اخبار داغ

با حشور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهیم/حضور بخش خصوصی در کرمانشاه قوی نیست

اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهیم/حضور بخش خصوصی در کرمانشاه قوی نیست
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این شرایط سخت نباید اجازه دهیم واحد تولیدی تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز, جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با حشور  وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهیم

, اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهیم,

رضا رحمانی شامگاه امروز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار داشت: کارخانه هایی همچون اسیدسیتریک، کاغذ غرب و کاغذی بیستون واحدهایی هستند که تولیداتشان را به صورت استراتژیک لازم داریم و در حال حاضر این محصولات را وارد می کنیم.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زمانی که استاندار اعلام کرد که کارخانه اسید سیتریک تعطیل شده است از آن کارخانه بازدید به عمل آورده و مشاهده کردیم که با حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با قیمت امروز و ۳۴۰ نفر شاغل، امروز فقط نگهبان دارد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: بنا شد تا آخر امسال این کارخانه به چرخه تولید برگردد و به این منظور هر روز رصد می کنیم.

,

رحمانی گفت: انجمن صنایع خودرو استان با همکاری سازمان صنعت و شرکت ایران خودرو کرمانشاه برنامه‌ریزی لازم برای تامین حداکثری قطعات مورد نیاز ایران خودرو از قطعه‌سازان کرمانشاه را مأمور و اجرایی کند.

وی کارخانه قطعه سازی کرمانشاه را یک ظرفیت بسیار کم نظیر دانست و گفت: این یک ظرفیتی است که می تواند ایجاد اشتغال کند و باید بدانید که یک خودروسازی داریم و اولین اولویت شما این باشد که قطعات پر تیراژ آن در استان تولید شود.

,
,
,

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه شهرستان های استان می توانند یکی از این واحدها احداث کنند و حتماً لازم است غیر از کرمانشاه به سراغ خودروسازی های عمده همانند ایران خودرو سایپا برویم و ما نیز این را جزء اولویت ها آوردیم و اعلام کردیم کرمانشاه جزو استان‌های اولویت‌دار ما برای صنعت قطعه سازی خودرو است.

,

این مسئول در ادامه آزاد شدن ۴ پهنه از ۵ پهنه اکتشاف شده در استان کرمانشاه را یک ظرفیت خوب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: باید بر روی این مهم کار شود.

,

وی همچنین بیان داشت: مقرر شد وزرای صمت قبل هر تفاهم‌نامه ای داشتند عملیاتی شود و اینکه هر بار حرفی بزنیم و عملیاتی نشود پذیرفته نیست باید عملیاتی کردن گفته ها را به فرهنگ تبدیل کنیم.

,

بخش خصوصی متناسب با ظرفیت استان پای کار بیاید

, بخش خصوصی متناسب با ظرفیت استان پای کار بیاید , بخش خصوصی متناسب با ظرفیت استان پای کار بیاید ,

رحمانی افزود: باید تلاش کنیم بر اساس ظرفیت استان هر کجا فرصتی است بخش خصوصی پای کار بیاید و اولویت با آنهاست و ایمیدرو را نیز مامور کنیم که پای کار بیاید.

,

وی بیان داشت: در مباحثی همچون مس، آهن و فولاد که ذخایر بسیار خوبی هستند اگر بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم و ایمیدرو را پای کار بیاوریم می توانیم استان را متحول کند.

,

وزیر صمت بیان داشت: قرار شد از استان کرمانشاه بر اساس استخراج واقعی حقوق دولتی اخذ شود یعنی اگر ظرفیت اسمی ۱۰۰ تا است ولی ۲۰ تا استخراج شده حقوق ۲۰ تا را پرداخت کنند و اگر این مصوبه اجرا نشده حتما اعلام کنید تا پیگیری شود.

,

رحمانی بیان داشت: اولویت با بخش خصوصی است که سرمایه و تکنولوژی به همراه داشته باشد.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث فریز منابع بانکی و مرزها باید از دولت پیگیری شود و در مورد منطقه ویژه اعلام آمادگی می کنم که یک نفر را به عنوان مجری انتخاب کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه بحث کارخانه لاستیک باید جدی گرفته شود، گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای کشور بحث لاستیک است.

,

وزیر صمت با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد واحدی را تعطیل کند گفت: در این شرایط سخت نباید اجازه دهیم واحدی تعطیل شود یا به وسیله بانک تملک شود.

,

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کاهش صادرات در کشور گفت: در ۵ ماهه اول امسال به لحاظ وزنی ۲۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی ۹ درصد کاهش را شاهد بودیم که این کاهش ارزش مربوط به تغییر شیوه محاسبه است.

,

 

,

حضور بخش خصوصی در کرمانشاه قوی نیست

, حضور بخش خصوصی در کرمانشاه قوی نیست,

هوشنگ بازوند شامگاه امروز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند رونق تولید استان که با همکاری اتاق بازرگانی تهیه شده سند خوبی است که در بهبود وضعیت اقتصادی اشتغال و تورم استان کرمانشاه بسیارموثر ظاهر شده است.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سال جاری رشد بی رویه بیکاری را توانستیم مهار کنیم و وضعیت کسب و کار را بهبود دهیم، گفت: این سند اشتغال و رونق تولید به عنوان یک الگو در کشور در حال مطرح شدن است که با این سند توانستیم رشد بی‌رویه بیکاری در استان را کنترل و رو به کاهش ببریم.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار میلیارد تومان سپرده های مردم استان کرمانشاه درگیر زلزله سال ۹۶ است.

,

بازوند ادامه داد: این موضوع بانک‌های استان را در زمینه پرداخت تسهیلات به کارآفرینان با مشکل جدی مواجه کرده و فرایند پرداخت‌ها را بسیار طولانی کرده و بر بروکراسی موجود افزوده است.

,

این مسئول بیان داشت: با این وجود لازم است این موضوع در دولت مطرح شود و سیستم بانکی استان کرمانشاه را تقویت کنند چرا که این مبلغ که درگیر کار زلزله است باید در رونق تولید و اقتصاد هزینه شود.

,

وی گفت: سیستم بانکی استان های دیگر در این راستا می‌توانند به استان ما کمک کنند و مبلغ قابل توجهی به بانکهای  استان اختصاص دهند.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: این استان در هشت سال دفاع مقدس از قطار توسعه عقب افتاد و نتیجه آن ضعف در بخش خصوصی است لذا یکی از مطالبات استان کرمانشاه از وزیر صمت انجام سرمایه های بزرگ توسط واحد های توسعه گرا است.

,

وی گفت: استان کرمانشاه دو منطقه ویژه اقتصادی دارد و اما بخش خصوصی قوی نداریم که این ظرفیت را به کار بگیریم لذا واحدهای توسعه گر مانند ایدرو و ایمیدرو متولی این پروژه ها در کرمانشاه شوند.

,

این مدیر ارشد استان مرز ها را برای کشور و استان کرمانشاه یک فرصت عنوان کرد و افزود: باید به بهترین شکل ممکن از آن ها برای توسعه استفاده کنیم.

,

بازوند گفت: ️در حال حاصر تا ۲ ماه قبل از مرز سومار روزانه ۴۵۰ کامیون کالا عبور می کرد و اشتغال برای ۴۵۰ نفر ایجاد شده بود و یک رونق اقتصادی و اشتغال مناسب را پدید آورده بود اما الان متاسفانه دولت عراق به سادگی و دلایل مبهم این مرز مبادلاتی را تعطیل کرده است و این مرز بسته شده است.

,

استاندار کرمانشاه افزود: اگر تلاش نکنیم ممکن است این روند در مرز های دیگر هم دیده شود.

,

وی ️از دولت و به ویژه از وزیر امور خارجه خواست تا با استفاده از تمامی اهرم های دیپلماتیک اجازه ندهد طرف عراقی به راحتی مرزهای مبادلاتی را در این شرایط دشوار تحریم ها، تعطیل کنند.

,

 

,

لزوم جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در حوزه صادرات

, لزوم جلوگیری از موازی‌کاری‌ها در حوزه صادرات,

کیوان کاشفی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صمت در استانداری برگزار شد اظهار داشت: تفکیک حوزه بازرگانی از وزارت صمت تصمیم اشتباهی است اگر چه می توان گفت ادغام آنها از ابتدا کار درستی نبود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: این تفکیک مشکلات زیادی بر سر راه فعالان اقتصادی قرار داده است که در شهرستانها می توان آن مشکلات را احساس کرد.

,

این مسئول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حمایت واحدهای تولیدی گفت: فاصله زیادی بین حمایت از واحدهای بزرگ و کوچک وجود دارد.

,

کاشفی خاطر نشان کرد: در این شرایط واحدهای بزرگ به تسهیلات و همچنین مسئولین دسترسی راحت تری دارند و می توانند بهتر از شرایط استفاده کنند این در حالیست که واحدهای کوچک برای توسعه اقتصادی کشور آینده موثر تری دارند.

,

وی ادامه داد: بر این اساس درخواست ما این است که یک بسته حمایتی مجزا برای واحدهای خرد در نظر گرفته شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در بخش دیگری ازسخنانش از روند کاهش صادرات در استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال علی رغم رشد نرخ ارز اما شاهد کاهش صادرات در کشور بودیم و این شاید به دلیل صدور بخشنامه ها و آئین نامه های متعدد در زمینه صادرات است.

,

وی بر لزوم جلوگیری از موازی کاری ها در حوزه صادرات تاکید کرد و بیان داشت: در 6 ماهه اول امسال با کاهش 12 درصدی مواجه بودیم که امیدواریم در 6 ماهه دوم این موضوع را جبران کنیم.

,

کاشفی خاطر نشان کرد: البته می توان گفت استان کرمانشاه سهم 30 درصدی از صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است با این وجود حدود 5 سال اخیر یک ریال از مشوق ها و یارانه های صادراتی کشور در کرمانشاه هزینه نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه