اخبار داغ

ادامه تنش سیاسی در رژیم اسرائیل/ طرح تل‌آویو برای مقابله با آنکارا

ادامه تنش سیاسی در رژیم اسرائیل/ طرح تل‌آویو برای مقابله با آنکارا
طرح رژیم صهیونیستی برای مقابله با ترکیه و اظهارات چند وزیر کابینه نتانیاهو درباره ایران و هراس آنها از افزایش روزافزون اقتدار دفاعی و بازدارندگی محور مقاومت به رهبری ایران از جمله خبرهای مربوط به رژیم اشغالگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک رسانه رژیم صهیونیستی از طرحی خبر داد که وزیر خارجه این رژیم با هدف مقابله با آنچه فعالیت‌های تحریک آمیز ترکیه در قدس اشغالی خوانده است، خبر داده است. روزنامه «یسرائیل هیوم» امروز دوشنبه نوشت وزارت خارجه اسرائیل برای تهیه طرحی تلاش می‌کند تا فعالیت‌های دولت ترکیه در قدس را متوقف کند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مجموعه اقداماتی را برای متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز ترکیه در قدس شرقی دنبال می‌کند، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که هدف از این اقدامات حمایت از جایگاه اردن بوده و یسرائیل کاتس وزیر خارجه این رژیم تصمیم دارد طرح خود را به بنیامین نتانیاهو ارائه کند تا پس از تصویب آن را به اجرا درآورد.

,

این روزنامه احتمال داده است که چنین طرحی به رویارویی مستقیم میان اسرائیل و ترکیه منجر شود و به همین سبب پیش بینی می‌شود در نشست کابینه امنیتی اسرائیل بررسی شود. منابعی در دفتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته‌اند این طرح یک مسئله امنیتی است و به همین خاطر هیچ مانعی در برابر اجرای آن در خلال فعالیت دولت انتقالی فعلی وجود ندارد.

,

این روزنامه افزود مسئله تاثیرگذاری ترکیه بر فلسطینیان در قدس، نگرانی طرف‌های امنیتی و سیاسی اسرائیلی را از سال‌ها پیش به دنبال داشته است، آنها بر این باورند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای تاثیرگذاری و سیطره بر اشخاص و مواضعی در قدس شرقی از طریق تامین مالی برخی طرف‌های محلی تلاش می‌کند.

,

 

,

کابوسی که صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند

, کابوسی که صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند, کابوسی که صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند,

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم ایران را دغدغه اصلی رژیم اشغالگر اعلام کرد. یسرائیل کاتس از پروژه جنگی امنیتی رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه موشک‌های کروز ایرانی خواند، خبر داد و مدعی شد این پروژه در چارچوب عملیات بازدارندگی قرار دارد که اسرائیل از طریق حمله به هسته پهپادها در سوریه اجرا کرده است.

,

کاتس افزود اسرائیل برای رویارویی با فعالیت‌های ایران در سوریه و مناطق دیگر تلاش می‌کند. وی مدعی شد اسرائیل عربستان سعودی نیست، ما وسایل دفاعی و هجومی و توانمندی‌های اطلاعاتی و عملیاتی دیگری داریم و باید آماده شویم. کاتس به گزارشی که روزنامه «یسرائیل هیوم» درباره روابط میان اسرائیل و ترکیه منتشر کرد، اشاره کرد و گفت شاهد فعالیت بسیار عمیق ترکیه هستیم که منجر به خشونت می‌شود و ما هرگز به ترکیه اجازه تحریک در قدس را نخواهیم داد و باید این فعالیت را متوقف کرد.

,

کاتس اظهار داشت مادامی که این مسئله متعلق به اسرائیل باشد، هرگز قطعی روابط میان اسرائیل و ترکیه صورت نخواهد گرفت و ما هرگز روابط خود را با کشوری که با آن کشمکش داریم، قطع نخواهیم کرد.

,

در همین چارچوب روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت یسرائیل کاتس فاش کرد که آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در نشست کابینه(کابینه امنیتی و سیاسی) در روز یکشنبه گفته است که به انتشار اطلاعات مربوط به ابهام‌زدایی از عملیات ارتش برای خنثی کردن حملات پهپادها از سوریه(به زعم خود) پرداخته است.

,

کاتس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت بحث و جدل درباره برطرف شدن ابهام در خصوص عملیات ارتش اسرائیل برای خنثی کردن حملات پهپادها از سوریه را به یاد می‌آورد،‌«لاپید»(از سران صهیونیست) که به دولت حمله کرده و گفته است فقط به همین دلیل به نصرالله واکنش نشان داده است، بسیار خوب، اکنون انتخابات پایان یافته است و روز گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش به طور قاطع گفت که خود اقدام به انتشار اطلاعات به دلایل کاملا حرفه‌ای کرده است.

,

اما لاپید مرد شماره دو حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس رقیب سرسخت نتانیاهو در واکنش به کاتس در توئیتی نوشت : کاتس، دو ملاحظه را در نظر بگیر، اول اینکه تو اطلاعات جلسه کابینه امنیتی را به بیرون درز دادی و بعد مسئولیت را به دوش رئیس ستاد مشترک ارتش می‌ اندازی؟ دوم اینکه ما دو نفر می‌دانیم که رفع ابهام و دوپهلویی فقط از حمله پهپادها بوده، بلکه مربوط به خیلی وقت‌ پیش بوده است.

,

خبر دیگر وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفت ما با چالش بزرگی در برابر از نظر موشک‌های نقطه‌زن و حضور در نزدیکی مرزهای شمالی روبرو هستیم. کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بتسلئیل سموتریچ وزیر حمل و نقل گزارش داد بتسلئیل سموتریچ در نشست کابینه امنیتی که درباره بررسی تهدید ایرانی برگزار شد،اظهار داشت با یک چالش بزرگی با از نظر موشک‌های نقطه‌زن و حضور در مرزهای شمالی روبرو است.

,

بر اساس این گزارش، یوتال شتاینتس وزیر انرژی رژیم اسرائیل هم گفت وضعیت در ارتباط با ایران در آستانه انفجار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه