اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه عنوان کرد

اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از زائران اربعین در منذریه عراق

اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از زائران اربعین در منذریه عراق
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از زائران اربعین در منذریه عراق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  اظهار داشت: با توجه به عدم پذیرش زوار اربعین از سوی طرف عراقی پس از ساعت اعلام شده، طی شب گذشته ۱۲ هزار و ۷۴۰ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان اضطرای داده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز  ,

وی افزود: در اردوگاه برپا شده در مرز خسروی ۳۰۰۰ نفر و در شهرستان قصرشیرین با بهره گیری از چادر، سالن های آموزشی و ورزشی و سایر مکان های اسکان ۶۸۰۰ نفر اسکان یافتند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اسکان ۲۹۴۰ نفر در شهرستان های اسلام آباد غرب، کنگاور، گیلانغرب، بیستون، دلاهو، سرپل و صحنه خبر داد.

,

معتمدی با تاکید بر اینکه اسکان وظیفه کمیته اسکان و تغذیه است، گفت: اسکان زوار توسط جمعیت هلال احمر برای پیشگیری از وقوع بحران انجام و با این کار از نارضایتی زوار جلوگیری شد.

,

این مسئول افزود: دو شب گذشته هم ۱۰۰۰ نفر به دلیل مشکلات ترابری در منذریه عراق باقی ماندند و امکان انتقال آنها به کربلا فراهم نشد که از سوی جمعیت هلال احمر پتو و تجهیزات اسکان دریافت و اسکان اضطراری یافتند.

,

استقرار ۱۱ پایگاه امداد ونجات در طول مسیر پیاده روی

, استقرار ۱۱ پایگاه امداد ونجات در طول مسیر پیاده روی,

وی از استقرار ۱۱ پایگاه امداد و نجات در طول مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: پنج پایگاه موقت هم آمادگی ارائه خدمات مطلوب به زوار را دارند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: از آنجا که جمعیت هلال احمر متولی ارائه خدمات در خارج از کشور است بوروشورهایی برای معرفی آدرس درمانگاه ها در کشور عراق منتشر کرده که در گیت خروجی به همراه گذرنامه در اختیار زوار قرار می گیرد.

,

این مسئول بیان کرد: یک فروند هلی کوپتر در قصرشیرین مستقر شده که در صورت وقوع حادثه امکان انتقال همزمان ۱۸مصدوم را دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین اردوگاه هلال احمر در نقطه صفری کنار پایگاه هنگ مرزی مستقر شده است.

,

 معتمدی خطاب به زائرین اربعین گفت: زوار اربعین در ساعات ابتدایی صبح به مرز خسروی مراجعه کنند زیرا در ساعات عصر امکانات شهرستان جوابگوی نیاز زائران نیست و شرایط اسکان نیز به صورت اضطراری و نه ایده آل فراهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه