اخبار داغ

با زائران اربعین-8/

ورود 2 میلیون زائر ایرانی به عراق/ مسئولان ایرانی برای حل مشکلات، عازم عراق شدند/ بازگشت برخی زائران به خاطر نرخ بالای کرایه‌ها

ورود 2 میلیون زائر ایرانی به عراق/ مسئولان ایرانی برای حل مشکلات، عازم عراق شدند/ بازگشت برخی زائران به خاطر نرخ بالای کرایه‌ها
کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به جمعیت زائران سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه حمل و نقل در کشور عراق شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امسال برای نخستین‌باز زائران اربعین برای تشرف به عراق نیازی به اخذ روادید ندارند و تنها با همراه داشتن گذرنامه و دریافت بیمه‌نامه معتبر و تعیین مرز خروجی و ارائه آن در مبادی خروجی می‌توانند وارد عراق شوند. همین موضوع سبب شد که از ماه‌ها پیش شرایط برای افزایش میزان زائران اربعین مهیا شود و براساس پیش بینی مسؤولان ایرانی احتمال افزایش زائران نسبت به اربعین سال گذشته به میزان 3 برابر وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرها از مرز حاکی از آن است که مرزهای مهران و شلمچه در ساعاتی از روز به طور موقت بسته و دوباره بازگشایی شدند. ازدحام حمعیت در مرز ها بی سابقه است و مسئولان ایرانی اعلام کردند که این مسدود شدن مرز ها به خاطر نبود امکانات در عراق بوده است.

,

اما با توجه به مشکلاتی که زائران در بحث تردد در کشور عراق داشتند،مسئولان به دنبال هماهنگی برای ورود ۲۵۰ اتوبوس به مرزهای خوزستان و کمک به حمل و نقل زائران بودند.

,

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند نیز در این باره می‌گوید: برخی از مسؤولان ایرانی هم اکنون به عراق رفته‌اند تا با مسؤولان عراقی درباره وضعیت حمل و نقل مذاکراتی داشته باشند.

,

بنا بر گفته یکی از زائران اربعین، میزان زائران ایرانی افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته و همین مسئله سبب شده که سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عراق پاسخگوی نیاز نباشد و به همین دلیل برخی از رانندگان نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند.

,

برخی از زائران که در کمال تعجب بعد از ساعاتی خروج از مرز به داخل کشور بازگشته اند از کرایه ها گلایه کرده و می گویند: در همان پایانه مرزی عراق ماندیم چرا که چند راننده تاکسی به ازای هر نفر از زائران 600 تا 700 هزار تومان کرایه می‌خواستند و همین موضوع سبب شده که ما بدون اینکه به کربلا یا نجف رسیده باشیم، به کشور خودمان بازگردیم.

,

با توجه به افزایش چشمگیر زائران پیش بینی میشد که تعداد وسایل حمل و نقل نیز نیازمند افزایش است اما متاسفانه همچنان شاهد بروز مشکلاتی برای تردد زوار هستیم و در روزهای آینده نیز با ورود تعداد بیشتری از زائران به عراق این مشکلات بیشتر می شود.

,

اما آمادگی ها در کربلا برای استقبال از زوار در کربلا به بالاترین میزان رسیده است؛ در همین راستا میر مسعود حسینیان سرکنسول ایرانیان در کربلا با اشاره به اینکه ۳۰۰ موکب در کربلا برای پذیرایی از زائران اربعین راه‌اندازی شده است، اعلام کرد: در چند روز گذشته مواکب آمادگی کامل را برای پذیرایی زائران ایرانی نداشتند.

,

حسینیان بابیان اینکه زیرساخت‌های عراق توانایی لازم برای پذیرایی از خیل جمعیت زائران را ندارد و افزایش امکانات نمی‌تواند مشکلات موجود را به‌طور کامل رفع کند، اظهار داشت: یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر ایرانی در کربلا حضور دارند.

,

وی بابیان اینکه زیارت اربعین محدود به‌روز اربعین نیست، افزود: درمجموع دو میلیون نفر از ایران در این مدت وارد کشور عراق شدند که در سفرهای بازگشت پیش‌بینی می‌شود حجم کثیری از زائران به مرزها رجوع کنند که این امر نیازمند تمهیدات ویژه‌ای است که از وقوع بحران جلوگیری شود.

,

حالا با آغاز سفرهای عتبات و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، تعداد زائران مراجعه کننده به مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت عراق افزایش چشمگیری یافته و همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی در کشور عراق شود.

,

اگرچه پیگیری ها برای آسان شدن تردد زوار و همچنین افزایش تعداد اتوبوس ها برای حمل و نقل زوار ادامه دارد اما به توصیه مسئولان زائران پول کافی برای حمل و نقل با خود داشته باشند؛ در همین راستا حسینیان بابیان اینکه رانندگان عراقی کرایه‌ها را افزایش دادند، یادآور شد: زائران به‌اندازه کافی پول نقد به همراه داشته باشند تا در عراق با مشکل کمبود نقدینگی مواجه نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه