اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد:

توسعه پایدار بدون توجه به روستا و ظرفیت‌های آن محقق نمی‌شود

توسعه پایدار بدون توجه به روستا و ظرفیت‌های آن محقق نمی‌شود
فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه شهرها و روستاها سرمایه‌های اجتماعی را در دامان خود پرورش می دهند، اذعان کرد: توسعه پایدار بدون توجه به روستا و ظرفیت‌های آن محقق نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد پیش از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خلیل‌آباد که با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد با ۵۲ هزار نفر جمعیت، دارای دو بخش مرکزی و ششطراز است، اظهار داشت: در بخش‌های مختلف اتحاد، همدلی و انسجام خوبی در شهرستان شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با تأکید بر اینکه شهرستان خلیل‌آباد را در نقاط مختلف کشور به دیار تاکستان‌های سرسبز و باغات انگور می‌شناسند، خاطرنشان کرد: این شهرستان تولیدات خوبی در بحث کشمش و پسته دارد و مقام اول تولید انگور و کشمش در استان از آن خود کرده است.

,

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه محصولات انگور این شهرستان به کشورهای آسیا میانه صادر می‌شود، تصریح کرد: شهرستان خلیل‌آباد در حوزه دامی ظرفیت‌های خوبی دارد که شامل 95 هزار رأس دام سبک و 3500 رأس دام سنگین است.

,

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز روستا، با بیان اینکه شهرها و روستاها سرمایه‌های اجتماعی را در دامان خود پرورش می دهند، اذعان کرد: توسعه پایدار بدون توجه به روستا و ظرفیت‌های آن محقق نمی‌شود.

,

قاسم پور با تأکید بر اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌های روستایی و شهری با همکاری مردم، معین‌های اقتصادی و ارکان حکومت در حال اجرا است، عنوان کرد: تا به امروز ۱۲ تفاهم‌نامه در شهرستان با سرمایه‌گذاران امضا شده است.

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: شهرستان خلیل‌آباد بر روی گسل بزرگ درونه قرار دارد که نیاز به مقاوم‌سازی منازل مسکونی بیشتر احساس می‌شود.

,

 

,

مقاوم‌سازی روستایی از اولویت‌های اول بنیاد مسکن است

, مقاوم‌سازی روستایی از اولویت‌های اول بنیاد مسکن است,

محمود واحدیان، مدیر بنیاد مسکن شهرستان خلیل‌آباد در این مراسم با بیان اینکه مقاوم‌سازی روستایی از جمله اولویت‌های اول شهرستان است، تشریح کرد: با تسهیلات چهل میلیون تومانی که دولت تصویب کرده امیدواریم مردم با ایجاد فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها از وارد آمدن خسارت جلوگیری کنند.

,

وی با بیان اینکه واحدهای خشت و گلی در سیل اخیر بیشترین آسیب دیده‌اند، تأکید کرد: بازسازی ۴۶ واحد مسکونی که در سیل اخیر تخریب شد، آغاز و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این واحدها باشیم.

,

مدیر بنیاد مسکن خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ۱۵۰ واحد دیگر در حال پیگیری برای احداث هستند و نزدیک ۲۰ واحد عملیات آواربرداری و پایه‌ریزی شروع شده است، ابراز کرد: ساخت مسکن مناسب باید یکی از اولویت‌ها باشد و مردم نیز نسبت به مقاوم‌سازی حساسیت داشته باشند.

,

وی همچنین با بیان اینکه آبادانی در روستاها باعث ماندگاری بیشتر در روستاها می‌شود، اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی و جدیت باید بتوانیم کار را به شکلی پیش ببریم ‌که واحدهای باقی‌مانده را مقاوم‌سازی کنیم.

,

 

,

اجرای قانون با سلیقه شخصی و مصلحت‌اندیشی امکان‌پذیر نیست

, اجرای قانون با سلیقه شخصی و مصلحت‌اندیشی امکان‌پذیر نیست,

حمید سلطانی، دادستان خلیل‌آباد در این مراسم با اشاره به اینکه با توجه به اینکه اکثر جمعیت شهرستان خلیل‌آباد را روستاها تشکیل می دهند باید با اهتمام ویژه‌تری تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص روستاها شود، تصریح کرد: همان‌گونه که اگر فردی در شهر بخواهد ساخت‌وساز انجام دهد باید مجوز داشته باشد باید در روستا این‌گونه باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه دهیاران بر اساس قانون بخشی از وظایف برخی از ادارات را عهده‌دار هستند و حتی بخشی از وظایف قوه قضائیه بر عهده دهیاران در روستا است، اذعان کرد: باید از این ظرفیت استفاده شود و زندگی در روستاها را ارتقاء دهیم و افرادی قانونمند داشته باشیم.

,

دادستان خلیل‌آباد با بیان اینکه در وقایع سیل اخیر نقاط ضعف و قوت وجود داشت، عنوان کرد: آبخیزداری و بندهای موجود در سطح شهرستان کمک خوبی در مهار سیل داشت و بارندگی را بیشتر به نفع تبدیل کرد.

,

وی همچنین با اشاره به برخی از ضعف‌هایی که وجود داشت، تشریح کرد: کانال‌ها، مسیرها و بستر رودخانه‌ها سال‌های سال مورد بازدید قرار نگرفته بود و مسیر مسیل نیز توسط برخی تصرف شده بود.

,

سلطانی با بیان اینکه اجرای قانون با سلیقه خود و مصلحت‌اندیشی نیز یکی از مشکلات است و نمی توان قانون را با سلیقه خود یا مصلحت‌اندیشی اجرا کرد، افزود: بحران ناشی از عدم اجرای قانون است و اگر هر کس در حوزه اختیارات خود قانون را اجرا کند مطمئناً مشکلی نخواهیم داشت و وقتی مصلحت‌اندیشی در اجرای قانون باشد مطمئناً بی‌قانونی ها بیشتر می‌شود.

,

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر بحران طبیعی یک بحران اجتماعی داریم، اظهار داشت: امروز مردم ما به‌حق مشکلات و مطالبه گری هایی دارند و مردم امروز طاقت بی‌لیاقتی و عدم اجرای وظایف از سمت ما را ندارند.

,

دادستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه مدیران باید به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهند، بیان کرد: اگر همه بر اساس قانون عمل کنند مطمئناً شخصی که به ادارات و نهادهای مختلف مراجعه می کنند رضایت خواهند داشت.

,

 

,

هماهنگی شاه‌بیت اصلی مدیریت بحران است / باید از سیلاب‌های امسال باید درس بگیریم

, هماهنگی شاه‌بیت اصلی مدیریت بحران است / , باید از سیلاب‌های امسال باید درس بگیریم,

حجت علی شایان فر، مدیرکل بحران خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه جوامع روستایی ویژگی‌هایی دارد که در مواقع بحران نیز کارگشا است، اظهار داشت: روابط عاطفی بین مردم در روستا، بالا بودن ارزش‌های مذهبی و سنتی و اجتماعی، خوداتکایی و پویایی اقتصادی، بالا بودن سطح امدادرسانی و کمک از جمله این ویژگی‌ها است.

,

وی با تأکید بر اینکه در مدیریت بحران روستا چند هدف را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از توان دهیاری، افراد و ظرفیت محلی برای کنترل بحران‌ها، ایجاد آمادگی و توان مقابله با بحران در جوامع، ایجاد روحیه و فرهنگ خود امدادی و ... از جمله اهداف ستاد مدیریت بحران استان است.

,

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی با اشاره به اینکه شاه‌بیت اصلی مدیریت بحران، هماهنگی است، تصریح کرد: اگر به این اعتقاد داشته باشیم و در راستای آن کار کنیم مطمئناً در مدیریت بحران موفق خواهیم بود.

,

وی همچنین دخل و تصرف و تجاوز به بستر حریم رودخانه، عدم لای روبی و آزاد سازی بستر رودخانه‌ها با توجه به تداوم ۲۰ ساله خشک‌سالی، عدم تناسب محیط های شهری و روستایی، کوهستانی بودن و شیب زیاد در برخی شهرها و روستاها و... را از جمله عوامل بروز سیل اخیر برشمرد و اذعان کرد: باید از سیلاب‌های امسال باید درس بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه