اخبار داغ

سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ تمامی ندارد؛

تشدید سرکوب مهاجران از سوی ترامپ/ محکومیت امداد رسانان به دلیل کمک به مهاجران در مناطق بیابانی

تشدید سرکوب مهاجران از سوی ترامپ/ محکومیت امداد رسانان به دلیل کمک به مهاجران در مناطق بیابانی
ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال 2017 وعده های سرکوبگرانه سیستم مهاجرتی خود که مهاجران، پناهندگان و پناهجویان را هدف قرار می دهد معرفی کرده است. وی در ضمن به ساخت و ساز و گسترش دیوار مرزی آمریکا و مکزیک روی آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در زمان دونالد ترامپ، آمریکا محدودیت های مهاجرتی سخت تری را اعمال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در حالی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سرکوب مهاجران را تشدید می کند، فعالان بشردوست خطرات بیشتری را برای کمک به مهاجران و پناهندگانی که از مرز جنوبی کشور عبور می کنند، متحمل می شوند.

,

به گفته trt، از زمان روی کار آمدن ترامپ در ژانویه سال 2017 و پس از تمرکز مبارزات ریاست جمهوری خود بر وعده های سرکوبگرانه سیستم مهاجرتی، گروهی از سیاست هایی را که مهاجران، پناهندگان و پناهجویان را هدف قرار می دهد را معرفی کرده است.

, trt,

وی در ضمن به ساخت و ساز و گسترش دیوار مرزی آمریکا و مکزیک روی آورده است.

,

در اوایل ماه جاری (سپتامبر)، پنتاگون 3.6 میلیارد دلار بودجه قبلی که به پروژه های ساخت و ساز نظامی واگذار شده بود را صرف ساخت دیوار مرزی کرد. این اقدام از سوی منتقدین ترامپ از جمله دموکرات ها و طرفداران حقوق مهاجرت محکوم شد.

,

"شورا والین" فعال بشردوست 78 ساله مستقر در آریزونا می گوید که دولت ترامپ با سیاست های ضد مهاجرت، افراد بیشتری را به سمت پیوستن به گروه های امدادی بشردوستانه که به ارائه کمک به مهاجران و پناهندگانی که در سفری خطرناک قدم می گذارند، سوق داده است.

,

والین گفت: "گروه امدادی بشردوستانه که او در سال 2005 تأسیس کرده، داوطلبان جدیدی جذب کرده و تماس های تلفنی بیشتری از افراد علاقمند دریافت می کند."

,

او که به مدت 2 دهه داوطلبانه به گروه های امدادی پیوسته، هفته ای چندین بار به نوگالس مکزیک سفر می کند تا داوطلبانه در یک پناهگاه به افرادی که قصد عبور از مرز را دارند و یا اخیراً از آمریکا به مکزیک بازگردانده شده اند، کمک کند.

,

والین با توضیح اینکه مرتبا از افرادی که از دیدگاه های ضد مهاجرت دفاع می کنند می خواهد تا بیایند و شاهد بحران بشریت در مرز کشور خود باشند، افزود: "آنچه اتفاق می افتد بسیار غیرمنصفانه بوده و این یک فاجعه وحشتناک است."

,

 

,

, ,

اصلاحات مهاجرت مسدود شد

, اصلاحات مهاجرت مسدود شد,

اگرچه ترامپ پیش از رأی گیری ریاست جمهوری سال 2020، سخنان خود را در مورد مهاجرت دوباره تکرار می کند، اما دولت وی در هفته های اخیر دچار مشکلات زیادی شده است.

,

به گزارش لس آنجلس تایم، هفته گذشته یک قاضی دادگاه منطقه ای به مأموران مهاجرت دولت اجازه اخراج افراد بدون آنکه فرصتی برای حضور در دادگاه ها پیدا کنند را نداد.

,

کاخ سفید طی بیانیه ای گفت: "دولت ترامپ حدود دو سال و نیم در تلاش است تا قوانین مهاجرت مصوب کنگره را احیا کند. و به مدت دو سال و نیم، تصمیمات دادگاه مانع از اجرای این قوانین که با هزینه های کلانی برای کل کشور رو به رو بوده، شده است."

,

به گفته "کوین مک آلینان" کمیسر حفاظت گمرکی و مرزی آمریکا، در ماه آگوست تعداد افرادی که به دلیل عبور نامنظم از مرز دستگیر شده اند طی سه ماه متوالی کاهش یافته است. در همان ماه، حدود 51000 نفر پس از عبور از مرز توقیف شدند، اما نسبت به ماه مه کاهش 50 درصدی را نشان می داد.

,

دولت ترامپ اخیراً قصد خود را برای کاهش تعداد پناهجویان دارای مجوز ورود به آمریکا از 30000 به 18000 را در کمترین زمان اعلام کرده است.

,

 

,

, ,

محکومیت امدادرسان ها

, محکومیت امدادرسان ها,

برخی از دموکرات ها مانند "جولیان کاسترو" وزیر مسکن سابق آمریکا از غیرقانونی کردن عبور از گذرگاه مرزی بدون مدارک حمایت می کنند، در حالی که جبهه پیشرو و "جو بایدن" معاون رئیس جمهور سابق، به پیشنهاد خلاص شدن از بند 1325، بخشی از قانون مهاجرت که مربوط به ورود غیرمجاز است، بازنمی گردد.

,

"آنتونیو آرِلانو" مدیر اجرایی موقت "جولت اکشن" (سازمان رأی دهندگان تگزاس لاتینو) طی اظهاراتی گفت: "جامعه ما از روز اول شاهد لفاظی های شرورانه و نژادپرستانه دونالد ترامپ بوده است. تگزاس صدای زنگ هشدار را شنیده و می داند که ترامپ شایسته خدمت به آمریکا نیست. او فاقد اخلاقیات لازمه ریاست جمهوری است و از نظر عقلی قادر به نظارت بر امور خارجه کشور ما نیست.

,

از سال 2018 تاکنون، دولت ترامپ بخشنامه "تحمل صفر" را اجرا کرده است.

,

"اسکات وارن" یک انسان دوست 37 ساله با شعار "No More Deaths" (نه به مرگ بیشتر) در گروهی فعالیت داشت که در برخی از خطرناک ترین مناطق بیابان به مهاجران آب و غذا می رساندند. او در حال حاضر به اتهامات مربوط به امدادرسانی های این گروه در حال محاکمه است.

,

وارن که در ژانویه سال 2018 دستگیر شده بود، برای اولین بار در ماه ژوئن به دادگاه رفت و جلسه دادگاه با محاکمه ای غلط پایان یافت. دادستان های فدرال با این محاکمه مخالفت نکردند و نهایتا وی در ماه نوامبر به جرم پناه دادن به مهاجران بدون مجوز محاکمه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه