اخبار داغ

جزئیات رفع توقیف وسایل نقلیه در اصفهان به مناسبت هفته پلیس

جزئیات رفع توقیف وسایل نقلیه در اصفهان به مناسبت هفته پلیس
فرمانده انتظامی اصفهان گفت: رانندگانی که خودرو و یا موتور سیکلت آن ها توقیف است در هفته نیروی انتظامی می توانند برای آزاد کردن و رفع توقیف وسیله اقدام کنند و وسیله آن ها رفع توقیف می شود که البته این به شرط آن است که دستور قضایی برای توقیف خودرو و موتور سیکلت شخص نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حالی به استقبال هفته دفاع مقدسی می رویم که یکی از همکاران ما در هفت مهر ماه در کنترل محورهای مواصلاتی شاهین شهر به ضربه گلوگله مجروح شد که علی رغم تمام تلاش های پزشکی متاسفانه این مامور خدوم جانش را فدا و به شهادت رسید.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دو سارق مسلح با واحد گشت ما درگیر شدند و در این درگیری میلاد امینی و یکی از همکاران دیگر مورد اصابت گلوله قرار می گیرند که میلاد امینی به فیض شهادت می رسد و حال عمومی دیگر همکارمان بهتر شده است؛ از شهید میلاد امینی دختر ۱/۵ ساله به یادگار مانده است.

وی افزود: امنیتی که در جامعه موج می زند حاصل رشادت های نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی با جانفشانی ها این امنیت را برای مردم به ارمغان می آورد؛ در ماه رمضان در شهرضا هم شهیدی را داشتیم که در آن درگیری دو نفر از قاچاقچیان عمده کشته شدند.

معصوم بیگی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه امسال، عنوان کرد: ۶۲ باند سرقت در سطح استان شناسایی و با آن برخورد شده است؛ شاهد افزایش ۲۹ درصدی سارقان دستگیر شده نسبت به سال گذشته بوده ایم و قدرت کشف، ۱۲ درصد افزایش داشته است که اموال مسروقه مکشوفه به بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه در حوزه کلاه برداری و جعل با کاهش روبه رو بوده ایم، بیان کرد: در جعل ۳۰ درصد کاهش و در کلاهبرداری ۲۶ درصد کاهش داشته ایم؛ در این رابطه ۲۳ باند جعل و کلاهبرداری در شش ماهه امسال شناسایی و با آن برخورد شده و ۵۵۰ نفر هم از کلاهبرداران و جاعلین در استان دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تحت عنوان پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی خواهد شد. اذعان کرد: در مبارزه با احتکار، اقدام بزرگی صورت گرفته که در یک مورد بیش از ۴۳۰ تن برنج احتکار  کشف شد.

وی با بیان اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی و پلیس راه با تلاش های انجام گرفته شاهد کاهش 9 درصدی جان باختگان تصادف درون شهری بودیم، عنوان کرد:  حوادث فوت راکبان موتور سیکلت در اصفهان ۲۲ درصد و آمار جان باختگان عابر پیاده هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

معصوم بیگی در ادامه افزود: در حوزه پلیس راه با کاهش دو درصدی جان باختگان رو به رو هستیم؛ در جاده ها ۴۳۱ نفر بر اثر تصادف در استان اصفهان جان خود را از دست دادند و ۹ هزار نفر هم مجروح و مصدوم شدند، این آمارها نشان از نیاز کشور به ارتقاء فرهنگ رانندگی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ۴۵ تصادفات سهم موتور سیکلت است که این عدد در سال گذشته ۵۳ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: پر حادثه ترین روز در تصادف روزهای چهارشنبه با ۳۱/۶ درصد و ساعت ۱۸ تا ۲۲ با ۲۸ درصد تصادفات ساعات پر حادثه در روز به شمار می آید و علت ۴۰ درصد تصادفات عدم توجه به جلو است .

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در شش ماه اول سال ۹۸ بیشترین تصادفات مربوط به گذر گاه عابر پیاده است؛ در حوزه موتور سوارها بیشترین تخلف عبور در پیاده رو هاست که هفت درصد هم در شش ماهه امسال افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث آلودگی هوا، عنوان کرد: اقدامات زیادی به منظور کاهش آلودگی هوا انجام شده که از جمله برخورد با ۱۲۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی، توقیف ۲۶ هزار خودرو دودزا، اعزام شش هزارو ۵۰۰ خودرو به تعمیرگاه و برخورد با ۶۳ هزار کامیونت متخلف بوده است.

وی با اشاره به توقیف بیش از پنج هزار خودرو به دلیل مزاحمت و بر هم زدن نظم اجتماعی توقیف شده است، گفت: رانندگانی که خودرو و یا موتور سیکلت آن ها توقیف است در هفته نیروی انتظامی می توانند برای آزاد کردن و رفع توقیف وسیله اقدام کنند و وسیله آن ها رفع توقیف می شود که البته این به شرط آن است که دستور قضایی برای توقیف خودرو و موتور سیکلت شخص نباشد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد تخفیف پارکینگ هم به مناسبت هفته نیروی انتظامی برای خودرو ها و موتور سیکلت ها که توقیف شده در نظر گرفته می شود، اذعان کرد: رانندگان که مدارک و یا پلاک ان ها توقیف شده به شرط آنکه دلیل توقیف این مدارک، مستی و اعتیاد، نمرات منفی حادثه ساز و همچنین رانندگی غیرمجاز مجاز، نباشد می توانند مراجعه کرده و این مدارک را دریافت کنند.

معصوم بیگی در ادامه با تاکید بر حساسیت نیروی انتظامی در سرویس مدارس تصریح کرد: تلاش می کنیم در سرویس مدارس دانش آموزان راحت سوار و پیاده شوند و آسوده خاطر باشند و تهدیدی برای آن ها نباشد و نظارت بر سرویس با اولیا و مدارس ها است؛ همچنین الزام والدین برای استفاده از خودروهای مجاز برای فرزاندان هم وجود دارد؛ برای پلیس خط قرمز سلامتی دانش آموزان است و همه باید در این رابطه کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۳ تن موادمخدر در سال جاری خبر داد و گفت:کشفیات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد؛ پلیس در این بخش با قدرت کار می کند چرا که مواد مخدر ابر آسیب اجتماعی را می دانیم

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی ۱۴۸ درصد در فضای مجازی جرم وجود دارد که  جرم در فضای مجازی 108 درصد رشت داشته است؛ کلاهبرداری اینترنتی ۲۸۴ درصد رشد دارد.

وی افزود: متاسفانه بانک ها قرار بود رمز پویا یکبار مصرف را فعال کنند که این مطالبه پلیس و مردم است اما اتفاق نیفتاد و عدم آشنایی عموم با راه های کلاهبرداری و افزایش خرید های مردم هم از دلایل دیگر افزایش جرایم در فضای مجازی است.

معصوم بیگی عنوان کرد: امسال دو هزار و 200 هزار بار شماره ۱۱۰ به صدا در آمده است که امداد خواهی ۲۳ درصد، تصادف ۲۱ درصد و نزاع و درگیری از دیگر موارد بوده است.

وی افزود: شکایت از نیروی انتظامی در شش ماه اول امسال چهار درصد کاهش داشته و رضایتمندی هم به این مقدار افزایش پیدا کرده است.

معصوم بیگی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی پلیس هوشمند امین مردم است که برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: ۵۲ برنامه در هفته نیروی انتطامی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: برنامه با یادگاران برنامه ای ابداعی و ابتکاری بود که تمام فرزندان شهدای نیروی انتظامی و مدافع حرم و ایتام در اول مهر با خودروهای پلیس با همراهی پلیس به مدرسه برده شدند و به این شکل فرزند شهید تکریم شد.

مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: شعار اولین روز نیروی انتظامی پلیس، بصیرت، ولایت مداری، ایثار و شهادت طلبی است و همایش پیاده روی خانوادگی در شمال پل شهرستان، رزمایش موتور سوارها و دوچرخه سواری های قانون مند و عطرافشانی گلستان شهدا و نشست های علمی بخشی از برنامه های این روز است.

وی افزود: شعار روز دوم پلیس، جامعه ایمانی، ارزش مداری، رافت و مهربانی است که حضور در نمازهای عبادی سیاسی جمعه و فرماندهان نیروی انتظامی نیز سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه ها هستند و ارائه خدمات مشاوره در مصلی نماز جمعه بخشی از برنامه های این روز است

وی افزود: روز سوم با شعار پلیس رفتارحکیمانه، خدمتگزاری و امانت داری خواهد بود و برخی برنامه ها در این روز صبحگاه نیروهای مسلح، همایش راهبران محله برنامه زنده تلویزیونی برگزار می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: شعار روز چهارم پلیس، قانون گرایی، مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی است که همایش همیاران پلیس و افتتاح پروژه های عمرانی و اجرای طرح مردم یاری در حوزه بهداشت و درمان بخشی از برنامه های این روز است

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: شعار روز پنجم پلیس، دانش بنیانی، حرفه ای گرایی و روز آمدی است در این روز ملاقات با مردم و تجلیل از نگهبان نمونه بخش کوچکی از برنامه ای این روز است

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: شعار روز ششم پلیس، آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی و آرامش اجتماعی است و مسابقه تیر اندازی، اهدای خون و برگزاری نمایشگاه کشفیات بخشی از برنامه های این روز است.

وی افزود: شعار روز هفتم پلیس مرزبانی امنیت پایدار اقتدار مرزی است و همایش پلیس و اسلام و برگزاری کارگاه آموزشی مواد مخدر بخشی از برنامه های این روز است.

مهدی معصوم بیگی در ادامه با بیان اینکه برای شرکت در راهپیمایی اربعین باید گذرنامه سه ماه اعتبار داشته باشد ،گفت: گذرنامه موقت هم به صورت رایگان و اعتبار تا پایان صفر هم صادر و در اختیار زائران قرار می گیرد و همچنین ساعت کار پلیس +۱۰ تا زمانی است که مراجعه کننده وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه