اخبار داغ

از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری؛

۱۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی خراسان شمالی اختصاص یافت

۱۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی خراسان شمالی اختصاص یافت
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: از محل ردیف های اعتباری مصوب از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تا به کنون هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی در استان اختصاص یافته که هزار و 115 میلیارد تومان آن فقط از محل ردیف اعتبارات سفر رهبری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد زارعی، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با گرامی داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در 19 مهر ماه سال 91 اظهار کرد: در سفر ایشان به استان مصوب شد هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی و دو هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اعطای تسهیلات بانکی در حمایت از تولید اختصاص داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

زارعی گفت: در این سفر مصوب شد تا از محل اعتبارات عمرانی مصوب، هزار و 635 پروژه عمرانی در استان اجرایی شوند که با پیگیری انجام شده این تعداد پروژه به تعداد هزار و 700 پروژه افزایش یافت.

,

وی افزود: بیشترین پروژه های مصوب از این سفر برای فصول کشاورزی، آموزشی، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی بوده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: از مجموع هزار و 700 پروژه عمرانی مصوب در این سفر، بیش از 800 پروژه ماهیت روستایی داشته اند.

,

زارعی در ادامه درباره منابع ردیف های اعتباری که هزار و 700 میلیارد تومان اعتبارات برای اجرای پروژه های عمرانی در استان مصوب شده بود نیز تشریح کرد: در این سفر تعهد شد که از ردیف سفر رهبری 507 میلیارد تومان بابت اجرای پروژه عمرانی مصوب در استان اختصاص داده شود که به علت افزایش قیمت های متاثر از تورم، به خراسان شمالی هزار و 115 میلیارد تومان اعتبار عمرانی ( دو و نیم برابر بیشتر از تعهد) اختصاص داده شود.

,

وی گفت: در این سفر از ردیف اعتبارات دفتر رهبری مصوب شده بود که 29 میلیارد تومان برای اجرای پروژه عمرانی اختصاص داده شود که این تعهد به طور کامل اختصاص یافته است.

,

وی بیان کرد: در این سفر از ردیف اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام مصوب شده بود که 50 میلیارد تومان اختصاص داده شود که این تعهد به طور کامل اختصاص یافته است.

,

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: در این سفر از ردیف اعتبارات استانی مصوب شده بود که 147 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود که تا به کنون 23 میلیارد تومان اختصاص یافته و هنوز بیش از 124 میلیارد تومان دیگر از این تعهد اختصاص نیافته است.

,

وی خاطر نشان کرد: در این سفر از ردیف اعتبارات ملی ( وزارتخانه) و منابع داخلی مصوب شده بود که 791 میلیارد تومان اختصاص داده شود که تا به کنون بیش از 553 میلیارد تومان آن اختصاص یافته و هنوز بیش از 237 میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

,

وی همچنین گفت: در این سفر از ردیف اعتبارات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مصوب شده بود که بیش از 203 میلیارد تومان به اجرای پروژه های عمرانی استان اختصاص داده شود که تا به کنون بیش از 47 میلیارد تومان آن اختصاص یافته و هنوز بیش از 156 میلیارد تومان دیگر پرداخت نشده است.

,

زارعی تصریح کرد: تعهد اختصاص اعتبارات از ردیف های دفتر رهبری و ستاد اجرایی فرمان امام به طور کامل به استان پرداخت شده که البته از ردیف سفر مقام معظم رهبری نیز تا دو و نیم برابر بیشتر از تعهد  به استان پرداخت شده است، با این وجود، با گذشت هفت سال از این سفر هنوز بیش از 518 میلیارد تومان اعتبار عمرانی از ردیف های استانی، ملی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری استان پرداخت شده اند.

,

وی در بخش یگری از سخن خود اظهار کرد: در مجموع هزار و 800 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی که از این سفر به استان اعطا شده است تا به کنون پروژه هایی از جمله احداث بیمارستان های 285 تختخوابی امام حسن در بجنورد و 218 تختخوابی آیت الله رفسنجانی در شیروان، تعمیرات و تکمیل تجهیزات مرکز درمانی بنت الهدی در بجنورد، تکمیل بیمارستان سپاه پاسداران استان، کمک به تکمیل آبرسانی شهر بجنورد، کمک به بهره برداری از سدهای گلول، سومبار و چندیر انجام شده اند.

,

وی همچنین احداث پست برق 400 کیلو وات بجنورد، برق رسانی به روستاهای سطح استان، کمک به ساخت راه های روستایی، کمک به تکمیل طرح های هادی روستایی و کمک به تکمیل مجتمع های آبرسانی را از دیگر پروژه های بهره برداری رسیده در استان از محل اعتبارات عمرانی اختصاص یافته در این سفر برشمرد.

,

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: برای تکمیل پروژه های در دست اجرا از محل اعتبارات عمرانی اختصاص یافته از این سفر که برخی تا 91 درصد و برخی دیگر تا 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارند هنوز به دریافت 518 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه