نفر و با دستگاه ون

, *نرخ کرایه های شهرهای عراق برای یک نفر و با دستگاه ون,

 

,

, ,

 

,

۱) مهران به کربلا = ۱۴،۰۰۰ الی ۱۵.۰۰۰ دینار
۲) مهران به نجف = ۱۷،۰۰۰ الی ۱۸.۰۰۰ دینار
۳) نجف به کربلا = ۳.۰۰۰ الی ۳،۵۰۰ دینار
۴) نجف به کاظمین = ۹،۰۰۰ الی ۱۰.۰۰۰ دینار
۵) کربلا به کاظمین = ۷،۰۰۰ الی ۸.۰۰۰ دینار
مسیر شلمچه تا نجف
با دستگاه اتوبوس مبلغ ١٢٠ هزار تومان
با دستگاه ون مبلغ ١۵٠ هزار تومان
با ماشین ‌سواری مبلغ ٢٠٠ هزار تومان است
مسیر چذابه تا العماره
با ماشین ‌سواری مبلغ ٧ هزار دینار
با ون از العماره تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار
با اتوبوس از العماره تا نجف مبلغ ٨ هزار دینار
با ون از چذابه تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار
با ون از العماره تا نجف مبلغ ١۵ هزار دینار
 مسیر شلمچه تا نجف
با دستگاه اتوبوس مبلغ ۱۲۰ هزار تومان
با دستگاه ون مبلغ ۱۵۰ هزار تومان
با ماشین‌ سواری مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.
برای پرداخت کرایه مسیر چذابه تا عتبات اکثرا دینار عراقی از زائرین پذیرفته می‌شود

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

عتبه حسینی برای اربعین ایستگاه‌هایی را تعیین کرده و ون‌هایی را با قیمت مصوب برای جابه‌جایی و گشت زائران در بین زیارتگاه‌های نجف و کربلا اختصاص داده است، نرخی که عتبه حسینی برای جابه‌جایی زائران از مهران تا این شهر اعلام کرده ۸۰۰۰ دینار است که حدودا ۸۰ هزار تومان می‌شود.

,

کرایه تعیین شده در جدولی که عتبه حسینی منتشر کرده برای ون‌هایی که حد فاصل کربلا و نجف را می گذرانند ۴۰۰۰ هزار دینار ـ حدودا ۴۰ هزار تومان ـ تعیین شده است، همین مسیر با تاکسی‌های شخصی و دربستی هم‌اکنون ۲۵ هزار دینار ـ حدود ۲۵۰ هزار تومان ـ برای یک نفر قیمت دارد.

,

محل فروش بلیت این ون‌ها و اتوبوس‌ها طبق جدولی که عتبه حسینی اعلام کرده است، شهر کربلا، خیابان الشدره، مقابل باب سدره است و ایستگاه ون‌ها و اتوبوس‌هایی که از شهر کربلا گشت‌های زیارتی بین نجف، سامرا و کاظمین را انجام می‌دهند مقام صاحب‌الزمان در انتهای خیابان باب السدره است.

,

 

,

, ,

 

,

این ون‌ها در ساعت و از ایستگاه‌های مشخص، حرکت می‌کنند. برای دریافت اطلاعات عتبه حسینی شماره تلفن‌های ۰۷۸۰۹۳۹۵۹۴۸ و  ۰۷۴۳۵۰۰۴۳۰۲ را اعلام کرده است. کد کشور عراق ۹۶۴+ است.

,

*برای سفر اربعین 100 تا 200 هزار دینار عراقی همراه داشته باشید

, *برای سفر اربعین 100 تا 200 هزار دینار عراقی همراه داشته باشید,

سفیر ایران در عراق به زائران توصیه کرده که همراه خود «دینار» داشته باشند، سال گذشته زائرانی که فقط پول ایرانی همراه داشتند، برای تبدیل ارز در عراق با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شدند، ایرج مسجدی ـ سفیر ایران در عراق ـ به زائران اربعین پیشنهاد کرد حداقل «۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دینار عراقی همراه خود داشته باشند. »

,

*هزینه های که بهتر است بدانید:

,

هر بطری آب معدنی کوچیک ۲۵۰ و بطری بزرگ ۵۰۰ دینار

,

هر قرص نان ۱۲۵ تا ۱۵۰ دینار
ساندویچ فلافل ۷۵۰ دینار
برای سه وعده غذایی در یک روز که در غیر ایام دایر بودن موکبها در عراق هستید به طور متوسط برای یک نفر روزانه مبلغ ۳.۵۰۰ تا ۴.۰۰۰ هزار دینار حداقل لازم دارید.

,
,
,

 *هزینه اسکان در عراق برای زائران چگونه است؟

,

برای اسکان در کشور عراق موکب های زیادی در شهرهای زیارتی ایجاد شده است و حتی بسیاری از عراقی ها زائران اربعین را در خانه خود اسکان می دهند و با جان و دل از آن ها پذیرایی می کنند  اما ممکن است شما نتوانید از آن ها به هر علت استفاده و یا بخواهید از هتل ها و اماکن استیجاری استفاده کنید که از 40 هزار تومان به بالا برای هر نفر را به ازای هر شب باید بپردازید که با توجه به امکانات و دوری و نردیکی به حرم متغییر خواهد بود.

,

امیداوریم تمام رائران اربعین سفر خوبی را داشته باشند و در این سفر زمینه ساز ظهور با کسب معرفت سفر خود را به پایان برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه