اخبار داغ

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

79 درصد توییت‌های اختلاف‌افکن در عراق از سوی عربستان هدایت شده است/ امنیت در راهپیمایی اربعین برقرار است/ "حب الحسین یجمعنا"؛ فراتر از یک شعار

79 درصد توییت‌های اختلاف‌افکن در عراق از سوی عربستان هدایت شده است/ امنیت در راهپیمایی اربعین برقرار است/ "حب الحسین یجمعنا"؛ فراتر از یک شعار
مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه امنیت در مسیرهای اصلی عراق برای زائرین راهپیمایی اربعین برقرار است، گفت: امروز سعودی ها از پیوند میان دولت و ملت عراق با ایران ناراحت هستند و حوادث اخیر در عراق با هدف اختلاف‌افکنی‌ و ایجاد خلل در این روابط صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سنایی‌راد مسئول دفتر سیاسی عقیدتی فرمانده کل قوا، در گفتگو با تهران پرس، در خصوص امنیت زائران در عتبات عالیات با توجه به اغتشاشات اخیر در عراق اظهار داشت: ناآرامی‌های اخیر عراق در فضای رسانه‌ای بزرگنمایی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: این اغتشاشات در چند شهر و به خصوص شهر بغداد دیده شده که ریشه‌های آن، هم داخلی و هم بیرونی است. عده‌ای از مردم عراق به وجود ناکارآمدی و فساد در دولت معترض هستند و بخشی از این اعتراضات ماهیت اجتماعی دارد. این بزرگنمایی از طرف کسانی است که از فشار رسانه‌ای بر عراق ذی نفع هستند.

,

مسئول دفتر سیاسی عقیدتی فرمانده کل قوا با بیان اینکه موج‌سواری رسانه‌ای حوادث عراق را بعثی‌ها، تکفیری‌ها، عوامل وابسته به دولت سعودی و رسانه‌های وابسته به آمریکا دنبال می‌کنند، گفت: بر طبق شواهد، غالب توییت‌هایی که در روزهای اخیر با موضوع فراخوان و تحریک مردم عراق منتشر شده است، خواستگاه بیرونی داشته و طبق گزارش‌های رسیده ۷۹ درصد از این توییت‌ها از سوی عربستان هدایت شده است.

,

سردار سنایی راد باتأکید بر اینکه مناطقی که زوار برای زیارت قصد عزیمت دارند، امن است، اظهار داشت: زائران در حال رفت و آمد به عراق، خود، گواه بر امنیت هستند. این مناطق غالبا شیعه نشین است. در گذشته هم دولت صدام  با سرکوب و بمباران، از زیارت زائران جلوگیری می‌کرد و علی رغم همه دشواری‌ها، مردم اگر امکان رفتن در مسیرهای عادی را نداشتند از مسیرهایی که معروف به مسیر علما که از مسیرهای فرعی محسوب می‌شود، عزیمت می‌کردند.

,

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان داشت: امنیت در مسیرهای اصلی عراق برای زائران راهپیمایی اربعین برقرار است. امروز سعودی‌ها از پیوند میان دولت و ملت عراق با ایران ناراحت هستند.

,

وی گفت: اتهامات عربستان به دولت عراق در رابطه با اینکه از مسیر عراق حمله پهپادی صورت گرفته، همچنین اتهامات آمریکایی‌ها از اراده دولت عراق در خرید اس ۴۰۰ و تمامی تعاملات عراق با ایران با وجود تحریم‌ها، آنها را عصبانی کرده است. دشمنان، اغتشاشات اخیر و شعارهای مردم عراق را که ماهیت اجتماعی و اقتصادی دارد، با موج‌سواری رسانه‌ای به سمت ماهیت سیاسی سوق دادند. آنها به دنبال سایه‌افکنی بر راهپیمایی اربعین و ایجاد تفرقه‌ میان دولت و ملت ایران و عراق هستند.

,

سردار سنایی راد با تأکید براینکه "حب الحسین یجمعنا" فراتر از یک شعار است، اظهار داشت: امروز محبت اهل بیت و امام حسین (ع) جاذبه‌ای ایجاد کرده است که هیچ اراده‌ای از زائران با این تفاسیر تحت‌الشعاع قرار نمی‌گیرد.

,

مسئول دفتر سیاسی عقیدتی فرمانده کل قوا در پاسخ به شایعه بودن هجوم برخی افراد در عراق به کنسولگری ایران، در پایان خاطرنشان کرد: در ماه‌های قبل هم کنسولگری ایران در بصره مورد هجوم قرار گرفته بود و با توجه به گزارش‌های رسیده، ثابت شده بود که مهاجمین مردم عادی نیستند و از سمت جریانات تکفیری وابسته به دولت سعودی هدایت می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه دشمنان و جریانات ذی نفع، شعارها را بر ضد ایران و نفی اربعین هدایت می‌کنند، گفت: امروز اربعین یک حرکت جهانی است و خوانشی از اسلام را با ایثار و مهربانی نشان می‌دهد. در این مراسم خارج از علقه‌های دینی و قومی و قومیت‌های مذهبی مانند مسیحیان و اهل سنت با ملیت‌های مختلف، مسلمان بر محوریت زیارت امام حسین (ع) حضور دارند.

,

سردار سنایی راد در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تهدیدهایی که دشمنان برای سفارت ایران ایجاد می‌کنند، همچنان ملت ایران در کنار سایر ملت‌ها در این راهپیمایی عظیم و معنوی شرکت می‌کند و هیچ خللی در اراده آنها ایجاد نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه