اخبار داغ

افول آمریکا و سکه‌ای که روی دومش هم زنگ زد

افول آمریکا و سکه‌ای که روی دومش هم زنگ زد
برای آمریکایی‌ها این بُعد از تحریم بسیار مهم و روی آن حساب ویژه ای باز کرده بودند اما باید گفت بعد از اینکه روی اول سکه تحریم ها زنگ زد، روی دوم سکه تحریم ها هم زنگ زده است و در دو ماه اخیر هر چه آمریکایی ها تلاش کردند با تحریم های تکراری آرامش بازار و خصوصاً نرخ ارز را به هم بریزند نتوانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آزاده‌خواهی و دفاع از مظلوم و حق و حقیقت و برابر دانستن انسان ها و جوامع انسانی بر پایه عدالت و حقوق بشر واقعی، نه بر اساس افکار سرمایه داری و یا ژن برتری نهال نوپای انقلاب را مورد تهاجم همه جانبه کسانی شد که در واقع انقلاب مانع و سدی در مقابل افکار منفی آنها بود.

با رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و قدرتمند شدن انقلاب و در پی آن نا امیدی دشمن از جنگ نظامی حتّی با تمام قوا که در رأس آن امریکا و اسرائیل قرار دارد، به سمت هدف قرار دادن پشتوانه های معنوی انقلاب با جنگ فرهنگی رفت. در کنار هجوم گسترده فرهنگی، محدودیت های اقتصادی و مشکلات معیشتی با هدف اینکه مردم نسبت به نظام بدبین شوند هم دنبال شد؛ جنگ اقتصادی در واقع به شدت دنبال و با واژه ای بنام تحریم آمیخته شد، البته این واژه از همان ابتدای پیروزی انقلاب هم واژه ای آشنا به حساب می آمد.

تحریم پشت تحریم، تحریم های بی سابقه و تحریم های فلج کننده ادبیاتی است که سیاست‎مداران امریکایی آن را برای کشورمان بیان می کنند، اما این تحریم یک سکه دو روست که روی اول آن محدودیت هایی است که با تکیه بر توان داخل و همچنین مسیرهایی که بدون محدودیت ها امکان پذیر است پشت سر گذارده می شود و این را حتی آمریکایی ها هم به خوبی می دانند کشوری که ذخایر بسیار منحصر به فرد معدنی، مرز آبی، کیلومترها مرز خاکی با کشورهای دیگر دارد منزوی کردن آن غیر ممکن و عملاً شاید تحریم مشکلاتی برای آن ایجاد کند اما سیر پیشرفت را نمی تواند متوقف کند. اما این سکه روی دیگری هم دارد و آن بازتاب روانی است که تحریم ها بر اقتصاد ایران می‌گذارد، در یکسال گذشته اثرات روانی تحریم ها بر بازار بر کسی پوشیده نیست، اثراتی که البته رسانه های خارجی با جریان سازی و گاهاً حتی برخی در داخل هم ناخواسته یا خواسته آن را پر رنگ می‌کنند.

برای امریکایی ها این بُعد از تحریم بسیار مهم به شمار می رفت و روی آن حساب ویژه ای باز کرده بودند؛ امّا باید گفت بعد از اینکه روی اول سکه تحریم ها زنگ زد، روی دوم سکه تحریم ها دچار همین زنگ زدگی شد و در دو ماه اخیر هر چه امریکایی ها تلاش کردند با تحریم های تکراری، آرامش بازار و به خصوص نرخ ارز را به هم بریزند نتوانستند و حتّی قیمت ها گاهی در بازار روند کاهشی را هم شاهد بودیم. هر چند این کاهش و ثبات دلایل مختلفی را به یدک می کشد اما به خوبی نشان می دهد عملکرد ابزارهای امریکا از تحریم قدرتش مانند خودش رو به افول است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه