اخبار داغ

افزایش قیمت اتوبوس‌های تبریز-مهران؛

سنگ‌اندازی موسسات مسافربری/ سرگردانی زائران و کم‌کاری دولت در کنترل هزینه‌ها

سنگ‌اندازی موسسات مسافربری/ سرگردانی زائران و کم‌کاری دولت در کنترل هزینه‌ها
در آستانه اربعین نرخ بلیط اتوبوس‌‌های تبریز به مهران در حالیکه افزایش یافته که مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان هرگونه افزایش قیمت را غیرقانونی دانسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: صدای پای اربعین کم کم به گوش می‌رسد و مسافرانِ بهشتِ روی زمین کوله بار را بسته‌اند تا راهی سفر عشق شوند. آنهایی که نمی‌توانند امسال عازم کربلا شوند طلب دعای خیر را از راهیان اربعین دارند و آنهایی که امسال نظرکرده اهل بیت شده‌اند و راهی کربلا می‌شوند نیز در حال آماده‌سازی تدارکات سفر و دریافت پاسپورت و تهیه بلیط تا مرز مهران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این میان برخی اما خیلی زودتر کارشان را انجام داده و بلیط‌هایشان را نیز تهیه کرده‌اند اما حالا با یک مشکل مواجه شده‌اند؛ افزایش قیمت بلیط‌ بعد از خریداری! ظاهرا به کسانی که بلیط خریده‌اند اعلام شده که به دلیل نبود مسافر در مسیر برگشت از مهران به تبریز قیمت بلیط ها افزایش یافته و باید مبلغی مازاد بر پولی که برای بلیط ها پرداخته‌اند را بپردازند و در غیر این صورت بلیط آنها باطل خواهد شد!

,

این در حالی است که بنا بود هزینه‌های این سفر معنوی که میلیون‌ها ایرانی را راهی کربلا می‌کند، کاهش یابد و حذف روادید نیز در همین جهت بود. اما با مصوبه جدید انجمن صنفی و موسسات مسافربری تبریز به بهانه‌های پیش پا افتاده سنگی جلوی پای مسافران اربعین گذاشته شده که موجب اعتراض بسیاری از آنان شده است.

,

بلیط یک طرفه است اما هزینه دریافتی دو طرفه!

,

کریمی، قائم مقام پایانه مسافربری، در خصوص افزایش قیمت اتوبوس‌های تبریز_مهران به خبرنگار آناج گفت: نرخ‌گذاری بلیط اتوبوس، توسط  انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات مسافربری، انجام می‌شود.

,

وی گفت: بر اساس مجوز صادره  طرح اربعین  که از 17 ماه جاری شروع می‌شد به یازدهم این ماه تغییر پیدا کرد. قیمت‌گذاری  براساس کیلومتر انجام شده و در این میان 3 مدل اتوبوس برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

,

کریمی خاطرنشان کرد: بلیطی که قبلا صادر شده، با بخشنامه ابلاغی تفاوت قیمت دارد بنابراین مسافران محترم باید مابه‌تفاوت قیمت را پرداخت کنند تا بلیط نهایی صادر شود. علت افزایش قیمت هم یک طرفه بودن مسیر تبریز مهران است زیرا اتوبوس‌هایی که از تبریز عازم مهران می‌شوند در برگشت به علت نبود مسافر مجبور هستند خالی به مبداء برگردند بنابراین در قیمت‌گذای مسیرها، هزینه رفت و برگشت دریافت می‌شود.

,

قائم مقام پایانه مسافربری تبریز یادآور شد: باتوجه به اینکه استان کرمانشاه به عنوان استان معین انتخاب شده بود در ابتدا قرار بود تمامی اتوبوس‌ها در شهر کرمانشاه مسافران خود را پیاده کنند تا بقیه مسیر را با استفاده از وسائل نقلیه دیگر طی کنند ولی این موضوع عملی نشد و  اتوبوس‌هایی که از تبریز حرکت می‌کنند به طور مستقیم  به سمت شهر مهران حرکت خواهند کرد.

,

 

,

, ,

 

,

افزایش قیمت‌ بلیط اتوبوس‌ها غیرقانونی است

,

اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌های مسیر تبریز مهران به خبرنگار آناج گفت: بلیط اتوبوس‌ها با قیمت مصوب سال 98 به مسافرین ارائه می‌شود و هرگونه افرایش قیمتی باید با توافق طرفین انجام شود.

,

وی گفت: برای این مسیر 3 مدل اتوبوس در نظر گرفته شده که از 72 هزار تا 101 هزار تومان متغیر است بنابراین هرگونه افزایش قیمتی به صورت سرخود و فاقد مجوزهای لازم، غیرقانونی است. به دلیل اینکه در طول سال اتوبوسی به مقصد مهران وجود ندارد  نرخ رفت و برگشت اتوبوس‌ها به صورت یکجا محاسبه شده است.

,

اتوبوس‌ها حق ندارند از مرز مهران مستقیم به تبریز بیایند

,

علیزاده افزود: پیک غالب این مسیر از 24 تا 29 مهرماه  می‌باشد بنابراین برای راحتی زوار اربعین تردد در این مسیر به صورت یکجا نخواهد بود. طی توافقی که انجام گرفته اتوبوس‌هایی که از مبداء تبریز حرکت می‌کنند ابتدا به ترمینال برکت کرمانشاه رفته و از آنجا  توسط ناوگان اتوبوسرانی دیگری که در نظر گرفته شده به نقطه صفر مرزی انتقال می‌یابند.

,

مدیرکل راهداری استان خاطرنشان کرد: خروجی در نظرگرفته شده برای زائران آذربایجانی، مرز خسروی بود که به علت بسته شدن، مرز مهران جایگزین شده و 330 دستگاه اتوبوس برای این مسیر در نظر گرفته شده است که 180 مستقر در مرز مهران خواهند بود و زائران را از مرز تا ترمینال کرمانشاه انتقال خواهند داد.

,

علیزاده تاکید کرد: در این 6 روز  روال جابجایی مسافر به این شیوه خواهد بود و کاملا اجباری است و هیچ اتوبوسی حق ندارد مسافران را مستقیم از مرز مهران به تبریز انتقال دهد.

,

کم‌کاری دولت در کنترل هزینه‌ها

,

در حالی نبود مسافر در مسیر مهران به تبریز مجوزی برای افزایش قیمت‌های اتوبوس زائران شده که بسیاری انتظار داشتند با توجه به تمهیدات و تسهیلاتی که دولت وعده داده بود، قیمت‌ها کاهش یابد اما نه تنها چنین نشد بلکه چنین سفر معنوی و عظیمی معبری برای کسب درآمد نیز شده است.

,

جالب اینجاست که علی‌رغم افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته انجمن صنفی و موسسات مسافربری تبریز دست به ابتکار زده و خود به تنهایی نیز قیمت‌ها را افزایش داده‌ تا هزینه اضافی بر زائران تبریزی تحمیل شود. این در حالی است که در شهریورماه امسال معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور از عدم تغییر قیمت اتوبوس‌های اربعین نسبت به سال گذشته نیز خبر داده بود و همین نشان از کم‌کاری دولت در کنترل هزینه‌ها دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه