اخبار داغ

در گفت‌وگویی عنوان شد؛

روایت مسئول کاروان اتباع افغان از دشواری‌های سفر اربعین/ ایرانی‌ها همانند برادرانشان از ما پذیرایی کردند

روایت مسئول کاروان اتباع افغان از دشواری‌های سفر اربعین/ ایرانی‌ها همانند برادرانشان از ما پذیرایی کردند
مسئول کاروان کمیل افغانستان که از مرز با تعداد 98 نفر اعم از کودک، جوان و کهنسال برای حضور در اربعین حسینی به سمت ایران حرکت کرده است از دشواری‌های رسیدن به مرز ایران و سفر اربعین می‌گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیع‌الله حسینی، مسئول کاروان کمیل افغانستان در گفت‌وگو با صبح توس؛ اظهار کرد: از ساعات ابتدایی روز برای حضور در حماسه اربعین حرکت کردیم و سوار اتوبوس‌ها شدیم که متأسفانه طی مسیر راه ها بسیار خراب بود و امنیت راه های افغانستان در وصعیت مطلوبی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: دوستداران امام حسین(ع) از نقطه‌ای ناامن برای زیارت سیدالشهدا(ع) حرکت کردند و فقط با عشق و دلدادگی به اهل بیت این رنج‌ها را تحمل کردند.

,

مسئول کاروان کمیل افغانستان گفت: از مرز با تعداد 98 نفر برای حضور در اربعین حسینی حرکت کردیم که در کاروان از طفل، پیرمرد و جوان حضور دارند.

,

, ,

وی افزود: در این مسیر مهمان امام رضا(ع) و زائر امام حسین(ع) هستیم و حاجت های زیادی در قلب هایمان داریم.

,

حسینی تصریح کرد: اصلی ترین حاجت و خواسته‌ ما این است که در آخرالزمان از دوستداران امام زمان(عج) باشیم و در رکاب حضرت قرار بگیریم.

,

وی افزود: ولایت و روستای ما مشکلات زیادی وجود دارد و این زائران از راه های سخت و ناامنی به کربلا راهی شده اند و در زمان حرکت به سمت کربلا و پیاده روی اربعین حسینی احساس کردیم روی زمین نیستیم و از شوق حضور در کربلا گریه کردیم.

,

, ,

مسئول کاروان کمیل افغانستان ضمن تأکید بر اهمیت پیام اربعین خاطرنشان کرد: متأسفانه اجازه خروج به ما نمی دادند و برخی از بیماران افغانستانی در پشت مرزها بودند و لذا از این موضوعات نیز شکایت هم داریم.

,

وی افزود: امروز با رسیدن در مرز دوغارن بسیار خوشحال هستیم چراکه در ایران طوری از زائران استقبال کردند، مثل اینکه از برادران خودشان هستیم.

,

حسینی گفت: برای سال های آینده و حضور چشمگیر در اربعین از کشورهای مختلف باید آماده شوند.

,

وی با بیان اینکه درس‌های ایثار و فداکاری از سیدالشهدا(ع) گرفتیم افزود: امروز باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بسیاری از قلوب جوانان را با یاد و نام سیدالشهدا(ع) و اهل بیت آشنا سازیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه