اخبار داغ

برایان هوک: دنبال درگیری با ایران نیستیم

برایان هوک: دنبال درگیری با ایران نیستیم
نماینده دولت آمریکا در امور ایران جمعه تأکید کرد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه ادعاهای بی‌اساس علیه ایران را تکرار کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هوک که کشورش سال گذشته از توافق هسته‌ای برجام خارج شده در این نشست خبری با بیان این ادعا که ایران پیشنهاد دیپلماسی آمریکا را رد کرده  گفت که ایران باید بین انقلابی بودن و سقوط اقتصاد خود یکی را انتخاب کند. 

,

هوک با اشاره به قصد دولت آمریکا برای اعزام هزاران نیرو به عربستان سعودی گفت هدف از این اقدام جلوگیری از «تهدیدهای ایران» است و آمریکا به دنبال درگیری نیست.

,

مقام آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش خواستار مقابله با برنامه موشکی ایران شد. او گفت: «برنامه موشکی ایران باید مهار شود.»

,

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

,

 وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در ادامه این سیاست از اعزام چند هزار نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی خبر داد. 

,

پنتاگون با متهم کردن ایران به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی گفت قصد دارد ۳ هزار نیرو، دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به عربستان سعودی ارسال کند. 

,

اعزام این نیروها در حالی اعلام شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش گفت قصد دارد نیروهای این کشور از شمال سوریه را به آمریکا بازگرداند و به جنگ‌های بی پایان آمریکا در منطقه غرب آسیا پایان دهد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه