اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران یزد:

نرخنامه رستوران‌ها بر اساس قیمت‌ روز مواد اولیه تنظیم نمی‌شود

نرخنامه رستوران‌ها بر اساس قیمت‌ روز مواد اولیه تنظیم نمی‌شود
رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران یزد گفت: متأسفانه نرخنامه های مصوب به دلیل نوسانات اخیر در قیمت مواد اولیه بر اساس قیمت‌های‌ واقعی تنظیم‌نشده بودند و ازاین‌رو قابل‌اجرا نبوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین قهوه‌چی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص عدم ابلاغ نرخنامه به رستوران‌های سطح شهر گفت: متأسفانه نرخنامه‌های مصوب به دلیل نوسانات اخیر در قیمت مواد اولیه بر اساس قیمت‌های‌ واقعی تنظیم‌ نشده بودند و ازاین‌رو قابل‌ اجرا نبوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: سال گذشته در زمان جلسه نرخ‌گذاری، هر کیلو گوشت 56 هزار تومان بود و بر اساس آن آنالیز قیمت انجام شد اما بعدازآن‌که نرخ پیشنهادی به اتاق اصناف فرستاده شد قیمت هر کیلو گوشت به 67 هزار تومان رسید بود و وقتی‌که نرخ مصوب شد قیمت گوشت به بیش از 100 هزار تومان رسید درنتیجه با توجه به افزایش قیمتی که رخ‌داده بود نرخنامه مصوب اصلاً قابل‌اجرا نبود.

,

نرخنامه‌های مصوب قابلیت اجرا ندارند

, نرخنامه‌های مصوب قابلیت اجرا ندارند, نرخنامه‌های مصوب قابلیت اجرا ندارند,

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران و چلوکبابی‌های یزد ادامه داد: با افزایش شدید قیمت گوشت و روند صعودی بسیار از مواد اولیه اتحادیه  هفتم دی‌ماه و 21 اسفندماه به اتاق اصناف طی نامه اعلام کرد که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این نرخنامه ای که مصوب شده قابل‌اجرا نیست و درخواست تشکیل جلسه دیگری را داد اما جلسه دیگری را تشکیل ندادند و نرخنامه ای هم ابلاغ نشد.

,

قهوه‌چی اظهار داشت: پس از آن‌که جلسه‌ای دیگری برای نرخ‌گذاری مجدد تشکیل نشد؛ قبل از ایام نوروز جلسه‌ای با حضور اعضای اتحادیه برگزار شد و توافق شد که با توجه به آنالیزها و بررسی‌ها به‌طور میانگین 15 درصد به نرخ نامه قبلی اضافه شود و اعضا هم طبق این توافق عمل کردند.

,

وی تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری مسئولین صمت، اتاق اصناف و سازمان حمایت از مصرف‌کننده نرخنامه ای که در دی‌ماه سال قبل که هر کیلو گوشت 56 هزار تومان بود را تصویب کردند که نسبت به آن با ارائه دلایل منطقی اعتراض کردیم. طبق آن مصوبه قیمت هر سیخ کباب‌کوبیده 9 هزار تومان تعیین‌شده بود درحالی‌که در اردیبهشت‌ماه هزینه فقط گوشت هر سیخ کباب بیش از 10 هزار و 100 تومان می‌شد.

,

جریمه کاسبان یزدی بر اساس نرخنامه های غیرواقعی

, جریمه کاسبان یزدی بر اساس نرخنامه های غیرواقعی, جریمه کاسبان یزدی بر اساس نرخنامه های غیرواقعی,

قهوه‌چی با اشاره به جریمه رستوران‌های یزد به دلیل گران‌فروشی بر اساس نرخنامه‌های غیرواقعی گفت: اتحادیه با رعایت انصاف و آنالیز قیمت‌ها نرخنامه پیشنهادی خود را ارائه کرده است اما با آن موافق نشده است و اکنون کاسبان و رستوران‌داران را بر اساس نرخنامه‌ای که به‌هیچ‌عنوان مطابق باقیمت‌های بازار نیست جریمه می‌کنند.

,

وی بر لزوم نرخ‌گذاری واقعی تأکید کرد و اظهار داشت: اتحادیه به‌تنهایی حق هیچ‌گونه تعیین نرخی بدون مصوبه ندارد اما  رستوران‌داران یزد از وضعیت موجود و عدم نرخ‌گذاری واقعی گلایه دارند.

,

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران یزد با گلایه از اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در مورد قیمت مواد اولیه در جلسه نرخ‌گذاری گفت: طبق نرخنامه ای پیشنهادی مسئولین هر سیخ کباب‌کوبیده 10 هزار و 200 تومان قیمت‌گذاری شده است درحالی‌که در شرایط فعلی فقط هزینه مواد اولیه هر سیخ کباب 11 هزار و 300 تومان است؛ اعضای اتحادیه هم مانند سایر شهروندان باید از همین بازار باقیمت‌های بازار خرید کنند؛ هزینه‌هایی در صنف رستوران‌داری وجود دارد ک در هیچ صنف دیگری وجود ندارد و مسئولین در نرخ‌گذاری‌ها به آن هیچ توجهی ندارند.

,

بی‌مهری مسئولین نسبت به صنعت رستوران‌داری در یزد

, بی‌مهری مسئولین نسبت به صنعت رستوران‌داری در یزد, بی‌مهری مسئولین نسبت به صنعت رستوران‌داری در یزد,

قهوه‌چی بابیان این‌که رستوران‌های سطح شهر درجه‌بندی‌شده هستند، افزود: 15 درصد از رستوران‌های یزد درجه 2 و 10 درصد از آن‌ها ممتاز و بقیه نیز درجه‌یک هستند و دو رستوران نیز به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهند و همچنین استانداردها، ISO و گواهینامه‌هایی که اخذ کرده‌اند می‌توانند 10 الی 15 درصد افزایش قیمت داشته باشند.

,

وی با گلایه از برخی اظهارت خلاف واقع در خصوص اتحادیه رستوران‌داران گفت: علی‌رغم اشتغال خوب موجود در صنف رستوران‌داران و چلوکبابی‌ها در یزد اما آن‌چنان‌که باید از این صنف حمایت صورت نمی‌گیرد.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه