اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس:

استراتژی رهبرانقلاب در توسعه حرکت‌های دانش بنیان منجر به ثبات علمی کشور می‌شود/ دولت در زمینه توسعه علمی و کیفی دانشگاه‌ها اقدام کند

استراتژی رهبرانقلاب در توسعه حرکت‌های دانش بنیان منجر به ثبات علمی کشور می‌شود/ دولت در زمینه توسعه علمی و کیفی دانشگاه‌ها اقدام کند
نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: استراتژی که رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه حرکت های دانش بنیان تبیین کرده اند می تواند منجر به ثبات علمی در کشور شود که نتیجه آن ثبات در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان گفت: بیانات معظم‌له نشان داد برای اینکه جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را حفظ کند تا به ثبات و پایداری برسد باید به سمتی برود که دست از بیگانگان بشوید و روی پای خود بیاستد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه این امر ممکن نیست مگر آنکه در حوزه های مختلف مبتنی بر داشته های علمی روز دنیا حرکت کنیم، تصریح کرد: استراتژی که رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه حرکت های دانش بنیان تبیین کرده اند می تواند منجر به ثبات علمی در کشور شود که نتیجه آن ثبات در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیای امروز نخبگان جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارند، ابراز کرد: ما باید با استفاده از داشته ها و ارزش های ملی خود حرکت های دانش بنیان را ادامه و توسعه دهیم تا بتوانیم مبتنی بر دانش روز دنیا به خود کفایی برسیم.

,

کمالی پور با اشاره به مطلب فوق افزود: این امر در حوزه های مختلف شدنی است همان گونه که مقام معظم رهبری تضمین، ثبات و بقای کشور را در این مسئله می بینند که بر روی پای خود بیاستیم؛ مطمئنا اگر ما مجهز به دانش، تکنولوژی و فناوری روز دنیا شویم به همان اندازه وابستگی ما به دنیا کمتر خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه دانشمندان و نخبگان ما در صنایع موشکی، دفاعی و ... توانستند روی پای خود بابستند، اظهار کرد: مجلس در این راستا با توجه به اینکه وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را به عهده دارد باید چنانچه خلایی در عرصه توسعه حرکت های دانش بنیان وجود دارد، برطرف کند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین چنانچه قوانینی وجود دارد که به نحو احسن و اکمل در این حوزه اجرا نمی شود، مجلس باید از بعد نظارتی ورود پیدا کند و نسبت به اجرای صحیح قوانین در حوزه دانش بنیان توجه کند.

,

کمالی‌پور عنوان کرد: مجلس می تواند در زمینه تسهیل و کمک به اختراعات و ابتکارات حوزه دانش بنیان و همچنین توسعه علمی دانشگاه های کشور گام بردارد.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و دستگاه های اجرایی وظیفه اجرای قوانین را بر عهده دارند، گفت: دولت باید در راستای توسعه علمی و کیفی دانشگاه ها و همچنین کمک به شرکت های دانش بنیان به منظور به روز کردن تکنولوژی و فناوری اقدام نماید.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه قوای سه‌گانه مکلف هستند تا منویات مقام معظم رهبری به عینیت برسانند، خاطرنشان کرد: با کمک به نخبگان کشور و تسهیل امور برای آنان می‌توانیم در جهت تقویت بنیان‌های علمی دانشجویان و نخبگان گام برداریم تا در این حوزه به استقلال علمی برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه