اخبار داغ

حال و هوای مرز خسروی؛ ۹ روز مانده به اربعین

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز خسروی/ ترافیک هوایی و زمینی در مرزهای غربی/ آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار به عراق

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز خسروی/ ترافیک هوایی و زمینی در مرزهای غربی/ آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار به عراق
با نزدیک شدن به ایام اربعین مرز خسروی پذیرای خیل عاشقان و دوست‌داران اهل بیت است که از نقاط مختلف خود را به این مرز رسانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز این روزها زائران اربعین حال و هوایی دیگر به مرز خسروی داده اند، مسیرهای منتهی به این مرز پرتردد است و صف گیت ها برای خروج از کشور شلوغ؛ زائرسراها میزبان خیل مشتاقان زیارت اربعین و موکب ها پذیرای زوار؛ هر کسی برای خدمت از دیگری پیشی می گیرد و زائرانی که از خدمات ارائه شده راضی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

طبق اعلام استاندار کرمانشاه طی روز گذشته ۱۰ هزار زائر از مرز خسروی خارج شدند.

,

با افزایش تردد زوار از این مرز و در پی توافق صورت گرفته با طرف عراقی، تمام زائرین اباعبدالله(ع) توسط اتوبوس‌های عراق و در صورت نیاز اتوبوس‌های ایرانی منتقل خواهند شد.

,

حسینیه سیدالشهدا(ع) چند کیلومتر مانده به مرز خسروی با همت سپاه برپا شده و با وجودی که تمام امکانات در این مکان برای استقرار ۵۰۰۰ زائر به کار گرفته شده است، شب گذشته با استقبال زوار مواجه و ظرفیت آن تکمیل شد که با تمهیدات اندیشیده شده زوار در فضای محیطی این حسینیه اسکان یافتند.

,

همچنین روز گذشته با حضور قائم مقام صدا و سیما قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی به منظور پوشش مناسب رادیویی و تلویزیونی مراسم اربعین حسینی و نیز مخابره اخبار مربوط به این اجتماع بزرگ افتتاح شد.

,

جلسات مختلفی در این پایانه مرزی با حضور مسئولان مختلف کشوری به منظور بررسی روند خدمات رسانی به زوار برگزار می شود و بازدیدهای میدانی همچنان ادامه دارد.

,

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز خسروی

, افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز خسروی,

قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی چهارشنبه با حضور قائم مقام سازمان صدا و سیما، استاندار کرمانشاه و جمعی دیگر از مسئولان استانی در مرز خسروی افتتاح شد.

,

برای راه اندازی قرارگاه اربعین در مرز خسروی ۸۰۰ ملیون تومان هزینه شده است.

,

, ,

برپایی ۱۳۷ پایگاه هلال احمر در مسیر تردد زوار در ۳ استان مرزی

, برپایی ۱۳۷ پایگاه هلال احمر در مسیر تردد زوار در ۳ استان مرزی,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح قرارگاه رسانه ای اربعین در مرز خسروی اظهار داشت: : بر اساس آنچه وظایف جمعیت هلال احمر بوده برنامه‌ریزی‌های مفصلی از قبل انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: از دوازدهم مهرماه تا اول آبان نیروهای جمعیت هلال احمر مشغول ارائه خدمات به زوار هستند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۳۷ پایگاه در سه استان مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین برپا شده است.

,

پیوندی گفت: همچنین نیروهای هلال احمر از مناطق دور دست کشور به نقاط مرزی اعزام شده اند تا تردد زوار بدون هیچگونه مشکلی انجام شود.

,

این مسئول افزود: چهار فروند هلیکوپتر در مناطق چهارگانه و ۲۰۰ لجستیک آمبولانس و ترابری و مخابرات به همراه نیروهای نجاتگر و امدادگر مشغول ارائه خدمات به زوار هستند.

,

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین در داخل کشور عراق ۴۰ درصد توان تجهیزاتی خود را افزایش داده‌ایم به این امید که زوار از برکات این سفر معنوی بهره بیشتری ببرند.

,

, ,

خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان کرمانشاه به زوار اربعین

, خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان کرمانشاه به زوار اربعین,

فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان در بحث خدمت‌رسانی به زوار اظهار داشت: موکب سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در قصرشیرین از حدود سه تا چهار هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

,

وی افزود: در این مدت کارهای مهیا کردن موکب انجام شده ولی پذیرش زوار طی دو روز گذشته با باز شدن مرز خسروی صورت گرفت و در این مدت شاهد افزایش مراجعه زوار به این موکب بودیم.

,

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: روز یکشنبه مراجعاتی به صورت انفرادی به موکب داشتیم که پذیرایی و اسکان شدند و روز دوشنبه نیز موکب با استقبال زوار روبرو شد و در دوشنبه شب حدود ۸۰۰ زائر از استانهای زنجان و قم را در این موکب اسکان دادیم.

,

, ,

این مسئول بیان داشت: همچنین جدای از بحث اسکان زوار در قسمت پشتیبانی نیز با کمک برادران شام و صبحانه برای زوار آماده و ارائه می‌شود و زوار بعد از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه راهی مرز خسروی می‌شوند.

,

آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار به عراق /امکان بازگشت از خسروی وجود دارد

, آمادگی اتوبوس‌های ایرانی برای انتقال زوار به عراق /امکان بازگشت از خسروی وجود دارد,

جعفر همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به تردد زوار از مرز خسروی اظهار داشت: در پی توافق با طرف عراقی، تمام زائرین اباعبدالله(ع) توسط اتوبوس‌های عراق و در صورت نیاز اتوبوس‌های ایرانی به جدید الشط در نزدیکی بغداد منتقل خواهند شد.

,

وی افزود: آنجا پارکینگ بزرگی وجود دارد و خودروهای آماده انتقال زائرین به کربلا و نجف هستند.

,

  رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی عنوان کرد: همچنین در مسیر برگشت گاراژهایی در نجف و کربلا دایر است که زائرین را به جدیدالشط رسانده و سپس توسط اتوبوس به خسروی باز می گرداند.

,

امکان برقراری ۱۲ پرواز رفت و برگشت کرمانشاه به نجف وجود دارد

, امکان برقراری ۱۲ پرواز رفت و برگشت کرمانشاه به نجف وجود دارد,

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین پروازهای فوق العاده کرمانشاه-نجف و بالعکس از امروز هفدهم مهر تا چهارم آبان ماه برقرار شده است.

,

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه در صورت تقاضا روزانه ۱۲ پرواز رفت و برگشت را توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر نجف برقرار می کند.

,

این مسئول با بیان اینکه ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه روز گذشته نخستین پرواز کرمانشاه- نجف انجام می شود، افزود: امروز چهار برنامه پروازی از فرودگاه اشرفی به نجف برنامه ریزی شده و از فردا مورخ هجدهم مهر در صورت تقاضا، امکان انجام ۶ پرواز مستقیم از کرمانشاه به نجف وجود دارد.

,

, ,

تردد بیش از ۷۰۲ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

, تردد بیش از ۷۰۲ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی کرمانشاه,

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در روز گذشته ۷۰۲ هزار و ۷۵۳ دستگاه وسیله نقلیه در سطح محورهای مواصلاتی استان تردد داشته است.

,

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: این ترددها شامل ۱۲۱ هزار و ۳۲۶ دستگاه ماشین سنگین و ۵۸۱ هزار و ۶۲۷  دستگاه ماشین سبک بوده است.

,

این مسئول با بیان اینکه پر تردد ترین مسیر  روز گذشته کرمانشاه-بیستون  و کم تردد ترین مسیر را گیلانغرب- سرپل ذهاب است، بیان داشت: طی روز گذشته در محور قصرشیرین-خسروی ۱۷ هزار و ۹۵۴ دستگاه خودرو تردد داشته است.

,

, ,

انجام۱۵۰۰ بازرسی از خدمات ارائه شده در مسیر زائران اربعین حسینی

, انجام۱۵۰۰ بازرسی از خدمات ارائه شده در مسیر زائران اربعین حسینی,

به گزارش، شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، محمودرضا نیازی از انجام ۱۵۰۰ مورد بازرسی و ۲۰۰ مورد نمونه برداری از اقلام و خدمات مشمول استاندارد اجباری در در شهرستان‌های مسیر زائرین اربعین  خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش حجم تردد، باطبع عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی، و همچنین استفاده از جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی CNG خودروهای گازسوز در این ایام افزایش چشمگیری خواهد داشت.

,

این مسئول بیان داشت: در این راستا ۱۵۰۰ مورد بازرسی از محل‌های عرضه محصولات مشمول استاندارد اجباری به منظور جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد و ۲۰۰ مورد نمونه برداری از محصولات خوراکی و آشامیدنی عرضه شده در مراکز صنفی استان موثر بر سلامت و ایمنی زوار با تاکید در شهرستان‌های مسیر زوار در حال انجام است.

,

۴۰ گیت در مرز خسروی برای تردد زائران فعال است

, ۴۰ گیت در مرز خسروی برای تردد زائران فعال است,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پس از بازگشایی مجدد مرز خسروی به روی زائران، در حال حاضر ۴۰ گیت برای تردد آنها فعال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: این آمادگی وجود دارد که تعداد گیت های فعال برای تردد زائران چه آنهایی را که قصد تشرف دارند و چه آنهایی که در حال بازگشت هستند را به عدد ۵۸ برسانیم.

,

سردار جاویدان تصریح کرد: خوشبختانه زائران اربعین هم اکنون بدون هیچ مشکلی و با کمترین معطلی از طریق مرز خسروی راهی عتبات عالیات می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه