اخبار داغ

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی مطرح شد

مرکزی استان برتر کشور در حوزه کاهش آمار بیکاری/ طرح اقتصاد مقاومتی استان 4200 شغل ایجاد می کنند

مرکزی استان برتر کشور در حوزه کاهش آمار بیکاری/ طرح اقتصاد مقاومتی استان 4200 شغل ایجاد می کنند
استاندار مرکزی با اشاره به نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال ۹۸، گفت: طبق آمار ارائه شده از مرکز آمار ایران، مرکزی با ۸.۳ درصد بیکاری، جزو استان های پیشرو کشور در کاهش بیکاری است.استاندار مرکزی با اشاره به نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال ۹۸، گفت: طبق آمار ارائه شده از مرکز آمار ایران، مرکزی با ۸.۳ درصد بیکاری، جزو استان های پیشرو کشور در کاهش بیکاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی عصر امروز در ۱۱۳ مین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به گزارشات طرح های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: از مجموع گزارشات به ویژه در حوزه صنعت و کشاورزی امیدواری خوبی در خصوص تحقق رونق تولید و اشتغال را می توانیم نتیجه بگیریم که اینها همه نشان از تلاش های مسئولین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: باید در فراهم کردن زیر ساخت ها،تسهیل کردن شرایط بانکی زمینه را برای تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال مناسب در استان انجام دهیم تا شاهد یک جهش خوبی در استان باشیم.

,

استاندار مرکزی پیگیری جدی و به نتیجه رساندن سایر طرح ها را لازمه تلاش همه مسئولین دانست و گفت: همه فرمانداران در شهرستان خود باید زمینه های رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را داشته باشند.

,

وی در خصوص ضرورت انسداد چاه های غیر مجاز بیان داشت: در زمینه تحقق سهمیه انسداد چاه های غیر مجاز موفق نبوده ایم و امروز باید یکی از مصوبات جلسه این باشد که سهمیه بندی ها را با جدیت دنبال کنیم و شهرستان های ساوه،زرندیه،اراک و خمین که سهم قابل توجهی دارند باید پیگیری بیشتری داشته باشند.

,

آقازاده با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی تواند مسائل مهم استان همچون اقتصاد و تولید آن را به حاشیه ببرد گفت: لازمه تحقق مصوبات پیگیری جدی است که باید توسط مسئولین ذیربط استان و شهرستان ها انجام شود.

,

وی تأمین برق در برخی از مناطق شهرستانی و شهرک های صنعتی را لازم و ضروری خواند و افزود: یک کار زیر بنایی باید در خصوص تأمین برق انجام شود و برق رسانی شهرک های صنعتی باید با جدیت نیز دنبال شود چراکه در آینده باید بیش از ۱۰۰ مگاوات برق برای برخی از مناطق تأمین شود و در این خصوص باید از سایر اعتبارات نیز استفاده شود.

,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه لازم است در این خصوص یک کارگروه ویژه استانی تشکیل شود و کارها را پیگیری کند گفت: توسعه صنعتی در استان به ویژه در ساوه و زرندیه نیز باید در دستور کار باشد چراکه در این دو شهرستان سرمایه گذاری قابل توجهی انجام شده و نباید از توسعه آنها غافل بود.

,

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در طول شش ماهه گذشته سال ۹۸ روبه کاهش است افزود: نرخ بیکاری در بهار امسال ۸/۴ بوده که این رقم در تابستان به ۸/۳ رسیده و اینها نتیجه تلاش ها و زحمات بخش خصوصی و بخش دولتی است که قابل تقدیر می باشد.

,

آقازاده با اشاره به اینکه سیل بهاری در استان مرکزی از تهدید به یک فرصت تبدیل شد گفت: در اوایل امسال نام استان مرکزی در لیست استان های سیل زده نبود ولی با پیگیری های انجام شده استان مرکزی هم اکنون جزء پنج استان اول در دریافت کمک های بلاعوض قرارگرفت.

,

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۱۶ میلیارد تومان به استان برای بازسازی و مقاوم سازی ۴۵۰۰ واحد مسکونی واریز شده افزود: این مبلغ شامل ۲۶۶ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد و ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی بوده که بیش از ۱۳ هزار و پانصد فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است.

,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان نیز مبلغ بلاعوض برای مقاوم سازی واحدهای روستایی به استان واریز شده گفت: همچنین ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار زیر ساختی دریافت شده که بیش از ۳۶ هزار تن سیمان رایگان هم به استان داده شده که در جهت عمران و آبادانی استان هزینه شده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:

, رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی:,

طرح اقتصاد مقاومتی استان مرکزی 4200 شغل ایجاد می کنند

, طرح اقتصاد مقاومتی استان مرکزی 4200 شغل ایجاد می کنند, طرح اقتصاد مقاومتی استان مرکزی 4200 شغل ایجاد می کنند,

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ استان مرکزی ۲۴ طرح اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند گفت: از این تعداد ۱۰ مورد در بخش صنعت،۵ مورد کشاورزی،۲ مورد گردشگری،۵ مورد زیربنایی و ۲ مورد دانش بنیان است که بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و غیر دولتی انجام می شود.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح ها اشتغال ۴۲۰۰ نفری را به همراه خواهند داشت افزود: در بخش کشاورزی ۲۳۰۰،گردشگری ۲۷،زیربنایی ۱۸۷،دانش بنیان ۲ و صنعت ۱۶۹۸ اشتغال را در صورت انجام طرح ها در استان شاهد خواهیم بود که ۱۰ مورد از این طرح ها در سال ۹۸ و باقی در سال ۹۹ به اتمام خواهند رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه