اخبار داغ

رئیس دستگاه قضا:

تشکیل دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز/فرصت یک ماهه برای بررسی مشکلات اسناد مالکیت محلات بندرعباس

تشکیل دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز/فرصت یک ماهه برای بررسی مشکلات اسناد مالکیت محلات بندرعباس
رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان هرمزگان بر لزوم تشکیل دادگاه ویژه قاچاق کالا تاکید و به رئیس کل دادگستری هرمزگان برای رسیدگی به مشکلات صیادان یک ماه فرصت داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: وحدت و انسجام در هرمزگان جای شکرگزاری دارد و زمینه توسعه  استان هرمزگان  هم در گرو وحدت و انسجام همه مدیران و مردم است و این انسجام می تواند توسعه در استان را تضمین کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: کارهایی که آغازشده نباید با جابه‌جایی مدیران و به دلایل سیاسی سست شود و طبق بیان مبارک نبی مکرم اسلام(ص) اگر سنگ بنایی می گذاریم باید آن قدر محکم و مستحکم باشد که گویا همیشه می خواهد پابرجا بماند.

,

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غیراز نیروهای کارآمد جوان، استان هرمزگان دارای دریایی از امکانات است و با توسعه اقتصاد دریا و استفاده درست از ظرفیت‌ها می توان مانند بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، مشکل بیکاری و اشتغال را حل کرد.

,

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: باید حوزه اشتغال و رونق تولید به‌عنوان دو رکن اساسی مورد تأکید مقام معظم رهبری فعال‌تر پیگیری شود و  با تقویت آن در دوران جنگ اقتصادی مبتنی بر داشته‌های خودمان مبارزه و مقاومت کنیم.

,

آیت الله رئیسی عنوان کرد:در بحث توسعه‌یافتگی باید تلاش کرد روابط ناسالم از مجموعه‌ها رخت ببندد و از بین برود تا سرمایه‌گذاران احساس کنند در استان هرمزگان روابط سالم وجود دارد و با آرامش و امنیت می توانند مجوز‌های لازم را اخذ کنند و روی موضوع مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنند. این باعث می شود سرمایه‌گذاران بیشتر به این سمت بیایند.

,

به گزارش فارس، وی افزود: باید حمایت مالی ، حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان انجام شود تا کارشان دچار مانع نشود و اگر مانعی ایجاد شد برطرف شود و قطعا دستگاه قضا از این سرمایه گذاری‌ها و توسعه یافتگی حمایت خواهد کرد.

,

مقام عالی قضایی کشور با بیان  اینکه از بازار ماهی‌فروشان بندرعباس دیدن کرده است ابراز داشت: صیادان به صدور مجوزهای صید ترال اعتراض داشتند و اعتراض دیگرشان این بود که چرا اداره کل شیلات به کارمندان بازنشسته خود مجوز صیادی می دهد اما به جوانان ما نمی دهد که باید این موضوع بررسی شود.

,

وی  تصریح کرد: کشتی‌های خارجی به محیط زیست آسیب می زدند و حیات دریا را به خطر انداخته بودند که با ورود خوب سپاه پاسداران جمع‌آوری شدند.

,

آیت الله رئیسی تاکید کرد: در موضوع  مبارزه با قاچاق کالا هم نظرمان همین است و به دنبال مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته هستیم که باید در این مسئله نیروهای اطلاعات ورود پیدا کنند و شبکه‌های قاچاق کالا و ارز را شناسایی کنند تا دستگاه قضا هم به تخلفات رسیدگی کند.

,

وی بیان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید از نظر متخصصان استفاده شود و به همین منظور باید دادگاه و دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان تشکیل شود.

,

آیت‌الله رئیسی با بیان حمایت قطعی دستگاه قضاء از مدیر شجاع، مبتکر و خلاق عنوان کرد: در  بحث اختیارات، مقام معظم رهبری با دستور تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی حجت را بر سران قوا تمام کرده است و با اختیاراتی که داده اند فقط باید اقدام کنیم و عمل کنیم.

,

وی بیان کرد:  مردم را نباید بلا تکلیف گذاشت و باید با مردم شفاف سخن گفت. ۱۳ یا ۱۴ پرونده قاچاق در استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند بررسی در استان و هم در تهران است که تا یک ماه آینده آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

,

رئیس قوه قضاییه با اشاره دوباره به گلایه‌های صیادان بندرعباس تاکید کرد: مشکلات صیادان حداقل باید تا یک ماه آینده بررسی شود و نتیجه آن اعلام شود تا بدانیم گیر کار در کجا است.

,

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید گرفتاری‌های مردم حل شود و اینکه بگوییم قادر نیستیم آن مشکل راحل کنیم پذیرفته نیست زیرا طبق بیان مقام معظم رهبری مشکلی نیست  که نتوانیم حل کنیم.

,

وی در پاسخ به اعتراض ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر حذف قانون بومی‌گزینی در استخدامات تصریح کرد: موضوع رأی اخیر دیوان عدالت مبنی بر حذف بومی‌پذیری نیروهای استخدامی را پیگیری خواهم کرد زیرا دیوان عدالت اداری فقط تصمیمات خلاف قانون را نقض می کند.

,

رئیس قوه قضاییه همچنین دستور داد مواردی که فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس مطرح نمود، مورد بررسی قرار گیرد و برای تعیین تکلیف سندهای محلات بندرعباس مهلت یک ماهه در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه