اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند:

مردم در انتخابات آینده سیلی سختی به مسئولان غافل خواهند زد/ جنگ با دشمن جنگ فرهنگی است

مردم در انتخابات آینده سیلی سختی به مسئولان غافل خواهند زد/ جنگ با دشمن جنگ فرهنگی است
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که برجام سراسر ضرر برای ما بود، گفت: هنوز تعدادی از مسئولان خواب هستند چراکه دیپلماسی التماسی برای ما کارساز نیست و این مردم در انتخابات آینده سیلی سختی به این مسئولان خواهند زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند، ضمن دعوت به رعایت تقوا، اظهار کرد: ایمان در استحکام و سعادت خانواده نقش بسزایی دارد و خانواده ایمانی نیز در استحکام جامعه موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
وی افزود: اگر می خواهیم جامعه‌ای سعادت مند داشته باشیم باید خانواده ای مستحکم داشته باشیم و فرزندانی با ایمان بزرگ کنیم تا زمانی که خانواده تشکیل می دهند با ایمان بتوانند جامعه را سعادتمند کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایمان مقصد، آرمان و چشم انداز فرا مادی برای خانواده بیان می‌کند و باعث می‎شود از سختی های این دنیا خسته نشود.
,
 
,
مختاری با اشاره به این‌که اگر ایمان نباشد افراد جرات نمی‌کنند ازدواج کنند و سن ازدواج بالا می‌رود، تصریح کرد: اگر به زندگی با تفکر مادی نگاه کنیم، انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده نخواهیم داشت.
,
 
,
وی افزود: در دنیای غرب که با تفکر مادی به خانواده نگاه می‌کنند تعهد به خانواده معنایی ندارد و کسی حاضر نیست سختی خانواده را به دوش بکشد.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: کشورهایی که دچار غرب زدگی شده‌اند نیز حاضر نیستند بار مسئولیت خانواده را به دوش بکشند.
,
 
,
مختاری خاطرنشان کرد: ایمان به انسان انگیزه‌های فرا مادی و فرا دنیوی می‌دهد و تشکیل خانواده برای رسیدن به قرب خداوند و سعادت است.
,
 
,
وی افزود: انسان عاقل و معامله‌گر رنج و سختی خانواده را به دوش می‌کشد اما در عوض نزدیکی خداوند و سعادت اخروی را به دست می‌آورد.
,
 
,
وی به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مبنی بر اینکه وقتی فرد ازدواج می کند نیمی از دین خود را کامل کرده است، اشاره و افزود: وقتی در زندگی ایمان ایجاد شدف زن و مردی که در زندگی کار می کنند کار آنها جهاد محسوب می شود.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: در خانواده با ایمان فرد گرایی و مسائل دنیوی مطرح نیست بلکه رسیدن به خداوند و رضوان الهی مطرح است و اگر شرایطی ایجاد شد که فرد ازدواج کند با خداوند معامله کرده است و ایمان بر تفکرات تاثیر می گذارد و خانواده تشکیل و سختی ها پذیرفته شود.
,
 
,
مختاری تصریح کرد: بی ایمانی انسان‌ها را بی انگیزه می کند و خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند.
,
 
,
وی در خطبه دوم نماز اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که این روزها در سطح دنیا مطرح است راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز ما برای مقاومت در برابر جبهه کفر نیاز به چنین راهپیمایی ها و حرکت هایی داریم.
,
 
,
مختاری یادآور شد: امروز چنین عشق و علاقه ای به امام حسین علیه السلام وجود دارد و امام حسین علیه السلام در چه جایگاهی در نزد خداوند است و یزیدیان در چه جایگاهی هستند؟ ما در چهل سال پیش در چه جایگاهی بودیم و اکنون در چه جایگاهی هستیم؟ به سیم خاردار محتاج بودیم اما اکنون امنیت جمهوری اسلامی ایران زبان زد است و امروز از نظر علمی در چه جایگاهی هستیم و دیروز در چه جایگاهی بودیم؟ و این ها ثمره های مقاومت است.
,
 
,
وی افزود: سال گذشته در این ایام با دو خطرِ هرج و مرج اقتصادی که با بی تدبیری مسئولان داخلی ایجاد شده بود و دشمنان را خوشحال کرده بود و دوم فساد اقتصادی که زبانه می کشید و مردم را ناراحت کرده بود، مواجه بودیم اما امسال مسئولان پای کار آمدند و وضعیت اقتصادی ثبات پیدا کرد و با رهبری و تدبیر رئیس قوه قضائیه با فسار برخورد شد و ما حمایت های خود از قوه قضائیه را بیان می کنیم و تا ریشه کنی فساد در کنار مسئولان قوه قضائیه هستیم.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: تقابل جبهه حق و باطل در کربلا و تقابل ۴۰ ساله جمهوری اسلامی با جبهه غرب و باطل وجود داشته و تقابل تفکر باطل و حق تا قیامت وجود خواهد داشت.
,
 
,
مختاری با اشاره به این‌که ما باید هوشیار باشیم، یادآور شد: خواص و توده‌های مردم در جبهه‌های حق و باطل بسیار موثر هستند هر گاه خواص حقیقت را فهمیده و توده های مردم را آگاه کرده‌اند موفقیت نصیب آن مردم شده است اما هر گاه مسئولان هوشیار نبوده و گرفتار دنیا شده اند و مردم را آگاه نکرده اند حق مظلوم واقع شده و شکست به سراغ مردم آمده است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مردم نقش بسیار سازنده‌ای در تقابل حق و باطل دارند، افزود: آنچه که باعث می‌شود مردم هوشیار شوند بصیرت است و مردم توانسته اند درست تصمیم بگیرند و هرگاه بی بصیرتی ایجاد شده حادثه ای به نام عاشورا ایجاد شده است.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصیرت مهمترین عامل پیروزی انقلاب و ماندگاری آن تاکنون و تا زمان ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.
,
 
,
مختاری با اشاره به این‌که بصیرت ۵ رکن اصلی دارد، خاطرنشان کرد: در فراهم آوردن ارکان بصیرت باید باور کنیم تقابل ما با مستکبرین فرهنگی است.
,
 
,
وی با بیان این‌که جنگ با دشمن جنگ فرهنگی است، افزود: دشمن خواسته فرهنگ اسلامی را از ما بگیرد و جنگ اقتصادی و سیاسی یک ابزاری هستند که فرهنگ اسلامی را از ما بگیرند. 
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر این‌که جنگ جنگ فرهنگی است و جنگ سیاسی و اقتصادی نیست، گفت: بحث بحث فرهنگ دینی و دین ما است و بحث‌های هسته‌ای بهانه است.
,
 
,
مختاری با اشاره به این‌که  فرهنگ دینی، توحید را قله زندگی ما معرفی می کند، تصریح کرد: مستکبرین به دنبال گاو شیرده هستند تا مردم را بدوشند و به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی هستند.
,
 
,
وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلامی بر تفکر نظام اسلامی حاکم شد و دشمنان با این تفکر مشکل دارند.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: استکبار با توحید جمع شدنی نیست و مستکبر تا مستکبر است سر تعظیم پیش تفکر توحیدی پایین نمی آورد.
,
 
,
مختاری با اشاره به این‌که امروز شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها هستیم و دشمنان هم اعتراف می‌کنند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ اثری ندارد و به لطف خداوند اقتصاد کشور رو به بهبودی است، یادآور شد: عده ای از مسئولان باورشان نشده بود که با مذاکره نمی‌شود مشکلات را حل و تضاد ما با آنها تضاد ریشه ای و اساسی است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که برجام سراسر ضرر برای ما بود، افزود: هنوز تعدادی از مسئولان خواب هستند چراکه دیپلماسی التماسی برای ما کارساز نیست و این مردم در انتخابات آینده سیلی سختی به این مسئولان خواهند زد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه