اخبار داغ

رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف فوری عملیات ترکیه شد

رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف فوری عملیات ترکیه شد
رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف فوری تجاوز ترکیه به سوریه شد و گفت که بغداد آماده میانجی‌گری برای حل مسالمت‌آمیز بحران میان کُردهای سوریه و ترکیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق روز شنبه در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برهم صالح, آنتونیو گوترش,

به گزارش خبرگزاری «رووداو»، رئیس‌جمهور عراق در این تماس تلفنی خواستار توقف فوری تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه شد.

,

 برهم صالح گفت که باید جنگ و درگیری متوقف شود و بحران دو طرف به صورت مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک حل شود.

,

رئیس‌جمهور عراق خواستار مداخله فوری سازمان ملل شد و اعلام کرد که عراق آماده ارائه کمک و واسطه‌گری برای حل بحران ترکیه و کُردهای سوریه است. وی افزود: این جنگ ممکن است باعث احیای داعش یا ایجاد یک «داعش دیگر» شود.

,

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

,

اروپا و آمریکا تهدید کردند که ترکیه در صوت ادامه تجاوزات خود به شمال سوریه، با تحریم مواجه می‌شود. از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص منزوی شدن ترکیه پس از اعلام اعتراض ایران، روسیه، اروپا و کشورهای عربی به عملیات در شمال سوریه، گفت که ما از انزوا نمی‌ترسیم زیرا با تروریسم مبارزه می‌کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه