اخبار داغ

آلمان فروش سلاح به ترکیه را متوقف می‌کند

آلمان فروش سلاح به ترکیه را متوقف می‌کند
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد دولت متبوعش مجوزی برای صادرات سلاح‌هایی که امکان استفاده از آنها در عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه وجود داشته باشد، صادر نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه از توقف فروش برخی سلاح‌ها و ادوات نظامی به ترکیه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هایکو ماس در این خصوص تصریح کرد: «با توجه به حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه، دولت آلمان تصمیم گرفته است صدور مجوز فروش برای هرگونه ادوات نظامی که در عملیات نظامی ترکیه در سوریه قابل استفاده باشند را متوقف کند.»

,

پیش از این دولت‌های فنلاند، هلند و نروژ نیز در اعتراض به عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، از متوقف کردن صادرات سلاح به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داده بودند.

,

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است.

,

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن انتقادات آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می‌شود- را راهی اروپا خواهد کرد.

,

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین  با انتقاد از «استانداردهای دوگانه» اروپا درباره گروه‌های تروریستی، تأکید کرده است که عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه را متوقف نخواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه