اخبار داغ

قائم مقام آستان قدس رضوی خبر داد

برپایی ۴ موکب آستان قدس رضوی در کاظمین و کربلا

برپایی ۴ موکب آستان قدس رضوی در کاظمین و کربلا
مصطفی خاکسار قهرودی گفت: آستان قدس رضوی در سال جاری برای خدمت رسانی به زائران در کربلا و کاظمین ۴ موکب بر پا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مصطفی خاکسار قهرودی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در راهپیمایی اربعین که در سازمان مرکزی آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی آستان قدس در خصوص اربعین از دو ماه قبل آغاز شده است که از جمله‌ آنها برگزاری همایش‌های متعدد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: یکی از این همایش‌ها همایش چهار روزه تکریم هزار و ۲۰۰ نفر از موکب داران عراقی در اربعین بود که به میزبانی مشهد برگزارشد.

,

خاکسار تشریح کرد: اتفاق خوبی که در پایان این همایش افتاد دیدار مهمانان عراقی با رهبر معظم انقلاب بود که همبستگی و وحدت ایران و عراق را به عنوان یکی از اثرات مثبت این همایش نشان داد. 

,

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش فرهنگی دیگری در زمینه‌ اربعین اظهار کرد: همایشی تحت عنوان «موکب کلمه» برگزار شد که در آن از داستان نویسان و شعرا که راجع به اربعین اثر خلق کردند تجلیل شد، همچنین در نظر داریم ۱۰۰ اثر از ۶۰۰ اثر ارائه شده به این همایش را در کتابی تحت عنوان «موکب کلمات» به چاپ برسانیم.

,

وی گفت: در نقاط مرزی مهم همچون شلمچه، مهران و خسروی چهار موکب برای خدمت‌گزاری به زائران از طرف آستان قدس رضوی برپا می‌شود که از ۱۷ مهر ماه تا سوم آبان به زائران عزیز خدمت رسانی می‌کنند.

,

خاکسار قهرودی ادامه داد:همچنین در داخل کشور عراق هم چهار موکب دایر می‌شود که خدمه این موکب‌ها از خادمیاران آستان قدس و مردم داوطلب هستند.

,

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خدمت‌های عمومی و درمانی در این موکب‌ها ارائه می‌شود اظهار کرد: همچنین ۶ موکب هم در داخل کشور و برای نقاط مرزی که زائران غیر ایرانی وارد می‌شوند خدمت رسانی می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه در مرز دوغارون و میرجاوه به ترتیب ۵۵ هزار و ۲۰۰ هزار وعده غذایی توزیع می‌شود، تشریح کرد: در موکب‌های داخل خاک عراق روزانه 100 و ۱۵ هزار وعده غذا توزیع می‌شود و در موکب‌های مرزی ما هم روزانه ۱۵۰ هزار وعده غذایی خدمت زائران عزیز ارائه می‌شود.

,

خاکسار قهرودی اظهار کرد: به لحاظ خدمت درمانی هم آستان قدس رضوی با کمک بیمارستان رضوی و خادمیاران متخصص در این زمینه به دو‌ صورت ثابت و سیار به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

,

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: موکب ثابت درمانی ما در عمود ۳۲۴ و ماشین‌های سیار درمانی در عمود ۶۰۰ حضور دارند و در عمود ۲۸۵ هم موکبی برای اسکان زائران تدارک دیده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه