اخبار داغ

بی مسئولیتی‌های ادامه دار آموزش و پرورش کردستان؛

دانش آموزان سقزی بدون کتاب به مدرسه می‌روند + عکس

دانش آموزان سقزی بدون کتاب به مدرسه می‌روند + عکس
در خرداد ماه 98 بنا به درخواست مدرسه مبلغ 100 هزار تومان به حساب مدرسه برای خرید کتاب های درسی فرزندم واریز کردم ، اما اکنون بعد از 16 روز از شروع سال تحصیلی، فرزند من بدون کتاب به مدرسه می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، بعد از گذر از مشکل کمبود مدرسه و تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده در کانکس های رنگ و رو رفته ، می خواهیم از دانش آموزانی برایتان بگوییم که بعد از 17 روز از آغاز سال تحصیلی همچنان از داشتن کتاب درسی محروم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

کتاب درسی دانش‌آموزان در گذشته و قبل از طرح الکترونیکی شدن خرید کتب درسی به دو روش در اختیار محصلان قرار می‌گرفت؛ در آن دوره کتاب‌های دبستانی‌ها و فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش از طریق مدارس در اولین روز مهر و کتاب‌های دوره راهنمایی و دبیرستان از طریق کتابفروشی‌های مجاز در شهریور هر سال توزیع می‌شد.

,

اما امسال نحوه توزیع کتاب موجب بروز مشکلاتی در کلیه مدارس کشور شده و دانش آموزان استان محروم کردستان هم از این امر مستثنی نیستند، تعدادی از والدین دانش آموزان دبیرستانی در سقز در با تماس با سایت خبری تحلیلی کردتودی ضمن ابراز نگرانی از نداشتن کتاب فرزندانشان خواستار مطرح کردن مشکلشان از طریق این رسانه شدند.

,

یکی از این اولیاء با بیان اینکه کارگر است و برای تحصیل فرزندش از هیچ تلاشی دریغ نکرده است ، بیان داشت : در خرداد ماه 98 بنا به درخواست مدرسه مبلغ 100 هزار تومان به حساب مدرسه برای خرید کتاب های درسی فرزندم واریز کردم ، اما اکنون بعد از 16 روز از شروع سال تحصیلی، فرزند من، بدون کتاب به مدرسه می رود.

,

وی افزود: در کلاس فرزندم 12 نفر مشغول تحصیل هستند که ابتدای سال تحصیلی به 6 نفر آنها کتاب تحویل داده اند و 6 نفر آنها بدون کتاب هستند.

,

این پدر دانش آموز سقزی گفت: برای پیگیری مشکل فرزندم از ابتدای سال تحصیلی چندین بار به مدرسه مراجعه کرده ام اما با برخورد نامناسب مدیر مدرسه که با جمله از عهده ما خارج است مواجه شدیم و به این طریق مسوولیت را از دوش خود می اندازد.

,

وی تصریح کرد: فرزندم در پایه 12 دبیرستان دکتر حسابی مشغول تحصیل است و امسال با توجه به داشتن کنکور سال حساسی است اما تا کنون کتاب دریافت نکرده اند ، چرا مسوولان آموزش و پرورش در برابر دانش آموزان احساس مسوولیت نمی کنند و باید اینگونه از درس عقب بمانند.

,

این شهروند سقزی با اظهار گلایه از برخورد نامناسب مدیر مدرسه اظهار داشت: مدیر مدرسه به ما می گویید چون خرداد ماه دیر پول واریز کرده اید دیر کتب دریافت می کنید ، آیا این درست است چند ماه پول قشر کارگر و ضعیف جامعه در حساب مدرسه باشد و آخر هم بگویند دیر پول واریز کرده اید؟

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

سخنان ضد و نقیض مسوولان در مورد نحوه توزیع کتاب درسی

, سخنان ضد و نقیض مسوولان در مورد نحوه توزیع کتاب درسی, سخنان ضد و نقیض مسوولان در مورد نحوه توزیع کتاب درسی,

 

,

علی باقرزاده معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هفتم مهر به خبرنگار فارس توضیح داد: «در دوره ابتدایی هم تقریباً در هیچ استان و شهرستانی با مشکل مواجه نیستیم چون تمام افرادی که در سامانه سناد ثبت‌نام کردند برایشان ثبت سفارش شده است و روز به روز هم فرایند ثبت‌نام و ارسال کتاب را کنترل می‌کردیم».

,

 

,

وی اضافه کرد: «مشکل اصلی برای کتاب‌های پایه دهم اتفاق افتاده است که بعضاً در انتخاب رشته با مسأله مواجه بودند و قائدتاً تا در سناد ثبت‌نام نکنند، نمی‌دانیم که چقدر کتاب باید به مدارس بفرستیم».

,

 

,

باقرزاده با تأکید بر اینکه مشکل کسری کتاب نداریم، افزود: «در بعضی از مناطق، ثبت‌نام دانش‌‌آموزان دیر اتفاق افتاد و در روزهای اول و دوم مهر هم ثبت‌نام داشتیم که آنجا ممکن است کتاب با تأخیر رسیده باشد».

,

 

,

البته به رغم این گفته‌های معاون رئیس‌ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آنطور که مشخص است در استان کردستان علاوه بر پایه دهم ، پایه دوازدهم هم با مشکل کتاب رو به رو هستند و بعد از گذشت نیمی از اولین ماه سال تحصیلی هنوز دانش آموزان بدون کتاب به مدرسه می روند.

,

 

,

مسؤولیت حسن تحویل کتاب درسی به دانش آموزان بر عهده مدیران محترم آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس است و امیدواریم مدیران مدارس استان کردستان هر چه زودتر در راستای حل مشکل کتاب درسی دانش آموزان اقدام نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه