اخبار داغ

فرمانده دریابانی مازندران خبر داد:

توقیف بیش از ۷۰۰ شناور متخلف در دریای خزر

توقیف بیش از ۷۰۰ شناور متخلف در دریای خزر
فرمانده دریابانی مازندران از نجات ۲۷۴ نفر و توقیف بیش از ۷۰۰ شناور متخلف در دریای خزر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، سیدتقی حسینی امشب در نشست خبری اظهار کرد: بسیاری از مفاسدی که در جامعه وجود دارد از سوی اصحاب رسانه منعکس می‌شود و این درحالی است که برخی از دستگاه‌ها جرات افشاگری آن را ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران قشر زحمتکش هستند که موجب می‌شوند مردم بدانند مرزبانی چه کارهایی انجام می‌دهند و در کجای کار قرار دارد.

,

فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ابعاد وسیعی دارد که نقش‌آفرینی می‌کند تصریح کرد: مازندران باتوجه به اینکه از امنیت بالایی برخوردار است، معنای کار مرزبانی زیاد در این استان مشخص نمی‌شود.

,

حسینی یادآور شد: مرزبانی به مفهوم عام در تمام نیروهای مسلح وجود دارد اما به صورت خاص از سوی مرزبانی نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه حدود هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مساحت مرزی کشور است، ادامه داد: از این میان دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی است که در مازندران ۳۶۰ کیلومتر این مرز را شامل می‌شود.

,

فرمانده دریابانی مازندران گفت: استان مازندران دارای چهار بندر مهم پایانه نفتی شمال، بندر امیرآباد، بندر نوشهر و بندر فریدونکنار است که درحال فعالیت اقتصادی هستند که تامین امنیت آن بر عهده ما است و خودمان تولیدکننده شناورهای عملیاتی هستیم.

,

حسینی با اشاره به اینکه هیچ تهدیدی در دریای خزر وجود ندارد اظهار کرد: نیروهای مسلح استان در کنار هم امنیت پایداری را در این دریا به وجود آوردند.

,

وی از کافی بودن تعداد نیروها در سازماندهی مرزبانی مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: همکاران ما در کنار ماموریت‌های مرزبانی برای ارتقای امنیت گردشگران دریایی از ۱۰ خرداد تاکنون ۲۷۴ نفر را از غرق شدن در دریا نجات دادند.

,

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه در طول ایام تابستان ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز دریای خزر به مسئولان مربوطه معرفی شد، تصریح کرد: ۹۰ نقطه به عنوان ایستگاه‌های دریایی شناسایی شد و بیش از هزار و ۸۰۰ شناور را در این اماکن مستقر کردیم و در برخورد با متخلفان ۵۸۷ شناور توقیف شدند.

,

حسینی ادامه داد: مازندران بزرگترین مرکز آموزش علوم دریایی  را دارا است که دوره‌های بقای در دریا، تاب‌آوری در دریا، آموزش شناور رانی و تعمیر شناور برای پرسنل دریابانی برگزار می‌شود که پس از طی آموزش به جنوب کشور برای مقابله با قاچاقچیان اعزام می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه از وظایف دریابانی نیست که در زمینه صید و صیادی ورود پیدا کند، گفت: اما باتوجه به نیاز اداره کل شیلات و برای حفظ ذخایر دریایی همکاری لازم صورت می‌گیرد که در طول مدت یک سال گذشته حدود دو هزار و ۳۰۵ قطعه ماهیان خاویاری که در دام صیادان گرفتار شده بودند به بستر دریا بازگشتند و دام‌های غیرمجاز جمع‌آوری شدند.

,

فرمانده دریابانی مازندران افزود: در یک سال گذشته ۵ هزار و ۳۲۶ قطعه ماهیان خاویاری، ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم خاویار، ۷۱ کیلو و ۴۰۰ گرم ماهی خاویاری قاچاق کشف و ۲۳۱ هزار و ۶۳۸ رشته دام ماهیان فلس دار و ۶ هزار و ۲۴۰ رشته دام ماهیان غضروفی جمع‌آوری شد.

,

حسینی با اشاره به اینکه صید غیرمجاز کاهش پیدا کرده است یادآور شد: با افزایش قیمت دلار، قیمت رشته دام‌های صیادی افزایش سه برابری پیدا کرده که این موضوع موجب شده تا صیادان غیرمجاز از ترس اینکه در دام ماموران دریابانی قرار گیرند و دام‌های آنان جمع آوری شود، کمتر به سراغ صیادی غیرمجاز می‌روند.

,

وی اضافه کرد: در برخورد با صید و صیادی غیرمجاز ۱۱۶ فروند شناور صیادی غیرمجاز که درحال فعالیت مجرمانه بودند توقیف و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

,

فرمانده دریابانی مازندران اظهار کرد: در طول یک سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ مجوز برای شناور در زمینه تفریحی صادر شده و در زمینه شناورهای صیادی ۴ هزار و ۴۰۷ مورد کنترل صورت گرفت؛ ۱۶ هزار و ۴۵۱ مورد کنترل شناورهای گردشگری و تفریحی انجام شد که از این میزان ۵۸۷ مورد به علت نداشتن مجوز و موارد دیگر توقیف شدند.

,

حسینی خاطرنشان کرد: کنترل بیش از ۵۹۲ مورد کشتی تجاری و ورودی، ۴۶۰ مورد از کشتی‌های خروجی و دو هزار و ۳۸۸ مورد از لنج‌های صیادی بخشی از فعالیت‌ها در زمینه نظارتی دریابانی مازندران بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه