اخبار داغ

با زائران اربعین-2/توصیه های سرکنسول ایران در کربلا به زائران اربعین در گفتگو با دانا:

داشتن پاسپورت با اعتبار 3 ماه برای زوار ضروری است/ زائران قوانین و مقررات عراق را به خوبی و به صورت کامل رعایت کنند

داشتن پاسپورت با اعتبار 3 ماه برای زوار ضروری است/  زائران قوانین و مقررات عراق را به خوبی و به صورت کامل رعایت کنند
حسینیان در خصوص اخذ ویزا نیز گفت: اگرچه از ابتدای سال جاری ارائه ویزا برای اتباع دو کشور رایگان و مجانی اعلام شده ولی اخذ ویزا لازم و ضروریست؛ البته برای امسال میان دو کشور تفاهم شده است که برای زائر ایرانی از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر روادید لغو شود لذا امسال فقط داشتن پاسپورت معتبر کافیست.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هم زمان با فرا رسیدن ایام اربعین، مشتاقان زیادی خود را برای حضور در پیاده روی اربعین و این حرکت جهانی آماده می کنند؛ هر ساله این راهپیمایی پرشور برگزار می شود اما ناآگاهی هایی از سمت زائران ایرانی منجر به ایجاد مشکلاتی برای زائران می شود که لازم است زائران با اطلاع کافی در این پیاده روی حاضر شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص آداب اربعین و حضور زوار ایرانی در عراق اظهار داشت: با توجه به وضعیت کلی عراق در تمامی زمینه‌ها و به خصوص اوضاع اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، لازم است در مسیر های مشخص حرکت کرده و قوانین و مقررات عراق به خوبی و به صورت کامل رعایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه تأکید کرد: داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار از الزامات بوده و به امید اینکه دولت عراق در خصوص گذرنامه‌هایی که اعتبارشان کمتر از 3 ماه بوده سخت‌گیری نخواهد کرد نباید به مرزها مراجعه کرد. در صورت مشاهده سخت گیری طرف عراقی برای پاسپورت های با اعتبار کمتر از 6 ماه تدابیر لازم جهت درج مهر تمدید روی پاسپورت ها دیده شده است.

, داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار از الزامات بوده و به امید اینکه دولت عراق در خصوص گذرنامه‌هایی که اعتبارشان کمتر از 3 ماه بوده سخت‌گیری نخواهد کرد نباید به مرزها مراجعه کرد. در صورت مشاهده سخت گیری طرف عراقی برای پاسپورت های با اعتبار کمتر از 6 ماه تدابیر لازم جهت درج مهر تمدید روی پاسپورت ها دیده شده است.,

حسینیان در خصوص اخذ ویزا نیز گفت: اگرچه از ابتدای سال جاری ارائه ویزا برای اتباع دو کشور رایگان و مجانی اعلام شده ولی اخذ ویزا لازم و ضروریست؛ البته برای امسال میان دو کشور تفاهم شده است که برای زائر ایرانی از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر روادید لغو شود لذا امسال فقط داشتن پاسپورت معتبر کافیست.

, حسینیان در خصوص اخذ ویزا نیز گفت: اگرچه از ابتدای سال جاری ارائه ویزا برای اتباع دو کشور رایگان و مجانی اعلام شده ولی اخذ ویزا لازم و ضروریست؛ البته برای امسال میان دو کشور تفاهم شده است که برای زائر ایرانی از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر روادید لغو شود لذا امسال فقط داشتن پاسپورت معتبر کافیست., اگرچه از ابتدای سال جاری ارائه ویزا برای اتباع دو کشور رایگان و مجانی اعلام شده ولی اخذ ویزا لازم و ضروریست؛ البته برای امسال میان دو کشور تفاهم شده است که برای زائر ایرانی از ابتدای محرم تا آخر ماه صفر روادید لغو شود لذا امسال فقط داشتن پاسپورت معتبر کافیست.,

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به گرم شدن هوا در روزهای آتی همچنین گفت: آمادگی کامل و همه جانبه جسمی و روحی و داشتن سلامت جسمانی متناسب با مسیر طولانی، گرما، ازدحام جمعیت، احتمال بیماری و ... یکی از ضروریات این سفر بوده و  با توجه به اینکه مراسم اربعین در 20 سال آینده در ماهها و ایام بسیار گرم سال و تابستان برگزار می شود ضرورت این آمادگی برای سال های آتی بیشتر است.

, سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به گرم شدن هوا در روزهای آتی همچنین گفت: آمادگی کامل و همه جانبه جسمی و روحی و داشتن سلامت جسمانی متناسب با مسیر طولانی، گرما، ازدحام جمعیت، احتمال بیماری و ... یکی از ضروریات این سفر بوده و  با توجه به اینکه مراسم اربعین در 20 سال آینده در ماهها و ایام بسیار گرم سال و تابستان برگزار می شود ضرورت این آمادگی برای سال های آتی بیشتر است., سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به گرم شدن هوا در روزهای آتی همچنین گفت: آمادگی کامل و همه جانبه جسمی و روحی و داشتن سلامت جسمانی متناسب با مسیر طولانی، گرما، ازدحام جمعیت، احتمال بیماری و ... یکی از ضروریات این سفر بوده و  با توجه به اینکه مراسم اربعین در 20 سال آینده در ماهها و ایام بسیار گرم سال و تابستان برگزار می شود ضرورت این آمادگی برای سال های آتی بیشتر است., آمادگی کامل و همه جانبه جسمی و روحی و داشتن سلامت جسمانی متناسب با مسیر طولانی، گرما، ازدحام جمعیت، احتمال بیماری و ... یکی از ضروریات این سفر بوده و  با توجه به اینکه مراسم اربعین در 20 سال آینده در ماهها و ایام بسیار گرم سال و تابستان برگزار می شود ضرورت این آمادگی برای سال های آتی بیشتر است.,

حسینیان با بیان سختی های سفر برای برخی از اقشار عنوان کرد: کهنسالان، کودکان و خردسالان، بیماران قلبی، عصبی، زنان باردار و عزیزانی که به هر دلیل شرایط لازم برای این سفر را ندارند بهتر است از سفر در این ایام خودداری کرده و این سفر معنوی را به فرصت دیگری موکول کنند.

,

سید محسن علمدار

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه