اخبار داغ

اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی کلید خورد

اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی کلید خورد
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به جلسه پنجشنبه گذشته با مدیران عامل بانک‌ها، از آغاز اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شب گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای اصلاح نظام بانکی کشور اظهار کرد: به‌دنبال اجرای دستور رئیس جمهور و تأکید به بنده به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی که اصلاح نظام بانکی باید جزء نخستین اولویت‌های ما قرار گیرد، ما کارگروهی را تشکیل دادیم و با واکاوی تجربیات گذشته، با رویکرد افزایش قابلیت اجرایی، طرحی تهیه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزیر اقتصاد ادامه داد: در این طرح ناترازی بانک‌ها، مطالبات معوق بانک‌ها از بخش خصوصی و دولتی، افزایش سرمایه و کفایت بانک‌ها، حاکمیت شرکتی، سبک کردن دارایی بانک‌ها از دارایی‌های منجمد یا همان دارایی سمی و اصلاح مدیریت داخلی بانک‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در چندین جلسه نظرات مشاورین، بخش خصوصی و صاحب‌نظران دانشگاهی اخذ شده و در انتظار طی شدن مراحل هستیم.
,
 
,
دژپسند با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در بانک‌های دولتی آغاز شده است گفت: پنج‌شنبه گذشته جلسه مفصلی با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم تا گام‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی برای تشکیل یک بانک کارا را انجام دهیم.
,
 
,
به‌گفته وی یکی از مباحت مطرح‌شده در این جلسه دیجیتالی کردن بانک‌ها بوده است که با عملیاتی شدن آن، هم هزینه‌های بانکی کاهش می‌یابد و هم توان ارائه خدمات رشد خواهد کرد و در نهایت منجر به دیواره شیشه‌ای و سالم‌سازی بانک‌ها خواهد شد.
,
 
,
صندوق‌های مکانیزه فروش امسال اجرایی می‌شود
,
 
,
وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره زمان به‌کارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش نیز گفت: شورای محترم نگهبان، بعد از بررسی این موضوع، 2 ایراد را به آن وارد کرده است و در حال حاضر برای رفع این 2 ایراد، به مجلس بازگشته است که پس از رفع آن‌ها، ابلاغ شده و به قانون تبدیل می‌شود.
,
 
,
وی در پاسخ به این سؤال که "آیا امسال باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم یا خیر؟" خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 2 ایراد مطرح‌شده، ایرادات جزئی است حتماً این 2 ایراد رفع خواهد شد و امسال اجرایی می‌شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه