اخبار داغ

کره شمالی به آمریکا و اروپا هشدار داد

کره شمالی به آمریکا و اروپا هشدار داد
نماینده کره شمالی در سازمان ملل به آمریکا و کشورهای اروپایی درباره مطرح کردن موضوع آزمایش‌های موشکی پیونگ یونگ در شورای امنیت هشدار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیم سانگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه درباره مطرح کردن موضوع آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور در شورای امنیت به آمریکا و کشورهای اروپایی هشدار داد و گفت این اقدام پیونگ یانگ را به دفاع هر چه بیشتر از حق حاکمیت خود ترغیب می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
قرار است امروز سه شنبه شورای امنیت نشستی پشت درهای بسته برای بررسی آزمایش‌ یک موشک بالستیک از زیردریایی که هفته گذشته انجام شد، برگزار کند.
,
 
,
این نشست به درخواست انگلیس، فرانسه و آلمان تشکیل خواهد شد. تروئیکای اروپایی دلیل برگزاری این نشست را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت عنوان کرده‌اند.
,
 
,
کیم در جمع خبرنگاران گفت: به خوبی می‌دانیم ایالات متحده پشت اقدامات ناصواب انگلیس، فرانسه و آلمان قرار دارد. آمریکا و پیروان آن باید متوجه باشند آنها موضوع دفاع از خود را در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کنند و این امر ما را به دفاع بیشتر از حق حاکمیت خود ترغیب خواهد کرد.
,
 
,
مذاکرات کاری آمریکا و کره شمالی شنبه هفته جاری در استکهلم پایتخت سوئد از سر گرفته شد اما به شکست انجامید و زودتر از موعد پایان یافت.
,
 
,
هشدار جدید کره شمالی در حالی مطرح شده که یکشنبه شب نیز یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد پیونگ یانگ هیچ علاقه ای به گفتگو با واشنگتن تا زمانی که ایالات متحده اقدامات عملی برای توقف کامل و غیرقابل بازگشت سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی، انجام ندهد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه