اخبار داغ

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

اربعین حسینی یک قرارگاه اتحاد بین‌المللی است/ اربعین در روزگار خلأ معنویت، جاذب جوانان شده است

اربعین حسینی یک قرارگاه اتحاد بین‌المللی است/ اربعین در روزگار خلأ معنویت، جاذب جوانان شده است
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی از کشورهای مختلف در پیاده‌روی اربعین گفت: اربعین حسینی به‌عنوان یک قرارگاه اتحاد بین‌المللی درآمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی و کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص پیاده روی اربعین حسینی گفت: امیدواریم در عصر فعلی که اربعین حسینی به عنوان یک قرارگاه اتحاد بین المللی درآمده و با شعار«الحسین یجمعنا» امسال برنامه پیاده روی به فضل الهی با برکت انجام می شود دارای نتایج ارزشمند معنوی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  دیار آفتاب,

وی افزود: امروز نگاه جهانیان به موضوع اربعین چه از دیدگاه جهان اسلام و تشییع و چه از دیدگاه جهان غیر اسلامی در نقطه اوج تمرکز جایگاه بشری قرار دارد.

,

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خود این رویداد نیازمند تحلیل بزرگی است گفت: چه می شود پس از گذشت این همه سال هنوز جاذبه عشق حسینی وجود دارد و امروز به حد اعلی رسیده که هیچ نمونه بشری در روی زمین به این اندازه جاذبه اجتماع ندارد.

,

وی ادامه داد: اگر مسائل دولتی و حاکمیتی و حتی مسائل اجتماعی دنیا را بسنجیم به شکل عادی چنین جامعیتی را مشاهده نمی کنیم.

,

قربانپور با اشاره به تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن حماسه اربعین حسینی بیان داشت: در مقابل همه همت جهان کفر و جریان اسلام ستیزی امروزه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که موضوع اربعین در یک حالت سکون یا به تعبیری فراموشی مطبوعاتی و رسانه ای قرار گیرد و از آن حرفی زده نشود.

,

وی در این خصوص ادامه داد: امروز دنیای استکباری می خواهد موضوعاتی بتراشد که آن را در مقابل اربعین علم کنند و به اوج ببرند کما اینکه در طی چند روز اخیر این نا آرامی های عراق را شاهد بودیم و در این تحرکات همه رسانه ها را پای کار آوردند ولی توطئه دشمنان شکست خورد.

,

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امروز دشمن در مواجه با حماسه بی نظیر اربعین ناتوان مانده افزود: لذا به دنبال ایجاد نقطه مقابل است در حالی که باز طبق مباحث اعتقادی و طبق نص صریح آیات قرآن اینها مثل خاموش کردن آتش یا نور خدا با پف دهان است و قطعا به نتیجه ای نخواهند رسید.

,

وی اظهار داشت: دشمن می داند با این تحرکات نمی تواند این حماسه را کم رنگ نشان دهد و قطعا ثمرات این حرکت آثار و برکات بسیار چشمگیرتری از گذشته خواهد داشت و با این توضیحات ما در قبال اربعین رسالت بزرگی را در پیش داریم و باید بتوانیم به نحو احسن ادای وظیفه کنیم.

,

قربانپور امروز را عصر گرایش نسل جوان به معنویت دانست و افزود: در شرایطی که امروز خلأ معنویت در جهان و بشریت  زیاد شده است افراد با هر ندای تازه ای به سمت آن گرایش پیدا می کنند. اربعین یک نمونه از این واقعیت است که جوانان زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از علل گرایش افراد عالم به عرفان های کاذب همین خلأ معنوی است گفت: به دلیل اینکه در جای دیگر حقانیت وجود ندارد جاذبه های معنوی کاذب جمعیت جمع می کند در حالی که بهترین و عالی ترین جاذبه معنوی گرایش و حب به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

,

کارشناس مذهبی در این خصوص تصریح کرد: یعنی در واقع آن خلأ معنوی را کامل اهل بیت می پوشانند چراکه دقیقا با نورانیت الهی مرتبط هستند و این از حقایق امروز جامعه است که قرآن کریم می فرماید قرار است حجت خدا مایه آرامش و برکت زمین باشد و اگر حجت خدا نباشد زمین اهل خود را فرو می برد.

,

وی با بیان اینکه امروز نمونه های عینی استقرار حجت خدا بر زمین را در حاکمیت جمهوری اسلامی می بینیم که در جریان اربعین حسینی نمود پیدا کرده گفت: به دلیل اینکه این جایگاه حقیقی است باید تلاش کرد که مباحث معنوی اولویت اول سفر پیاده برای اربعین حسینی باشد

,

قربانپور در پایان خاطر نشان کرد: البته موکب ها و گروه های خدمات رسان برای انواع کارهای خدماتی آماده هستند و این کارهای رفاهی برای بستر سازی انجام می شود ولی هدف اول رسیدن به آن جایگاه معنوی است.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه