اخبار داغ

برنامه ورود ایران به صنعت گاز LNG

برنامه ورود ایران به صنعت گاز LNG
وزیر نفت گفت: برنامه‌ای داریم که با احداث MiniLNGها پارک LNG احداث کنیم که ظرفیت این پارک ۳میلیون تن خواهد بود، اما تمامی این ظرفیت با واحدهای کوچک حاصل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار داشت: ورود به صنعت LNG (گاز طبیعی مایع) را با کمک توان داخلی و شرکت‌های ایرانی در برنامه داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: منتها ورود به صنعت LNG با توان داخلی را برای واحدهای کوچک در برنامه داریم.
,
 
,
به گزارش تسنیم، گاز طبیعی مایع (LNG)، مایعی است روشن و بدون رنگ و بو که بخش اعظم آن از گاز متان تشکیل شده است. امروزه روش اقتصادی و معمول برای انتقال گاز طبیعی به بازارهای دوردست، تبدیل آن به صورت LNG است و ورود به این صنعت می تواند بازارهای صادراتی گاز تولید ایران را متنوع کند.
,
 
,
وزیر نفت خاطرنشان کرد: برنامه‌ای داریم که با احداث MiniLNGها پارک LNG احداث کنیم که ظرفیت این پارک 3 میلیون تن خواهد بود، اما تمامی این ظرفیت با واحدهای کوچک حاصل می‌شود.
,
 
,
زنگنه در پاسخ به اینکه "آیا احداث این پارک LNG سه‌میلیون‌تنی با ظرفیت شرکت‌های داخلی انجام می‌شود؟"، گفت: از شرکت‌های داخلی به‌عنوان سرمایه‌گذار استفاده می‌شود، اما بحث احداث و ساخت آن، بحثی متفاوت است.
,
 
,
وزیر نفت تصریح کرد: با شرکت مپنا نیز مذاکراتی داشتیم که بتواند این شرکت دانش‌بنیان به ساخت واحدهای LNG ورود کند و قرار شد این شرکت بررسی‌هایش را انجام دهد و نتیجه را به وزارت نفت اعلام کند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه