اخبار داغ

در نشست خبری کنگره بین‌المللی قلب رضوی مطرح شد؛

افتتاح سامانه سیار بیمارستان رضوی هم زمان با ایام اربعین/ استقبال بی نظیر جراحان خارجی از کنگره بین المللی قلب رضوی

افتتاح سامانه سیار بیمارستان رضوی هم زمان با ایام اربعین/ استقبال بی نظیر جراحان خارجی از کنگره بین المللی قلب رضوی
رئیس بیمارستان رضوی مشهد گفت: هم زمان با ایام اربعین سامانه سیار بیمارستان رضوی افتتاح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نشست خبری سومین کنگره بین المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی با حضور اصحاب رسانه و مسئولان برگزاری این کنگره در بیمارستان رضوی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

رضا سعیدی، رئیس بیمارستان رضوی در این نشست خبری اظهار کرد: این سومین کنگره جهانی است که به میزبانی بیمارستان رضوی مشهد از ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه به‌مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در این کنگره 45 میهمان خارجی و 12 میزگرد تخصصی برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره 19 شرکت ملزومات پزشکی اسپانسری سومین کنگره جهانی قلب رضوی را بر عهده گرفته‌اند و امیدواریم این کنگره هر چه باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

,

سعیدی از افتتاح سامانه سیار بیمارستان رضوی هم زمان با ایام اربعین خبر داد و گفت: این سامانه از 4 اتوبوس تشکیل شده است که قابلیت متصل شدن به هم را دارند و با هزینه 12 میلیارد تومان ساخته شده است.

,

رئیس بیمارستان رضوی ادامه داد: این بیمارستان سیار دارای تخت‌های بستری، اتاق عمل، دندانپزشکی، چشم پزشکی و دیگر قابلیت‌های یک بیمارستان کوچک است که امیدواریم بتوانیم در ایام اربعین و گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه کارایی لازم را داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: این بیمارستان سیار امسال در مسیر راهپیمایی اربعین مستقر می‌شود و به همراه آن 120 پزشک و پرستار اعزام می شوند تا خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.

,

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 3 فوت زودهنگام یک فوت به دلیل بیماری‌های قلبی است اما متأسفانه این آمار در ایران به دلیل رژیم غذایی ناسالم، سیگار، کم‌تحرکی، فشار خون و دیابت بیشتر است و آمارها نشان می‌دهد از هر 3 فوت زودهنگام یک نفر به دلیل بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

,

, ,

در ادامه محمود شبستری، دبیر سومین کنگره جهانی قلب رضوی اظهار کرد: این کنگره طی سه روز برگزار می‌شود و در آن 22 عمل جراحی انجام می‌شود.

,

وی افزود: در این کنگره 20 انجمن داخلی و 4 انجمن خارجی مرتبط با قلب و عروق شرکت می‌کنند و پیش بینی می‌کنیم بین 500 تا 700 پزشک و متخصص قلب و عروق از 18 کشور در این کنگره شرکت کنند.

,

شبستری افزود: اگر تحریم‌ها نبود قطعاً شرکت کنندگان ما در این کنگره بیشتر می‌شد اما با این وجود استقبال جراحان و انجمن‌های خارجی از این کنگره بی نظیر بوده است.

,

دبیر سومین کنگره جهانی قلب رضوی خاطر نشان کرد: امروز در ایران تمامی عمل‌های جراحی قلب و عروق در سطح بالای جهانی برگزار می‌شود و دیگر نیازی به سفر بیماران ما به کشورهای خارجی برای درمان نیست، حتی پیشرفت ما در زمینه‌های پزشکی به حدی بوده است که از کشورهای همسایه برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه