اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

جنجالی ترین وزیر این روزهای دولت روحانی کیست؟/ از ماجرای نطق نماینده اصلاح طلب تا پشت پرده استعفای مدیر عامل رایتل؛ وزیر جوان هر روز خبرسازتر از دیروز

جنجالی ترین وزیر این روزهای دولت روحانی کیست؟/ از ماجرای نطق نماینده اصلاح طلب تا پشت پرده استعفای مدیر عامل رایتل؛ وزیر جوان هر روز خبرسازتر از دیروز
وزیر جوان روحانی اخیرا بسیار خبرساز شده است و دایره اخبار مربوط به وی از ماجرای لپ تاپ ها و سفر پرهزینه گرفته تا حواشی استعفای مدیرعامل رایتل گسترده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک از پرحاشیه ترین وزیران دولت دوازدهم «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات است. وی که جوانترین عضو کابینه دولت هم به شمار می رود، فعالیت چشمگیری در شبکه های اجتماعی دارد. همین موضوع هم باعث جنجالی تر شدن آقای وزیر در عین ارتباطات بیشتری که توانسته با بدنه اجتماعی مردم برقرار کند، شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در چند روز اخیرا اما به طور چشمگیری اخباری قابل تامل از وزیر ارتباطات در رسانه‎ها منتشر شده است.
,
 
,
در ادامه به برخی از این حواشی پررنگ تر از متن می پردازیم.
,
 
,
نطق نماینده اصلاح طلب درباره فعالیت های آذری جهرمی 
, نطق نماینده اصلاح طلب درباره فعالیت های آذری جهرمی , , نطق نماینده اصلاح طلب درباره فعالیت های آذری جهرمی ,
 
,
«حمیده زرآبادی»، نماینده قزوین، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات آذری جهرمی در مورد ارزش افزوده گفت: «آقای وزیر دغدغه شما حق الناس نیست، دغدغه شما تغییر بازیگران اصلی اقتصاد دیجیتال و نشاندن مهره‌های خودتان و تیمتان بر سر چاه‌های درآمدی جدید فضای مجازی است.»
,
 
,
وی افزود:«راستی آقای جهرمی! گویا از چند روز پیش خبر نطق امروز را داشتید و تمام تلاش خود را کردید که این اتفاق رخ ندهد؛ مگر هنوز به مکالمات تلفنی دسترسی دارید؟!»
, وی افزود:«راستی آقای جهرمی! گویا از چند روز پیش خبر نطق امروز را داشتید و تمام تلاش خود را کردید که این اتفاق رخ ندهد؛ مگر هنوز به مکالمات تلفنی دسترسی دارید؟!», وی افزود:«راستی آقای جهرمی! گویا از چند روز پیش خبر نطق امروز را داشتید و تمام تلاش خود را کردید که این اتفاق رخ ندهد؛ مگر هنوز به مکالمات تلفنی دسترسی دارید؟!»,
 
,
نماینده قزوین بیان داشت: چرا باید به محض انتقاد اصولی از حضرتعالی، افرادی با نقاب‌های رنگارنگ در فضای سایبری گسیل شوند تا هر صدا و نقدی را با توهین و تهمت و افترا خفه کنند؟ چرا باید آنکه سال‌ها صادقانه در عرصه رسانه کار می‌کند با هزاران مشکل مالی معیشتی روبه‌رو باشد و آن دیگری هر ماه با امکانات و خدمات و کارت‌های هدیه، مزد بی اخلاقی‌های خود را از جیب بیت المال بگیرد؟
,
 
,
سخنان زرآبادی مفصل است و در این مطلب نمی گنجد و برخی از اصحاب رسانه از نهادهای مربوطه خواستند که درباره این سخنان تحقیق و تفحص در وزارت ارتباطات صورت گیرد. 
,
 
,
ماجرای ارزش افزوده و هشدار نمایندگان مجلس به آذری جهرمی
, ماجرای ارزش افزوده و هشدار نمایندگان مجلس به آذری جهرمی, ماجرای ارزش افزوده و هشدار نمایندگان مجلس به آذری جهرمی, ,
 
,
نمایندگان مجلس نسبت به طرح‌های غیرکارشناسی و تبلیغاتی وزیر ارتباطات واکنش نشان دادند.
,
 
,
نمایندگان مجلس با هشدار به آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اظهارنظرها و تصمیمات خلق‌الساعه وی در رابطه صنایع نوپا در اقتصاد دیجیتال همچون صنعت خدمات ارزش‌افزوده و تولید محتوای اپراتوری، خواستار تغییر رویکرد این وزیر جوان کابینه نسبت به صنایع مذکور هستند؛ چراکه به‌یقین راه مقابله با برخی تخلفات که در صنایع دیگر هم وجود دارد، تعطیلی، حذف یا قلع‌وقمع نیست.
,
 
,
نمایندگان همچنین بر ضرورت حمایت جدی قوای مجریه و مقننه از فعالان تحصیل‌کرده در حوزه صنایع دیجیتال، استارتاپ‌ها و سرویس‌های ارزش افزوده اپراتوری تاکید می‌کنند.
,
 
,
تازه‌ترین موج‌آفرینی وزیر «موج ساز»، در اواخر شهریور به صورت رسمی کلید خورد.  در ۲۶ شهریور، آذری جهرمی، با یک توئیت، با هشتگ «پایان وس»، به نوعی اعلام جنگ با کلیت «سرویس‌های ارزش افزوده» داد. او مدعی شد که برای دفاع از «حق الناس» هیچ «خط قرمزی» ندارد.
,
 
,
چندی پیش جهرمی همچنین در توییتی با هشتگ پایان VAS به تقلب‌ها و کلاهبردار‌ی‌هایی که از این طریق صورت می‌گیر اشاره کرده و نوشت: «دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در این مورد هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود.»
, چندی پیش جهرمی همچنین در توییتی با هشتگ پایان VAS به تقلب‌ها و کلاهبردار‌ی‌هایی که از این طریق صورت می‌گیر اشاره کرده و نوشت: «دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در این مورد هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود.», چندی پیش جهرمی همچنین در توییتی با هشتگ پایان VAS به تقلب‌ها و کلاهبردار‌ی‌هایی که از این طریق صورت می‌گیر اشاره کرده و نوشت: «دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در این مورد هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود.»,
 
,
روز ۱۴ مهرماه نیز او در پاسخ به سوال پیوست درمورد سرنوشت شرکت‌هایی که خدمات ارزش افزوده ارائه می‌دهند، اعلام کرد که لیست شرکت‌های خدمات ارزش افزوده خاطی به زودی منتشر می‌شود.
,
 
,
اما اخباری منتشر شده است که نشان می دهد برخی از اطرافیان جهرمی خود در حوزه ارزش افزوده فعالیت می کنند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، باید به این سوال به صورت جدی پاسخ دهد که چگونه در نقش شوالیه‌ی مبارزه با «سرویس‌های ارزش افزوده» فرو رفته، در حالی که مسوول کسب و کارهای ارزش افزوده در یکی از شرکت‌های نزدیک به وزارتخانه متبوع ایشان، با حکم جناب وزیر هم دستیار ایشان است و هم عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت؟ (جالب این‌جاست که سجاد بنابی در توئیتی، مطرح‌کنندگان این واقعیت را دروغگو خوانده است)
,
 
,
پشت پرده استعفای مینا مهرنوش، مدیرعامل رایتل
, پشت پرده استعفای مینا مهرنوش، مدیرعامل رایتل, پشت پرده استعفای مینا مهرنوش، مدیرعامل رایتل, ,
 
,
یک ماه بعد از انتخاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعاملی اپراتور سوم تلفن همراه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد این انتصاب فاقد وجاهت قانونی است.
,
 
,
بعد ازمدتی خبر استعفای مینا مهرنوش در رسانه ها منتشر شد. وی در باره چرایی این استفعا فشارهای وارده از سوی وزارت ارتباطات را علت این استعفا عنوان کرد.
,
 
,
به نظر او متاسفانه برخی دراین زمینه نگاه جنسیتی دارند و در عمل تاب تحمل مدیریت یک زن در راس اپراتور کشوری را ندارند و در این مدت تمام تلاش خود را برای تضعیف من به کار بستند تا از انتصاب و ادامه کار من جلوگیری کنند.
,
 
,
مهرنوش گفت: من در تاریخ 2 شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام اما سازمان تنظیم با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ 24 شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستورموقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است، این مصوبه بهانه بیش نبود تا آنها با هدف اصلی خود سرپوش بگذارند ،آقای وزیر ادعا می کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالیکه خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند سابقه تخصصی به غیر از عضو هیات مدیره رایتل ندارند.
, مهرنوش گفت: من در تاریخ 2 شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام اما سازمان تنظیم با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ 24 شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستورموقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است، این مصوبه بهانه بیش نبود تا آنها با هدف اصلی خود سرپوش بگذارند ،آقای وزیر ادعا می کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالیکه خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند سابقه تخصصی به غیر از عضو هیات مدیره رایتل ندارند., مهرنوش گفت: من در تاریخ 2 شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام اما سازمان تنظیم با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ 24 شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستورموقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است، این مصوبه بهانه بیش نبود تا آنها با هدف اصلی خود سرپوش بگذارند ،آقای وزیر ادعا می کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالیکه خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند سابقه تخصصی به غیر از عضو هیات مدیره رایتل ندارند.,
 
,
به عقیده مهرنوش؛ کسی راجع به تخصص صحبت می کند که با لیسانس غیر مرتبط به عنوان وزیر نشسته است و از دکتری اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برای مدیریت یک اپراتور ایرادی می گیرد.
,
 
,
سفر ۱۰۷ میلیون تومانی آذری جهرمی
, سفر ۱۰۷ میلیون تومانی آذری جهرمی, سفر ۱۰۷ میلیون تومانی آذری جهرمی,
 
,
سند هزینه‌کرد ۱۰۷ میلیون تومانی مدیرعامل همراه اول برای هواپیمای اختصاصی آذری جهرمی در سفر به بیرجند منتشر شد.
,
 
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا در هفتم مهرماه سند سفر آذری جهرمی به بیرجند با هواپیمای اختصاصی و با هزینه همراه اول را منتشر کرد.
,
 
,
, ,
 
,
براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار برای سفر «آذری جهرمی» در بمن ماه ۹۶ به بیرجند هواپیمای اختصاصی اجاره کرده است.
,
 
,
وی برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخت مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان از بودجه همراه اول را صادر کرده است.
, وی برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخت مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان از بودجه همراه اول را صادر کرده است., وی برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخت مبلغ ۱۰۷ میلیون تومان از بودجه همراه اول را صادر کرده است.,
 
,
ماجرای اهدای 200 لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری!
, ماجرای اهدای 200 لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری!, ماجرای اهدای 200 لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری!, ,
 
,
پس از انتشار خبر «اهدای ۲۰۰ لپ تاپ از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاد ریاست جمهوری»، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای امر این موضوع را به یاد نیاورد ولی پس از انتشار مستندات به توضیحاتی درباره آن پرداخت.
,
 
,
بر مبنای مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته بود، این خرید با توجیه صرفه‌جویی در کاغذ و چاپ و «رویکرد سبز در توسعه پایدار» انجام شد که با پیگیری و دستور سریع حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از تجهیزات از یک شرکت خصوصی خریداری و بخش دیگر نیز به صورت نقدی از بازار تهیه شده بود.
, بر مبنای مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته بود، این خرید با توجیه صرفه‌جویی در کاغذ و چاپ و «رویکرد سبز در توسعه پایدار» انجام شد که با پیگیری و دستور سریع حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از تجهیزات از یک شرکت خصوصی خریداری و بخش دیگر نیز به صورت نقدی از بازار تهیه شده بود., بر مبنای مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفته بود، این خرید با توجیه صرفه‌جویی در کاغذ و چاپ و «رویکرد سبز در توسعه پایدار» انجام شد که با پیگیری و دستور سریع حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از تجهیزات از یک شرکت خصوصی خریداری و بخش دیگر نیز به صورت نقدی از بازار تهیه شده بود.,
 
,
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اهدای لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری گفته بود که این موضوع را به یاد نمی آورد. اما به محض انتشار این اظهارات، متن نامه و فاکتور خرید تجهیزات برای نهاد ریاست جمهوری در معرض دید مردم قرار گرفت و موجب شد تا آذری جهرمی درباره این موضوع، توضیحاتی ارائه کرد.
,
 
,
حالا آذری جهرمی به عنوان وزیری که خود را داعیه دار و دغدغه مند "حق الناس" در فضای مجازی می داند این روزها با حاشیه های پی در پی در پیشگاه افکار عمومی قرار گرفته و واکنش وی به تمام این ماجراها سکوت و بهره گیری از گذر زمان است.
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه