اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

3 حوزه ای که عربستان در آن به طور فاحش شکست خورد/ افکارعمومی، نفت و شکست نظامی؛ وقتی سعودی ‌ها خلع سلاح می شوند

3 حوزه ای که عربستان در آن به طور فاحش شکست خورد/ افکارعمومی، نفت و شکست نظامی؛ وقتی سعودی ‌ها خلع سلاح می شوند
عربستان در حوزه های مختلف از جمله حوزه جنگ نفت، افکارعمومی و جنگ روانی و نظامی متحمل شکست سختی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عربستان سعودی در مرحله خاصی قرار دارد. از یک سو در حوزه اقتصادی کشوری که در بخش صادرات نفت سرآمد بود با حمله پهپادی یمنی‌ها فلج شد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شکست عربستان به طور چندجانبه و در چند حوزه اتفاق افتاده است.

,

شکست اقتصادی و جنگ زیرساخت ها

, شکست اقتصادی و جنگ زیرساخت ها, شکست اقتصادی و جنگ زیرساخت ها, ,

 این کشور برای اینکه به وضعیت گذشته باز گردد باید راه زیادی را طی کند. با هدف قرار گرفتن تجهیزات منطقه آرامکو عربستانی‌ها نیمی از فروش صادرات نفت خود را ازدست دادند. البته این حمله فقط صادرات نفت عربستان را هدف قرار نداد بلکه، بسیاری از سیاست هایی نفتی عربستان و همپیمانان غربی اش را نیز نقش بر آب کرد. ماجرای صفر کردن صادرات نفت ایران یکی از همین موارد بود. خسارت آرامکو به جایی رسید که حتی رئیس جمهور آمریکا برای جبران کمبود عرضه نفت دستور داد ذخایر استراتژیک آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

,

در پی حمله به تاسیسات آرامکو؛ رتبه اعتباری عربستان تنزل یافت.

,

موسسه اعتبارسنجی "فیچ"، یکی از سه موسسه بزرگ در این زمینه در جهان، رتبه اعتباری عربستان سعودی را یک درجه تنزل داده است. در رده بندی جدید، رتبه عربستان که تا پیش از این A+ بود به A تقلیل یافته است.

, موسسه اعتبارسنجی "فیچ"، یکی از سه موسسه بزرگ در این زمینه در جهان، رتبه اعتباری عربستان سعودی را یک درجه تنزل داده است. در رده بندی جدید، رتبه عربستان که تا پیش از این A+ بود به A تقلیل یافته است., موسسه اعتبارسنجی "فیچ"، یکی از سه موسسه بزرگ در این زمینه در جهان، رتبه اعتباری عربستان سعودی را یک درجه تنزل داده است. در رده بندی جدید، رتبه عربستان که تا پیش از این A+ بود به A تقلیل یافته است., A+ , A,

شکست عربستان در حوزه نظامی

, شکست عربستان در حوزه نظامی, شکست عربستان در حوزه نظامی, ,

عربستان در حوزه نظامی خصوصا در عملیات زمینی دچار شکست سختی شد.عربستان در چند سالی که جنگ علیه مردم را رهبری می کرد سعی می کرد با هدف قرار داد تاسیسات و زیرساخت های این کشور و با ایجاد مشکل برای مردم این کشور انصارالله را مجبور به پذیرش شکست کند اما مردم مقاوم یمن نشان دادند که اسیر سیاست های کشورهای مرتجع عربی و همپیمانان غربی آنها نمی شود.

,

این شکست توسط رسانه های غربی هم صحه گذاشته شد. در همین رابطه، «هیل»، نشریه آمریکایی با تشبیه سران آمریکا و عربستان سعودی به «پادشاهان برهنه» در برابر اقدامات ایران، نوشت الزامی برای دفاع نظامی واشنگتن از ریاض در برابر تهران وجود ندارد.

,

بعد از انتشار تصاویر عملیات «نصر من الله»، گفته می‌شود خودروهای زرهی که یمنی‌ها در این عملیات نابود کرده یا به غنیمت گرفته‌اند، ساخت کانادا بودند.

, بعد از انتشار تصاویر عملیات «نصر من الله»، گفته می‌شود خودروهای زرهی که یمنی‌ها در این عملیات نابود کرده یا به غنیمت گرفته‌اند، ساخت کانادا بودند., بعد از انتشار تصاویر عملیات «نصر من الله»، گفته می‌شود خودروهای زرهی که یمنی‌ها در این عملیات نابود کرده یا به غنیمت گرفته‌اند، ساخت کانادا بودند.,

روزنامه «اُتاوا سیتیزین» گزارش داد آنها خودروهای زرهی سبک کانادایی هستند که توسط کمپانی «اُشکوش» آمریکا به عربستان سعودی فروخته شده است و سعودی‌ها هنوز پول این خودروها را به کانادا پرداخت نکرده است.

,

شکست در حوزه افکارعمومی

, شکست در حوزه افکارعمومی, شکست در حوزه افکارعمومی, ,

عربستان سعودی که بسیاری این کشور را کارخانه تروریست سازی می دانند درحوزه افکارعمومی هم شکست سنگینی را متحمل شده است. در این حوزه اگر حمایت های آمریکا نبود مشخص نبود که این کشور چه حال و روزی پیدا می کرد.

,

ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی که در سفارت این کشور در آنکارا نیست و نابود شد یکی از همین موارد است. اخیرا «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان که سودای نشستن در صندلی پادشاهی این کشور را دارد مجبور به اعتراف در این زمینه شد.

,

مقامات ترکیه که قتل در این کشور انجام شده است بیان می کنند که پیگیر روشن شدن موضوع قتل خاشقچی هستند. «رجب طیب اردوغان» در سخنرانی خود درسازمان ملل به این نکته اشاره و تاکید کرد.

,

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقضایی به اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر اینکه خود را مسئول قتل «جمال خاشقجی» روزنامه عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول دانسته است، واکنش نشان داد.

,

کالامارد گفت: مسئولیت پذیری باید به صورت پذیرش رسمی قتل، تقدیم عذرخواهی و ایجاد اطمینان جهت عدم تکراری این حادثه باشد. کاری که یک رئیس دولت باید انجام دهد، این است.

, کالامارد گفت: مسئولیت پذیری باید به صورت پذیرش رسمی قتل، تقدیم عذرخواهی و ایجاد اطمینان جهت عدم تکراری این حادثه باشد. کاری که یک رئیس دولت باید انجام دهد، این است., کالامارد گفت: مسئولیت پذیری باید به صورت پذیرش رسمی قتل، تقدیم عذرخواهی و ایجاد اطمینان جهت عدم تکراری این حادثه باشد. کاری که یک رئیس دولت باید انجام دهد، این است.,

عربستان حتی در کشور آمریکا که مردم آن این کشور را گاو شیرده خود تلقی می کنند منفور هستند. اکثر آمریکایی‌ها مخالف مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا هستند.

,

طبق نتایج نظرسنجی پایگاه «بیزنس اینسایدر»، تنها ۱۳ درصد از مردم آمریکا از پیوستن ارتش آمریکا به تقابل نظامی عربستان سعودی در پی عملیات «آرامکو» حمایت کرده‌اند.

,

انتهای پیام/ 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه