اخبار داغ

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد؛

انتقال دانش به پهنه‌های کشاورزی توسط ۷۷۰۰ مروج/ گام دوم طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

انتقال دانش به پهنه‌های کشاورزی توسط ۷۷۰۰ مروج/ گام دوم طرح نظام نوین آموزش و ترویج کشاورزی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: حدود هفت هزار و ۷۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی طبق برنامه ریزی پس از دو ماه آموزش در مراکز جهاد کشاورزی به عنوان بازوان اجرایی به فعالیت می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، علی اکبر مویدی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های جهاد کشاورزی میاندوآب و در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی از ۳ سال پیش در سراسر کشور، اظهار کر: در قالب این طرح یافته‌های تحقیقاتی و برنامه‌ها با سرعت بیشتری در اختیار بهره‌برداران کشاورزی کشور که چهار میلیون نفر هستند قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی، افزود: طرح نظام نوین ترویج از سه سال پیش با این هدف در یک هزار و ۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی به اجرا درآمده‌است.

,

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، با اشاره به تجهیز مراکز به امکانات مورد نیاز از نظر نرم افزاری و سخت افزاری، گفت: حدود هفت هزار و ۷۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی طبق برنامه ریزی پس از دو ماه آموزش در مراکز جهاد کشاورزی به عنوان بازوان اجرایی به فعالیت می‌پردازند.

,

وی، همچنین با بیان اینکه مراکز جهاد کشاورزی به تعدادی پهنه تقسیم‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: به تعداد کارشناسان کشاورزی در کشور هفت هزار و ۷۰۰ پهنه وجود دارد که مسئولیت هر کدام به عهده یک کارشناس گذاشته شده و این موجب شده نظام مدیریت دانشی راه‌اندازی شود و حتی محققان مراکز تحقیقاتی در آن حضور مشارکت دارند.

,

مویدی، با اشاره به اینکه هر مرکز یک نفر محقق معین دارد، افزود: این محققان وظیفه دارند که به طرح‌ها سرکشی کرده و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

,

وی، اظهار کرد: در گام دوم نظام ترویج به همراه مدیران ارشد حوزه آموزش و ترویج کشور با حضور در استان آذربایجان‌غربی به نوعی به پایش برنامه‌های آموزش و ترویج در این استان پرداخته شد و کلید اجرایی گام دوم آموزش نظام ترویج نیز از این استان زده شد.

,

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: این مهم منشا کارهای خوبی در آذربایجان‌غربی و کشور خواهد شد و در این استان نیز اقدامات خوبی انجام شده و در مراکز آموزش کشاورزی تحولات اساسی صورت گرفته و کارشناسان این مراکز از نظر علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

,

وی، افزود: همچنین در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح‌های آموزشی و ترویجی مناسبی به اجرا در آمده و در بازدید از مزارع و باغ‌های این شهرستان شاهد اجرای این طرح‌ها بودیم که به ذخیره‌سازی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آب در حوزه دریاچه ارومیه منجر شده است.

,

مویدی، گفت: به یقین در کنار هم بودن تحقیقات و آموزش و ترویج در حوزه اجرایی با همکاری مردم و شرکت‌های فنی کشاورزی می‌تواند تحول بسیار بزرگی در تولید و افزایش تولید محصولات کشاورزی ایجاد کند.

,

وی، اظهار کرد: به واسطه چنین اقداماتی کشاورز می‌تواند با درآمدزایی بیشتر به کشور در بخش کشاورزی کمک کند و رونق بخش کشاورزی در واقع یک اقدام ضدتحریمی قلمداد می شود و تنها بخشی که بهتر می‌تواند در برابر تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کند همین بخش کشاورزی است‌.

,

معاون ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، افزود: نیاز است که کشاورزی در کشور روز به روز تقویت و ارتقا یابد و بهره‌برداران کشاورزی که همان قهرمانان تولید محسوب می‌شوند بتوانند سفره مردم ایران را پر نگه‌دارند و آن چیزی است که دشمنان نمی‌خواهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه