اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بیماری آنفولانزا به‌طور کامل در قزوین خنثی شد

بیماری آنفولانزا به‌طور کامل در قزوین خنثی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین در زمینه دامپزشکی نقش قابل توجهی ایفا می‌کند و بزرگترین واحدهای صنعتی گاو شیری شامل ۳۷۰واحد در استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ فاطمه خمسه در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی که ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولین مشوری و استانی در تالار خورشید برگزار شد، اظهار کرد: قزوین از جمله استان‌هایی است که در تولید محصولات پروتئینی نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند و از این رو خدمات دامپزشکی در آن دارای اهمیت است، درواقع دامپزشکی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و از برندهای روابط بین المللی به شمار می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ابراز کرد: قزوین یک درصد از خاک کشور را شامل می‌شود، اما در زمینه دام سبک و سنگین جایگاه بالایی دارد، 370واحد صنعتی گاو شیری در استان وجود دارد و سرمایه گذاران راغب به فعالیت در این استان هستند و این نشان از جایگاه و پتانسیل استان در این زمینه است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: حساسیت و هزینه برای بهداشت ضرورت دارد، اما اعتبارات دامپزشکی ناچیز است و نیازمند تقویت اعتبار و نیروی انسانی است؛ پژوهش در دامپزشکی بویژه در بخش بیماری‌های دامی دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گرفته و از صندوق توسعه ملی برای آن هزینه شود.

,

رتبه بالای قزوین در زمینه مرغ تخم‌گذار

, رتبه بالای قزوین در زمینه مرغ تخم‌گذار,

این مسئول عنوان کرد: در بخش پژوهش دامپزشکی، ساختار کنونی پاسخگوی نیازها نیست و لازم است به این حوزه توجه بیشتری شود؛ همچنین در عمل باید دوران حاکمیت دامپزشکی کاهش یافته و بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کنند و پیش از آن آموزش‌ها و اعتبارات لازم برای توانمدسازی آن‌ها فراهم شود.

,

وی ادامه داد: بیماری‌های دامی و آنفولانزا پرندگان در سال‌های گذشته در استان خنثی شد، درواقع پیشگیری و ریشه کن کردن بیماری‌های دامی از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز این بیماری در قزوین به طور کامل کنترل شده است.

,

خمسه بیان کرد: در زمینه مرغ تخم گذار فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته و استان از رتبه بالایی در این زمینه برخوردار است. 

,

وی گفت: تشکلات خصوصی استان در تنظیم بازار نقش قابل توجهی داشتند و در کنار بخش دولتی فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند و باید واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه