اخبار داغ

معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین خبر داد

فعالیت چهار مرکز روزانه توانبخشی سالمندان/ ۱۲ هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

فعالیت چهار مرکز روزانه توانبخشی سالمندان/ ۱۲ هزار نفر سالمند تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند
معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین با بیان اینکه اکنون ۱۲هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند،گفت: تاسیس مرکز روزانه توانبخشی سالمندان آقا در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راحله جاتن در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: با توجه به تغییر ساختار هرم سنی جمعیت؛ سالمند شدن سریع و روزافزون کشور و تبدیل خانواده‌ گسترده به هسته‌ای، سالمندان در معرض تنهایی، انزوا، محدودیت در روابط بین‌فردی و طرد اجتماعی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین افزود: در این راستا رویکرد و برنامه‌های اجتماع‌محور از جمله راه‌اندازی مراکز توانبخشی روزانه سالمندان و با تمرکز بر خانواده و گسترش آن‌ها راه‌حل مناسبی برای کمک به سالمندان برای جلوگیری از انزوا و طرد اجتماعی آنان است.

,

وی بیان کرد: این مراکز با ایجاد محیطی شاد و ایمن برای سالمندان، فرصت مناسبی را برای پرورش دوستی با دیگر هم‌سالان و گسترش ارتباطات اجتماعی و نیز تامین و تشدید ارایٔه خدمات و مراقبت‌های پزشکی به سالمندان فراهم آورده و موجب افزایش سطح سلامت جسمی و روانی سالمند و حفظ و ارتقاء سطح استقلال فردی وی شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف نهایی مراکز روزانه سالمندان تمرکز بر توانمندسازی سالمندان در زندگی با تکیه بر دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های آنان و پیشگیری از افت توانایی‌ها، آسایشگاهی شدن سالمندان به وسیله ارایٔه خدمات مراقبتی، تقویت وظیفه و حس خودمراقبتی و تشویق سالمند به حضور در اجتماع است.

,

جاتن ادامه داد: در این راستا فعالیت‌هایی از قبیل آموزش هنر و صنعت، سرگرمی‌های موسیقیایی و تشکیل گروه سرود، بازی‌های انگیزشی مانند Bingo، انجام ورزش‌های کششی یا نرمشی، تشکیل گروه‌های مباحثه در حوزه کتاب، فیلم، حوادث جاری و موضوعات روز، برگزاری مراسم جشن تولد، مراسم ویژه تعطیلات، گردش‌های دسته جمعی بیرون شهری و موارد مشابه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

هشت مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان وجود دارد

,

وی ابراز کرد: تعداد مراکز روزانه سالمندان در استان چهار مرکز است که دو مرکز در شهر قزوین و دو مرکز در شهرستان البرز فعال هستند که این کلیه این مراکز ویژه بانوان است و تاسیس مرکز روزانه توانبخشی سالمندان ویژه آقایان و همچنین توسعه این مراکز در همه شهرستان‌ها را در دستور کار داریم.

,

این مسئول اذعان داشت: هشت مرکز مراقبتی توانبخشی سالمندان در سطح استان وجود دارد که به صورت شبانه روزی از سالمندان مراقبت می‌کنند که پنج مرکز مختص بانوان و سه مرکز هم مختص آقایان سالمند است.

,

جاتن با بیان اینکه اکنون ۱۲هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند، اظهار کرد: شرایط استفاده از خدمات مراکز سالمندان سن ۶۰ سال و تشکیل پرونده در بهزیستی شهرستان محل اقامت است.

,

معاون امور توانبخشی بهزیستی قزوین ابراز کرد: مبلغ شهریه جهت نگهداری سالمند در مراکز شبانه روزی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که از این مبلغ ۷۷۰ هزار تومان به ازای هر سالمند به موسس مرکز پرداخت می‌شود.

,

وی در پایان گفت: در مراکز روزانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر سالمند به موسس مرکز پرداخت می‌شود و موسس موظف است طبق دستورالعمل‌های موجود خدمات رسانی کند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه