اخبار داغ

استاندار گیلان در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای بندرانزلی عنوان کرد:

لزوم پیگیری محیط زیست و راه و شهرسازی برای اتصال ریلی به بندرانزلی

لزوم پیگیری محیط زیست و راه و شهرسازی برای اتصال ریلی به بندرانزلی
استاندار گیلان با بیان اینکه اتصال ریلی به بندرانزلی و بندرکاسپین اقتصاد منطقه را متحول می کند گفت: دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی با جدیت اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، ارسلان زارع استاندار گیلان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های توسعه بنادر و کشتیرانی شهرستان بندرانزلی در نشستی که با حضور نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: استمرار روند استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی با اشاره به سرمایه گذاری 780 میلیارد تومانی در بندرانزلی از ابتدای دولت تا کنون گفت: با برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته توسط دولت و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، شاهد رونق فعالیت حجم زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش شده‌ایم و هم اکنون نیز 250میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر انزلی در حال انجام است.

,

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید با شناخت این ظرفیت ها، اقدامات مثبت صورت گرفته و زمینه‌سازی برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، شاهد افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان از 8  میلیون تن به 13 میلیون تن هستیم.

,

زارع همچنین تکمیل کریدور شمال-جنوب و حمل کالا از مناطق جنوبی به بنادر انزلی، کاسپین و آستارا را فرصت مناسبی برای افزایش درآمد دانست و گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بندرانزلی و کاسپین به راه آهن سراسری متصل می شود.

,

وی با بیان اینکه اتصال ریل قطار به بندر انزلی با توانایی حمل 10 میلیون تن بار، می تواند اقتصاد منطقه و بندر انزلی را متحول کند گفت:انجام این پروژه به دستور رئیس جمهور است و دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی با جدیت همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

,

زارع یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند در بنادر شمالی سرمایه گذاری کنند و ما باید شرایط را برایشان تسهیل کنیم.

,

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام درخصوص صدور مجوز شورای عالی مناطق آزاد برای الحاق 40 هکتار پس کرانه به بندرانزلی، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود با نگاه تقویت درآمد و توسعه اقتصادی برای توسعه این شهرستان استفاده شود.

,

وی با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات و درآمد ارزی استان تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت در دستور کار دولت تدبیر و امید برمبنای برنامه ششم توسعه است و افزایش صادرات یکی از راهکارهای خروج وابستگی اقتصاد به نفت محسوب می‌شود.

,

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: با ایجاد رویکرد جدید برای واردات بخشی از کالاهای مورد نیاز، اساسی و واسطه‌ای و توسعه صادرات محصولات تولیدی کشورمان به ویژه استان از طریق بنادر گیلان به کشورهای هدف، باید بهره‌های اقتصادی لازم را ببریم .

,

وی با بیان اینکه در شرایط و وضعیت جنگ اقتصادی هستیم، افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید باید کوشش کنیم تا با بدعهدی دولت آمریکا، خروج غیرقانونی از برجام و تشدید تحریم‌ها بتوانیم از مسیر آب‌های آزاد برای گسترش صادرات و واردات کالا استفاده بهتری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه