اخبار داغ

گزارش حادثه قطار «تبریز - مشهد» به مقصد رسید؛

امتناع مجلس از اعلام نام مقصران!/ احتمال فراخوانده شدن آخوندی

امتناع مجلس از اعلام نام مقصران!/ احتمال فراخوانده شدن آخوندی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تکمیل و نهایی شدن گزارش «حادثه برخورد قطار در مسیر تبریز - مشهد» در کمیسیون عمران مجلس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار صدیف بدری از تکمیل و نهایی شدن گزارش «حادثه برخورد قطار در مسیر تبریز - مشهد» در کمیسیون عمران مجلس خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ,

وی بیان کرد: این گزارش چاپ شده و در نوبت قرائت صحن علنی مجلس قرار دارد.

,

احتمال فراخوانده شدن مجدد آخوندی به مجلس 

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بیان قصور  افراد و اشخاص پیش از قرائت این گزارش در صحن خودداری کرد و اما گفت که این حادثه مقصرانی  داشته است.

,

این نماینده مجلس اشاره کرد: احتمال اینکه آقای آخوندی درباره این حادثه مجددا به مجلس فرار خوانده شود به دلیل ابعاد حقوقی این حادثه وجود ندارد.

,

شرح حادثه

,

قطار شماره ۴۸۰۲ تبریز ـ مشهد با ۱۳ واگن در ساعت ۶:۳۲ روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۵ در محور تهران ـ مشهد قبل از ایستگاه هفت‌خوان و به دلیل ایراد ترمز ناشی از برودت هوا و نقص فنی احتمالی متوقف شده و به اپراتور مرکز کنترل اعلام وضعیت می‌کند.

,

قطار شماره ۳۲۴۲ سمنان ـ مشهد با ۵ واگن در ساعت ۷:۱۴ همان روز و در دو بلاک قبل از قطار تبریز ـ مشهد متوقف شده و با کارشناس کنترل مرکزی وارد مذاکره می‌شود. نهایتاً دستور حرکت در بلاک‌های قرمز همراه با خاموش نمودن سامانه کنترل اتوماتیک قطار، به قطار سمنان ـ مشهد اعلام می‌شود.

,

این قطار ساعت ۷:۱۸ حرکت خود را آغاز نموده و پس از ورود به قوس محل توقف قطار تبریز ـ مشهد که به دلیل وجود تپه‌های مجاور، فاقد دید مستقیم مناسب بوده، در ساعت ۷:۲۲ و با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به انتهای قطار جلویی برخورد نموده که تعدادی از واگن‌های انتهایی قطار تبریز ـ مشهد منهدم و تعدادی نیز دچار حریق غیرقابل‌کنترل می‌شود. متأسفانه در این سانحه تعدادی از هم‌وطنان در اثر ضربه برخورد و سوختگی جان خود را از دست دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه