اخبار داغ

خدمتی از نوع آبادانی ؛

زمان در اینجا آسوده تر می گذرد/ مهمترین رسالت قرارگاه پیشرفت و آبادانی تلاش در راستای رفع محرومیت است

زمان در اینجا آسوده تر می گذرد/ مهمترین رسالت قرارگاه پیشرفت و آبادانی تلاش در راستای رفع محرومیت است
جا به جایی دو روستا ، زیر سازی جاده روستایی ، حفر چاه و انتقال خط برق از مهمترین اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادنی بیجار گروس در طول دو سال گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اینجا بیجار است ، بخش کرانی ، روستایی در 120 کیلومتری گروس ، اینجا با زمین های سرخ و کوه های سر به فلک کشیده راحت تر می شود خدا را دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کُردتودی,

اینجا دیار مردمان سخت کوشی است که واژه محرومیت و مظلومیت با مردم آن عجین شده ، اینجا قورت دره است ، دره گرگ ها ، راهی که بتوان به راحتی از آن عبور کند ندارد ، مردمان آن از نداشتن امکانات به ستوه آمده بودند ، راهی جزء کوچ نداشتن که صدای یاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی با همت بلند جهادگران سبز پوش به یاریشان آمد و روستا جا به جا شد.

,

در تاریخ 14 مهرماه روستای قورت دره میزبان خبرنگاران استان کردستان بود ، خبرنگارانی که پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند تا بتوانند اقدامات خوب سپاه را به گوش مردم برسانند و بگویند مردمانی مانند ساکنان قورت دره در اقصی نقاط کشورمان زیاد هستند.

,

در روستای جدید قورت دره 35 قطعه زمین واگذار شده که در حال حاضر 27 خانوار در آن ساکن هستند و به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اقدام به ساخت خانه کرده اند.

,

در بدو ورود به روستای جدید قورت دره کانکسی رنگ و رو رفته نظر هر رهگذری را به سوی خود جلب می کند، کانکسی که مدرسه 14 دانش آموز دختر و پسر روستا است و باید گرما و سرمای آن را به خاطر تحصیل علم و دانش تحمل کنند.

,

معلم در حال درس دادن بودن ، اجازه گرفتیم و داخل کانکس رفتیم ، چهره معصوم دختران و پسرانی که لبخند بر لب داشتن خستگی راه را از تنمان زدودند. آقای معلم از کمبود امکانات می گوید ، از سرمای سوزان قورت دره در فصل زمستان که رمق دانش آموزان را می گیرد برایمان گفت.

,

, ,

از دانش آموزان پرسیدم آرزویتان چیست ؟ سارا دانش آموز پایه پنجم با نگاه معصومش از جا بلند شد و گفت: خانم برای ما مدرسه نمی سازند ، هوا سرد است و ما در کانکس سرما می خوریم .

,

علیرضا یکی دیگر از دانش آموزان از آرزوهایش برایمان گفت: از روزی که می خواهد پزشک شود و برای مداوای مردم روستایش خدمت کند.

,

در فاصله چند متری از کانکس مادر یکی از دانش آموزان منتظر بازگشت پسرش از مدرسه بود با او هم صحبت شدیم ، با لبخندی که بر لب داشت ، بیان داشت : به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی از دره ای که بدون هیچ امکانات در آن زندگی می کردیم بالا آمدیم .

,

وی گفت: در روستای قدیمی به سختی زندگی می کردیم ، هیچ امکاناتی نداشتیم ، اگر یکی از اهالی روستا مریض می شد باید از درد به خود می پیچید ، زیرا راه دسترسی به شهر نداشتیم.

,

, ,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات روستا نداشتن مدرسه است ، با رسیدن فصل سرما درس خواندن در کانکس برای بچه ها سخت می شود ، از مسوولان می خواهیم فکری به حال این مشکل ما کنند.

,

جا به جایی دو روستا از مهمترین اقدامات قرارگاه در طول دو سال گذشته است

, جا به جایی دو روستا از مهمترین اقدامات قرارگاه در طول دو سال گذشته است,

سید حسین محمودی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار از سال 1395 شروع به کار کرده است ، اظهار داشت: بعد از انجام مطالعات 40 روستای محروم در 4 دهستان شهرستان بیجار  شناسایی شد.

,

وی با بیان اینکه رروستای قورت دره یکی از روستاهای محروم بخش طغامین بخش کرانی است ، افزود: با همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سپاه موفق به جا به جایی روستا و انتقال اهالی آن به نقطه جدید شدیم.

,

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار گفت: صعب العبور بودن راه دسترسی موجب به وجود آمدن مشکلات فراوان در فصل زمستان و تابستان برای اهالی آن شده بود.

,

, ,

محمودی با بیان اینکه عدم راه دسترسی مناسب به شهر موجب بروز تلفات جانی فراوانی در طی چند سال گذشته در این روستا شده بود ، اظهار داشت: با همکاری ادارات شهرستان کار جا به جایی این روستا در دستور کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار گرفت .

,

وی ادامه داد: از سال 1396 زمین های روستای جدید شناسایی شد و کلیه قدامات مربوط به ساخت ساختمان های جدید از طریق بنیاد مسکن و ادارات مربوطه به ویژه ادارات خدمات رسان انجام شد و همت مردم با توجه مشکلاتی که در روستای قدیمی داشتند روستای جدید قورت دره احیا شد.

,

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: در مدت زمان 18 ماه موفق به جا به جایی روستای جدید قورت دره با 35 خانوار در بخش کرانی شدیم.

,

محمودی عنوان کرد: جا به جایی روستای قورت دره با داشتن مشکلات فروانی که در روستایی قدیمی داشتند موجب افزایش امید به زندگی و مهاجرت معکوس در مردم این روستا شده است

,

, ,

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش مهاجرت معکوس از شهر به روستای جدید قورت دره با کمبود زمین مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیر جدید برای واگذاری زمین بتوانیم زمینه برگشت آنها را فراهم کنیم.

,

آسفالت 11 کیلومتر راه روستایی نیازمند تلاش جهادی مسوولان است

, آسفالت 11 کیلومتر راه روستایی نیازمند تلاش جهادی مسوولان است,

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار در بازدید از روستای چطاق سلطان آباد بیان داشت: این جاده ، از جاده های مهم روستایی بخش کرانی است که 80 روستا در کنار آن قرار گرفته است.

,

وی گفت: 11 کیلومتر از این جاده مهم روستایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی زیر سازی شده است و با توجه به بازدید نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و مدیر کل راه و شهرسازی قرار شد آسفالت آن انجام شود ، اما تا کنون اقدامی انجام نشده .

,

محمودی عنوان کرد: چرا این جاده که محل اتصال 3 استان کردستان ، تکاب و زنجان است و 80 روستای بیجار را به هم وصل می کند برای 11 کیلومتر آسفالت همچنان بلاتکلیف باشد؟

,

, ,

وی ادامه داد : اهالی روستای قاووشق که در همین مسیر قرار دارد مدت 8 سال از نعمت آب آشامیدنی محروم بودند اما در طی این دو سال به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی شاهد جاری شدن آب در لوله های آب این روستا بودیم.

,

احیای روستای علیسرخ موجب بازگشت 30 خانوار شد

, احیای روستای علیسرخ موجب بازگشت 30 خانوار شد,

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادنی بیجار ادامه داد: جا به جایی روستای علیسرخ که از دورترین روستاهای شهرستان بیجار گروس است یکی دیگر از اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در طول دو سال گذشته است.

,

به گفته محمودی: اهالی این روستا 35 سال قبل به دلیل نداشتن هیچگونه امکانات اولیه روستا را خالی کردند و به شهرهای دیگر کشور مهاجرت نمودند.

,

وی تصریح کرد: به درخواست اهالی این روستا، احیای روستای متروکه علیسرخ در دستور کار قرار گرفت و با همکاری برخی مسوولان ادارات و همت مردم موفق به جا به جایی آن روستا در نقطه جدید شدیم.

,

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه داد: در حال حاضر 30 خانوار از اهالی این روستا که در شهرهای قزوین ، الوند و تهران بودند به روستایی جدید برگشته اند و در حال ساخت و ساز هستند.

,

وی از انتقال برق روستا با نصب 600 تیر برق از شهرستان تکاب خبر داد و بیان داشت: بعد از 35 سال برق روستای علیسرخ در ششمین روز از هفته دفاع مقدس امسال روشن شد.

,

به گفته محمودی : حفر چاه عمیق جهت انتقال آب ، زیر سازی جاده دسترسی مناسب توسط سپاه و کلنگ زنی مسجد از دیگر اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای احیاء شده علیسرخ است.

,

, ,

اقدامات جهادگران قرارگاه زمینه حضور ما در روستای جدید را فراهم کرد

, اقدامات جهادگران قرارگاه زمینه حضور ما در روستای جدید را فراهم کرد, اقدامات جهادگران قرارگاه زمینه حضور ما در روستای جدید را فراهم کرد,

جعفرزاده یکی از اهالی روستای احیای شده علیسرخ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:35 سال قبل به دلیل نداشتن هیچ امکاناتی مجبور به ترک روستا شدیم و به قزوین مهاجرت کردیم ، اما با شروع قرارگاه پیشرفت و آبادانی دوباره توانستیم به زادگاه خودمان برگردیم.

,

وی گفت: تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته و بعد از 35 سال به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی روشنایی به روستایی ما برگشت و از مسوولان می خواهیم هر چه سریعتر راه دسترسی ما به شهر را آماده کنند تا برای زمستان مشکلی نداشته باشیم.

,

 وی تصریح کرد: مسوولان شهرستان بیجار در هنگام کلنگ زنی روستای جدید به ما قول دادند که برای رفع مشکلاتمان وام بلاعوض در اختیارمان بگذارند که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته .

,

احیایی دو روستای متروکه ، روشن شدن چراغ برق روستا بعد از 35 سال ، فراهم کردن امکانات اولیه زندگی ، حفر چاه و زیر سازی جاده گوشه ای از اقدامات جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سبزپوشان سپاه در منطقه محروم طغامین بیجار است که می تواند بعنوان الگویی برای مسوولان جهت رفع مشکلات مردم باشد.

,

 

,

, ,

انتهای یپام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه