اخبار داغ

رئیس شورای عالی زکات کشور:

تشکیل وزارت بازرگانی برای تولید نگران‌کننده است

تشکیل وزارت بازرگانی برای تولید نگران‌کننده است
رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی کمبودها را با واردات جبران می‌کند، گفت: امیدواریم با تشکیل وزارت بازرگانی به تولید لطمه‌ای وارد نشود و مسئولان وزارت بازرگانی با واردات بی حد و مرز باعث ایجاد مشکل برای کشاورزان و تولید کنندگان نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت‌الاسلام‌ سیدرضا تقوی، نماینده ولی‌ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور ظهر امروز در همایش یاوران و اعضای شوراهای زکات خراسان شمالی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی وزارتخانه‌ای علمی، اقتصادی و تأمین‌کننده معیشت مردم بوده و رشد و سلامت جامعه نقش کلیدی را برعهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک،,

وی با بیان این که با رونق کشاورزی، زکات نیز رونق می‌گیرد، افزود: معیشت، سلامتی و امنیت غذایی مردم مسائلی است که باید در این حوزه مورد توجه واقع شود.

,

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: اقلام معیشتی که در حوزه کشاروزی تولید می شود متنوع است و سالانه حدود 10میلیون تن فرآورده های دامی داریم که بخشی از این تولیدات به کشورهای دیگر همچون عراق، مالزی صادر می شود.

,

وی نیاز سالانه کشور را 850 میلیون تن گوشت اعلام کرد و گفت: برای تامین این مقدار گوشت هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: قیمت ها مسئله‌ای است که در جایی دیگر باید تنظیم شود و نباید تحولات ارزی در بازار اقلام معیشتی تاثیر گذار باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: امید است با تشکیل وزارت بازرگانی به تولید لطمه ای وارد نشود و مسئولان وزارت بازرگانی با واردات بی حد و مرز باعث ایجاد مشکل برای کشاورزان نشوند.

,

 

,

وزارت بازرگانی کمبودها را با واردات جبران می کند

, وزارت بازرگانی کمبودها را با واردات جبران می کند, وزارت بازرگانی کمبودها را با واردات جبران می کند,

حجت الاسلام تقوی عنوان کرد: جهاد کشاورزی کمبودها را از طریق تولید جبران می کند در حالی که وزارت بازرگانی واردات را راه حلی برای جبران کمبودها می داند که این می تواند برای حوزه کشاورزی و دامداری که خودکفا شده اند، نگران کننده باشد.

,

رئیس شورای عالی زکات کشور با اشاره به اینکه زکات برای رونق دادن به سفره فقرا و مختص نیازمندان است، گفت: بخشی از زکات جمع آوری شده با همکاری دولت به پروژه های عمرانی اختصاص داده می شود اما به دنبال مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور مدتی است که این طرح اجرایی نمی شود.

,

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در سال گذشته باتوجه به شرایط جوی و کم آبی در کشور 500 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد، گفت: با تبلیغات بیشتر و توجیه مردم سالانه این مبلغ را می توان تا یک هزار میلیارد تومان نیز افزایش داد.

,

وی خاطرنشان کرد: سیاست زکات به این صورت است که تمامی وجوه زکات جمع آوری شده کل کشور در یک خزینه نگه داری نمی شود، بلکه زکات هر منطقه با سیاست گذاری شورای استان و مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و شورای شهرستان ها در آن منطقه توزیع می شود و باید حداقل 60 درصد از زکات به فقرای استان اختصاص پیدا کند.

,

 

,

عاملین زکات هیچ دستمزدی از زکات بر نمی دارند

, عاملین زکات هیچ دستمزدی از زکات بر نمی دارند, عاملین زکات هیچ دستمزدی از زکات بر نمی دارند,

این مقام مسئول عنوان کرد: عاملین زکات که کمیته امداد این مسئولیت را بر عهده دارد، از زکات هیچ دستمزدی دریافت نمی کنند و بودجه زکات به صورت کامل صرف فقرا و موارد زیربط آن خواهد شد.

,

وی گفت: پرداخت زکات برخلاف صدقه که باید به صورت پنهانی صورت گیرد، باید علنی انجام شود تا تشویق و تبلیغی برای دیگران باشد.

,

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا فقر را نابود و معیشت مردم را تامین کرد، اظهارکرد: یکی از برنامه های اسلام برای مبارزه با فقر زکات است، اما زکات به تنهایی نمی تواند این فقر را از بین ببرد بلکه باید دولت ها روی این مسئله تفکر و برنامه ریزی داشته باشند.

,

وی اضافه کرد: مردم بعد از پیروزی انقلاب، خدمات بسیار مهمی دیده اند، اما ناراضی هستند و به سرمایه هایی که از برکت انقلاب ایجاد شده اشاره ای نمی کنند بلکه با ایجاد مشکل کوچک در گوشه ای از کشور حاضرند تمامی این خدمات را نادیده بگیرند.

,

 

,

ضعف مدیریت قابل پذیرش نیست

, ضعف مدیریت قابل پذیرش نیست, ضعف مدیریت قابل پذیرش نیست,

این مقام مسئول یادآور شد: هیچ نقطه ای از دنیا فاقد مشکل نیست، ما انقلاب کرده ایم، هزینه اش را باید بپردازیم و برخی از مشکلات طبیعی اند، اما مشکلاتی که مربوط به ضعف مدیریت است قابل پذیرش نیست و باید حل شود.

,

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا به یک ابرقدرت تبدیل شده است، گفت: برگزاری مذاکرات قدرتمند ترین کشورها در یک طرف معامله و نماینده گان یک ملت در طرف مقابل، این صحنه نشان از قدرت علمی و هسته ای ایران دارد که پای مذاکره می آیند.

,

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: ایران امروز در کنار کشورهای مظلوم و مسلمانی همچون سوریه، لبنان، بحرین، عراق، فلسطین، غزه و افغانستان قرار دارد و با آموزش ساخت موشک و دانش به آنها برای دفاع مردم دانش را صادر کرده و این کشور ها تحت اندیشه انقلاب اسلامی ایران قرار دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: وهابیت تکفیری اسلام را زیر سوال برده و همه امکانات را بسیج می کند که شیعه را نابود و ایران را بشکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه