اخبار داغ

استاندار مرکزی خبر داد

کنسرسیومی از فعالین انجمن معدن و سنگ ایران سهام هپکو را در اختیار می گیرند/کاهش ۳۰ درصدی حقوق های معوقه صنایع استان

کنسرسیومی از فعالین انجمن معدن و سنگ ایران سهام هپکو را در اختیار می گیرند/کاهش ۳۰ درصدی حقوق های معوقه صنایع استان
استاندار مرکزی گفت: در سال ۹۷، مجموعاً ۵۹ واحد صنعتی با مشکل حقوق معوقه کارکنان خود مواجه بودند در حالی که این تعداد در سال ۹۸ به ۴۰ واحد صنعتی رسیده است و نشان از کاهش حدوداً ۳۰ درصدی در این حوزه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران با بیان اینکه شرکت هپکو متعلق به صنعت سنگ و معدن کشور است، گفت: مقرر شده است کنسرسیومی از فعالین انجمن معدن و سنگ ایران سهام هپکو را در اختیار بگیرد چرا که هم هپکو این ظرفیت را دارد و هم مسئولین خانه معدن و سنگ ایران می توانند از ظرفیت این شرکت استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به وجود ۳هزار واحد صنعتی در استان مرکزی، گفت: از این تعداد واحد صنعتی، چند واحد هم با مشکلاتی در حوزه تولید مواجه هستند که هپکو و آذرآب نیز جزو آن ها هستند.

,

کاهش ۳۰ درصدی حقوق های معوقه صنایع استان

, کاهش ۳۰ درصدی حقوق های معوقه صنایع استان, کاهش ۳۰ درصدی حقوق های معوقه صنایع استان,

استاندار مرکزی اضافه کرد: این نکته نیز حائز اهمیت است که در سال ۹۷، مجموعا ۵۹ واحد صنعتی با مشکل حقوق معوقه کارکنان خود مواجه بودند در حالی که این تعداد در سال ۹۸ به ۴۰ واحد صنعتی رسیده است و نشان از کاهش حدودا ۳۰ درصدی در این حوزه دارد.

,

وی با بیان اینکه آذرآب در حال حاضر توانایی دور زدن بسیاری از تحریم های تحمیل شده علیه کشورمان را دارد، تصریح کرد: این توانایی خصوصا در صنایع نفت، پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاهی کاملا قابل توجه است ولی به دلیل غفلت و سو مدیریت سهامداران وقت و حال حاضر شاهد مشکلات عدیده این واحد بزرگ صنعتی هستیم که امیدواریم با تلاش مسئولین برطرف شود.

,

مرکزی جزو ۴ استان برتر معدنی کشور

, مرکزی جزو ۴ استان برتر معدنی کشور, مرکزی جزو ۴ استان برتر معدنی کشور,

آقازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکزی جزو ۴ استان برتر معدنی ایران است، افزود: سنگ تراورتن محلات ثبت جهانی است و به برندی در دنیا تبدیل شده است. همچنین در محلات ۳۰۰ کارخانه سنگبری داریم که ۹۵درصد کارخانجات سنگبری استان را تشکیل می دهند.

,

وی با اشاره به شرایط امروز صنایع سنگ استان، گفت: امروزه صنایع سنگ استان در وضعیت خوبی به سر نمی برند و دلیل آن سهم تجارت ۱.۲ درصدی ایران در بازار جهانی است. این در حالی است که ذخایر گسترده و فعالین بسیاری در این حوزه قرار دارند ولی شرایط این صنعت در کشور مطلوب نیست.

,

استاندار مرکزی برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ ایران را فرصت خوبی دانست تا فعالین صنعت سنگ داخلی و خارجی گرد یکدیگر آمده و تجربیات یکدیگر را به اشتراک گذاشته و در راستای حل آن برآیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه