اخبار داغ

رایزنی وزیر خارجه انگلیس با پامپئو

رایزنی وزیر خارجه انگلیس با پامپئو
وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات جاری منطقه و جهان از جمله امور ایران، سوریه و هنگ کنگ به رایزنی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزیر امور خارجه انگلیس دوشنبه با وزیر خارجه آمریکا در زمینه همکاری‌های دوجانبه و امور مهم منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وگو,

 به نوشته وبگاه «وزارت خارجه انگلیس» «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس و «مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌و‌گوی تلفنی در مورد مسائل مختلف از جمله «برگزیت»، «هنگ کنگ»، «سوریه»، «ایران» و پرونده «هری دان»  به تبادل نظر پرداختند.

, وبگاه, دومینیک, مایک, برگزیت, کنگ,

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا  در هفته‌های گذشته با دومینیک راب درباره تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرده بود. 

, دومینیک, وگو,

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در آن برهه اعلام کرد، پامپئو با راب درباره «مقابله با تلاش‌های ایران جهت توسعه برنامه هسته‌ای خود» گفت‌وگو کرد. (جزئیات بیشتر)

, وگو, (جزئیات بیشتر),

به گزارش وبگاه وزارت خارجه انگلیس،  وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود  از تصمیم ایالات متحده در مورد «هری دان» ابراز تاسف  کرد و از واشنگتن خواست در این زمینه تجدید نظر کند.

, وگو,

چندی قبل همسر یک دیپلمات آمریکایی طی یک سانحه رانندگی هری دان، جوان انگلیسی را کشت.

,

رسانه‌های انگلیسی در شرح آن حادثه نوشتند که تصادف در نزدیکی یک پایگاه هوایی میزبان نیروهای آمریکایی رخ داد  و  دان در حالی که سوار بر موتور سیکلت در مسیر قانونی در حال حرکت بوده، ناگهان با خودرویی مواجه می‌شود که با سرعت زیاد بر خلاف جهت قانونی، به سمت وی می‌آمده است. خودرو به او برخورد می‌کند و این جوان انگلیسی ساعتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

,

اکنون روشن شده که راننده متخلف، همسر یک دیپلمات آمریکایی است. آنچه موجب تنش در روابط لندن و واشنگتن شده، سوء استفاده طرف آمریکایی از مصونیت دیپلماتیک و فرار بی سر و صدای این زن به آمریکاست. (جزئیات بیشتر)

, (جزئیات بیشتر)]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه