اخبار داغ

پروژه های نیمه تمام فراموش شده در قروه / از واحد فولاد مسکوت مانده تا راه آهن بی پایان

پروژه های نیمه تمام فراموش شده در قروه / از واحد فولاد مسکوت مانده تا راه آهن بی پایان
در شهرستان قروه پروژه های تعریف شده دولت یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده می شوند و هراز چند گاهی یکی از مسئولین کشوری به این شهرستان سفر می کند تا چند عکس یادگاری از این پروژه ها تهیه نماید و در رزومه کاری خود به عنوان سرکشی و امثال آن به کار ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، متاسفانه باید گفت در شهرستان قروه پروژه های تعریف شده دولت یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده می شوند و هر از چند گاهی یکی از مسئولین کشوری به این شهرستان سفر می کند تا چند عکس یادگاری از این پروژه ها تهیه نماید و در رزومه کاری خود به عنوان سرکشی و امثال آن به کار ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

این در حالی است که کارگران بیکار شده فولاد زاگرس شهرستان قروه سال های بسیاری است که در انتظار اجرایی شدن این پروژه ها هستند و چشم به راه آغاز عملیات احداث و اجرای طرح های صنعتی در این شهرستان هستند.

,

بهمن ماه سال 96 بود که نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان قروه با انتقاد از استاندار کردستان خبر از آمادگی قروه برای کلنگ زنی واحد تولید فولاد این شهرستان داد.

,

علی محمد مرادی در سخنرانی خود گفت: قروه از ظرفیت لازم برای احداث واحد فولاد برخوردار است و حالا وظیفه استاندار است که این پروزه را در شهرستان قروه افتتاح کند.

,

بعد از گذشت چند ماه و در تیرماه سال گذشته با تبلیغات رسانه ای بسیاری وزیر سابق وزارت صمت در شهرستان قروه حضور یافت و یک کلنگ بر زمین خورد و همانند گذشته وعده ای از احداث در آینده نزدیک داده شد که هم اکنون و با وجود گذشت 10 ماه خبری از وعده داده شده نیست .

,

این در حالی است که کارگران بیکار شده ذوب آهن کردستان سال هاست که دل به این وعده و وعیدها بسته اند و چشم به راه احداث این واحد فراموش شده هستند .

,

اما آنگونه که احساس می شود تنها کسانی که در انتظار احداث این واحد به سر می برند تنها همین کارگران بیکار شده اند .

,

در این میان باید گفت ای کاش مسئولین ما همانگونه که در تب و تاب بیان عملکردهای خود برای مردم به سر می برند در عمل به وعده ها نیز همانگونه داغ باشند و از یاد نبرند که مردمی را در انتظار قرار داده اند .

,

هر چند که مردمان شهرستان قروه در شنیدن و ندیدن ید طولایی دارند آنگونه که 6 سال است بر اساس وعده های رییس جمهور چشم به راه احداث جاده دسترسی به معادن و یا بازسازی مسیر قروه به دلبران هستند.

,

متاسفانه در شرایطی واحد تولید فولاد قروه از یاد رفته است که پیش از آن قرار بر احداث مجموعه کاملی از آن در شهرستان قروه بود اما در میانه راه در سطح استان کردستان تقسیم گردید و تنها بخش کوچکی از آن سهم مردم قروه شد.

,

پروژه احداث راه آهن در قروه ...

, پروژه احداث راه آهن در قروه ...,

با گذشت بیش از 8 سال از راه اندازی پروژه راه آهن تهران _ سنندج هنوز هم این طرح به اتمام نرسیده است و سوالات بسیاری در این خصوص برای مردم منطقه ایجاد شده است.

,

در همین رابطه چندی پیش با رییس اداره راه و شهرسازی قروه در این خصوص گفتگو نمودیم.

,

عبدالرضا ابراهیمی فرد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص طرح راه آهن سنندج _ تهران اظهار داشت: این خط راه آهن در استان کردستان و از شهر همدان به سمت سنندج به طول بیش از 150 کیلومتر در سه قطعه راه اندازی خواهد شد.

,

وی افزود: قطعه اول به طول 64.5 کیلومتر دارای 2 ایستگاه مسافری و در محدوده شهر همدان قرار دارد.

,

رییس اداره راه و شهرسازی قروه خاطر نشان کرد: قطعه دوم در محدوده شهر قروه به طول 56 کیلومتر و 230 متر با 3 ایستگاه که یکی از این ایستگاه ها مسافری و 2 ایستگاه دیگر مربوط به تغییر خط می باشند ایجاد خواهد شد.

,

به گفته وی قطعه سوم نیز به طول 30 کیلومتر و 580 متر با 2 ایستگاه در حوزه دهگلان و سنندج قرار دارد.

,

ابراهیمی فرد ادامه داد: در قطعه اول تا پایان اردیبهشت ماه شاهد رشد و پیشرفت 68 درصدی و در قطعه دوم نیز تا همین زمان شاهد رشد 22 درصدی بوده ایم

,

وی با بیان اینکه قطعه سوم به صورت 100 درصدی تکمیل شده است افزود: در قطعه سوم تنها کار ریل گذاری باقی مانده است که باید هر سه قطعه کامل شود تا ریل گذاری صورت پذیرد.

,

این مسئول با بیان اینکه اتمام این طرح به 510 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: بر اساس وعده داده شده این طرح باید در سال 99 به پایان برسد اما اجرای ان و اتمام طرح به 510 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

,

وی به شرح مسیر حرکت راه آهن پرداخت و گفت: این مسیر با عرض 6 متر همراه است که حرکت خود را از لالجین به سمت صالح آباد و در استان کردستان به سمت روستای دوسر و آونگان ادامه داده است و پس از عبور از شمال دهگلان به سمت سنندج منتهی خواهد شد.

,

با این اوصاف به راستی چه زمانی پروژه راه آهن سنندج_تهران افتتاح می شود؟

,

گفتنی است طـرح  راه آهـن تهران – همدان – سنندج  به طول 410 کیلومتر، بصورت یک خطه، باسرعت طرحkm/h  160 برای مسافری وkm/h 120 برای باری طراحی گردیده است. (مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول150 کیلومتر). این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌نماید.

,

همچنین تعداد 12 ایستگاه شامل: همدان و ساوه (بعنوان ایستگاه‌های تشکیلاتی درجه 1)، نوبران و فامنین (بعنوان ایستگاه‌های مسافری درجه 2) و 8 ایستگاه درجه3 (که در دو فاز اول و دوم ساخته می‌شوند) در این مسیر در نظر گرفته شده است.

,

این طرح باید علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل ‌نماید، باعث فراهم‌آوردن بستری مناسب به‌منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود وگسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر وکاهش مصرف سوخت ‌گردد، اما انچه که دیده می شود نشان می دهد که از بیان تا عمل فاصله بسیار است!!

,

بر اساس این گزارش سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه