اخبار داغ

هر ایرانی سالانه چند عدد تخم مرغ می‌خورد؟

هر ایرانی سالانه چند عدد تخم مرغ می‌خورد؟
دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: مصرف سرانه تخم مرغ در کشور به بیش از ۲۰۰ عدد در سال رسیده است اما برنامه ریزی شده که مصرف این محصول به ۲۵۰ عدد در سال افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد طلاکش دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران در نشست روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: از سال 1388 که کار ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ در کشور آغاز شد، سرانه مصرف این محصول در کشور 160 عدد در سال بود که اکنون به بیش از 200 عدد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: برخی درباره علل افزایش مصرف تخم مرغ می‌گویند با توجه به افزایش قیمت مصرف سایر محصولات پروتئینی نظیر گوشت قرمز و مرغ مردم به سمت افزایش مصرف تخم مرغ رفته‌اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که درصد کمی از مردم قیمت تخم مرغ دغدغه مصرف آنها بوده است و در صورتی که قیمت این محصول نیز افزایش یابد به خاطر خواص تخم مرغ آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.
,
 
,
دبیر ستاد ترویج مصرف تخم مرغ  با بیان اینکه باور غلطی درباره کلسترول تخم مرغ در جامعه پزشکی کشور وجود دارد گفت: بر اساس رایزنی‌هاییکه با جامعه پزشکی در حال انجام است امیدواریم این تصور نادرست برداشته شود.
,
 
,
طلاکش تصریح کرد: 24 میلیون از جمعیت کشور زیر 18 سال سن دارند که باید برای آنها پروتئینی باکیفیت و ارزان تامین کرد که تخم مرغ بهترین پیشنهاد است.
,
 
,
وی ادامه داد: سرانه تخم مرغ در ژاپن 350 عدد در روز است و اکنون دنبال جا انداختن مصرف روزانه دو عدد تخم مرغ در روز هستند؛ این سرانه مصرف و تشویق به استفاده از تخم مرغ در حالی در ژاپن وجود دارد که دلیلی اصلی مرگ و میر در این کشور سکته قلبی است و در صورتی که تخم مرغ کلسترول بالایی داشت مصرف آن توصیه نمی‌شد.
,
 
,
دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در برخی از کشورهای آفریقایی حدود 30 عدد و در هندوستان 66 عدد در سال است. فائو کشورهای آفریقایی را ملزم کرده است که برای رفع گرسنگی از تخم‌مرغ بهره گیرند.
,
 
,
طلاکش افزود: به دنبال آن هستیم که مصرف سرانه تخم مرغ را به 250 عدد در سال برسانیم که ظرفیت تولید آن نیز در کشور وجود دارد و نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نیست.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه