اخبار داغ

مدت پوشش بیمه‌ای زائران اربعین

مدت پوشش بیمه‌ای زائران اربعین
نماینده سازمان حج و زیارت گفت: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان به توجه به مهلت قانونی اقامت در کشور عراق ۳۰ روز می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مرتضی حسینی، نماینده سازمان حج و زیارت در عتبات، درباره شرایط بهره مندی زوار از خدمات بیمه‌ای گفت: خدمات بیمه شامل زائرینی می‌شود که در سامانه سماح ثبت نام نموده و با گذرنامه معتبر از مرزهلای قانونی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق عزیمت می‌نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حسینی در ادامه افزود: محدوده بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری پایانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه خواهد داشت و پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به ایران تا فاصله ۵۰ کیلومتری پس از پایانه مرزی خاتمه می‌یابد.
,
 
,
نماینده سازمان حج و زیارت افزود: پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامراء و مسیرهای منتهی به آن‌ها ادامه خواهد داشت و پس از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به ایران خاتمه می‌یابد.
,
 
,
مدت پوشش بیمه‌ای چقدر است؟
,
 
,
حسینی افزود: مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان به توجه به مهلت قانونی اقامت در کشور عراق ۳۰ روز می‌باشد.
,
 
,
معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای چیست؟
,
 
,
نماینده سازمان حج و زیارت در عتبات افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی کشور در مبادی خروجی و ورودی می‌باشد.
,
 
,
در صورت انصراف در سامانه سمانه سماح و سفر به عتبات زائران مشمول بیمه خواهند شد؟
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: امکان انصراف در سامانه سماح تا ۴۸ ساعت قبل از تاریخ اعزام امکانپذیر می‌باشد بدیهی است چنانچه انصراف زائر در سامانه به ثبت رسیده باشد مشمول خدمات بیمه‌ای نخواهد بود.
,
 
,
مدت زمان پرداخت خسارت و مدارک مورد نیاز
,
 
,
حسینی در ادامه بیان کرد: در صورت ایجاد هر گونه خسارت برای هر یک از بیمه شدگان، مراتب حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ وقوع حادثه می‌بایست به بیمه گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات ذیل ارسال گردد. بیمه شده یا ذینفع وی موظف است هر گونه مدارک لازم دیگری را که برای تایید و پرداخت غرامت نیاز باشد به بیمه گر ارائه نماید.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه